۰ نفر

عادت‌های ساده که کلید موفقیت شما هستند

۲ تیر ۱۴۰۲، ۹:۱۷
کد خبر: 722456
عادت‌های ساده که کلید موفقیت شما هستند

داشتن عادت های ساده ای مانند مهربانی، اهمیت دادن به دیگران،عمل کردن به تعهدات، به یاد داشتن رویدادهای مهم، داشتن ابتکار عمل ، مسئولیت پذیر بودن مقابل مشکلات و ... کلید موفقیت انسان در زندگی شخصی و کاری است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، رسیدن به موفقیت و پیمودن پله های ترقی هیچ فرمول خاص و پیچیده ای ندارد. نه نیاز است کتاب چه کسی قورباغه من را قورت داد را بخوانید نه کتاب های عجیب و غریب درباره قوانین جذب. با تغییراتی در رفتار خود و تبدیل آن به عادت کلید موفقیت زندگی خود را به دست آورده اید.

عادت های که می توانند زندگی ما را تغییر دهند ساده هستند و در این مطلب آنها را برشمرده ایم.

مهربان باشید

مهربان و دلسوز باشیدو این خصیصه‌ی خوب را به یک عادت برای خود تبدیل کنید. سعی کنید عصبانی نشوید و به‌یاد داشته باشید که داشتن یک رفتار عاقلانه و دل‌سوزانه در اکثر اوقات نتیجه‌ی بهتری دارد. در واقع این شیوه‌ی رفتاری به شما کمک می‌کند، راحت‌تر با دیگران ارتباط برقرار کنید.

به تعهدات خود عمل کنید

به همایشی دعوت شده بودم که تقریبا تمام سخنران‌های آن به‌دلیل برف‌وبوران، سخنرانی خود را کنسل کرده‌بودند. با این‌ حال به برگزارکنندگان مراسم اطمینان‌خاطر دادم که حتما در مراسم شرکت‌ خواهم کرد و برای اینکه بتوانم خودم را سروقت به جلسه برسانم، مجبور شدم با هواپیما به نزدیک‌ترین شهر محل سخنرانی بروم و از آنجا با یک ماشین توانستم خودم را سروقت به همایش برسانم. اگر بتوانید همیشه بر سر تعهدات خود باقی بمانید، می‌توانید اعتماد دیگران را جلب کنید و یک رابطه‌ی کاری بهتر و قوی‌تر داشته باشید.

اهمیت دادن به رابطه با اطرافیان

اخیرا در یک نظرسنجی اینترنتی از ۲۰ نفر خواستم تا نظرات‌شان را در مورد مهم‌ترین عامل در روابط کاری برایم بفرستند. جالب است بدانید ۱۹ نفر آنها معتقد بودند که ارتباط‌داشتن مهم‌ترین چیزی است که در ایجاد یک رابطه‌ی پایدار و کارآمد اهمیت دارد. گاهی‌اوقات یک احوال‌پرسی ساده در زمان مناسب می‌تواند یک رابطه‌ی بلندمدت کاری را برای شما رقم بزند.

به یاد داشتن رویدادهای مهم

سالگرد تولد و ازدواج افرادی را که با شما کار می‌کنند، به‌خاطر داشته باشید. شاید قرار باشد فرزند یکی از همکاران‌تان تحت عمل جراحی قرار گیرد یا هر موقعیت مشابه دیگری. بهتر است در این‌جور رویدادها حداقل با ارسال یک یادداشت احساس خود را با فرد به‌اشتراک‌ بگذارید. یک کارت ساده، یادداشت، یک تماس تلفنی یا ایمیل در این شرایط می‌تواند باعث شود در فضای سنتی کار، یک رابطه‌ی دوستانه، فراتر از مناسبات تخصصی و حرفه‌ای شکل بگیرد.

ابتکار عمل به خرج دهید و منفعل نباشید

همه چیز درباره‌ی فعال بودن و منفعل نبودن است. منفعل بودن می‌تواند شما را در تنگنا بیندازد و از پیشروی شما جلوگیری کند- درحالی که این ممکن است برای عده‌ای خوب باشد، اما اگر شما می‌خواهید پیشرفت کنید و موفق‌تر باشید، فعال بودن مسیر موفقیت را به اوج و شما را به نقاط عطف مختلفی خواهد رساند. همه چیز درباره‌ی فعال بودن و منفعل نبودن است و این که منتظر نباشید چیزها برای‌تان اتفاق بیفتند بلکه مسیر رسیدن به فرصت را خودتان بسازید.

مسئولیت مشکلات‌تان را بر عهده بگیرید

شما از ۹۰ درصد آدمها موفق تر خواهید بود اگر درک کنید که هیچ کس به غیر از خود شما مسئول آن نیست که شما را به جایی که می‌خواهید برساند. این طرز تفکر را در پیش بگیرید که یافتن راه حل مشکلات و قبول مسئولیت آن‌ها به خود شما مربوط می‌شود. خیلی راحت است که گناه یا مسئولیت چیزی را به گردن کس دیگری بیندازیم اما این فرایند فکری به موفقیت نمی‌انجامد.

واقع‌گرا باشید

حالا که پذیرفتید این عادتها را در خودتان به وجود بیاورید، گام مهم دیگری که باید بردارید، واقع‌بین بودن است. هیچ تغییر پررنگ و محسوسی بلافاصله رخ نخواهد داد. جامعه امروزی تمایل دارد در همه چیزی سریع باشد.

شتاب بالای زندگی، فست‌فودها، سریع‌السیر شدن حمل و نقل و… همگی به مرور شکل گرفته‌اند. پس انتظار ایجاد تغییر آن هم یک شبه بی‌جاست و چنین تحولی غیرواقعی است.

برخی مواقع که زمین می‌خورید باید بلند شوید و غبار را از رویتان پاک کنید. ممکن است باز هم شکست بخورید اما باید دوباره و دوباره سعی کنید. آنچه اهمیت دارد اینست که تسلیم نشوید. اینکه هنگام تعیین هدف و ایجاد تغییر، صبور و واقع‌گرا باشید مهم است.

خودرای نباشید

نباید با خودبینی به زندگی‌تان نگاه کنید. به جای تصورات غلط، تلاش کنید و به سمت جلو حرکت کنید. همیشه یاد بگیرید به جزئیات توجه کنید. گاهی اوقات ممکن است به خاطر عجله‌ کردن، نکات زیادی را فراموش کنید. اگر می‌خواهید موفق شوید، باید بی‌توجهیتان نسبت به وظایفی که بر عهده گرفته‌اید را کنار بگذارید.

با این حال توجه و دقت فقط مختص وظایفتان نیست بلکه در مورد انسانها هم صدق می‌کند. تیزبین باشید و از خودرایی نسبت به دیگران و آنچه به شما می‌گویند دست بردارید چون ممکن است اطلاعات مهمی را از دست بدهید.

علاوه بر این اگر دست از برداشتهای بی‌اساس راجع به دیگران بردارید، قادر خواهید بود با دیگران بهتر رابطه برقرار کنید.

ریسک کنید

کلید موفقیت

بیرون آمدن از منطقه امنتان، یکی از بهترین روشها برای درس گرفتن از تجربه است. ریسک کردن هم یکی از بهترین کارها برای پیشرفت سریع‌تر است. اگر در جستجوی ایده‌های جدید و تازه هستید، ترس از ریسک کردن در زندگی هرگز کمکی به شما نخواهد کرد. ریسک کردن مستلزم این است که نسبت به خودتان شناخت زیادی داشته باشید.

شما باید همیشه سعی کنید شجاعانه بر ترستان غلبه کرده و مطمئن باشید قدم بعدی که برمی‌دارید به در مسیر هدفتان است.

بر اساس احساساتتان قضاوت نکنید

به عنوان یک انسان، تصمیم‌گیری بر اساس حس و حالمان کار ساده‌ای است. نتیجه پایانی قضاوتهای احساسی به ندرت به نفع ماست.

به عنوان فردی که دنبال موفقیت است، باید بفهمید آن احساسات خیلی واقعی هستند و اکثر اوقات بی‌ربط هم نیستند. اما معنایش این نیست که آنها باید روی تصمیماتی که در زندگی‌مان می‌گیریم، تاثیرگذار باشند. برعکس این تصمیمات هستند که باید احساساتتان را برانگیزند.

روشن‌فکر باشید

خیلی از افراد دوست دارند در منطقه امنشان بمانند. شما باید پیروی از یک روش خاص برای انجام کارها را کنار بگذارید. این کار باعث می‌شود شما همیشه نسبت به تغییر روش کارتان دچار تردید باشید.

روزگار در حال تغییر است و وقتی طرز تفکر همه انسانها در حال به روز شدن است و ایده‌های جدید جای قدیمی‌ها را می‌گیرند، داشتن یک ذهن باز بسیار حائز اهمیت است. این نکته در مورد نحوه زندگی هم صدق می‌کند. هرگز اعتقاداتتان را به دیگران تحمیل نکنید. تضمینی نیست که چیزی همیشه برای شما جواب می‌دهد، برای دیگران هم کار کند.

تا می‌توانید دست خیر داشته باشید!

رسیدن به موفقیتهای بزرگ، مسئولیت‌های بیشتری هم به همراه دارد. اگر کاری را دست کم بگیرید هرگز به موفقیت نمی‌رسید. به همان اندازه که ممکن است برای چیزی که تا به حال در زندگی به دست آورده‌اید سخت تلاش کرده‌ باشید، باید متوجه این هم باشید که در قبال کسانی که ضعیف‌تر از شما هستند مسئول خواهید بود.

با این وجود معنایش این نیست که کاملا درخودتان را وقف این افراد کنید. دستگیری از دیگران هرگز چیزی از شما کم نمی‌کند. برخی از افراد هستند که هرگز قادر نخواهند بود شانسی مشابه شما داشته باشند. شما باید برایشان بخشی از ورودی در موفقیت باشید. با کمی زحمت می‌توانید تفاوت محسوسی را در زندگی یک شخص ایجاد کنید.

از وقت‌گذرانی بیش از حد در رسانه‌های اجتماعی خودداری کنید

تنها لازم است یکبار در روز به رسانه‌هایی مثل توئیتر و فیسبوک سر بزنید تا بتوانید به کارهای روزمره‌تان بپردازید. رسانه‌های اجتماعی ابزارهای فوق‌العاده‌ای برای برقراری ارتباط با دیگران هستند اما باز هم زمان زیادی از شما می‌گیرد.

خبر گرفتن از دوستان و آشنایان با خواندن آپدیت استتوسهای شخصی دیگران، نگاه کردن به لینکها و عکسهایی که به اشتراک می‌گذارند، بسیار آسان است. اگر واقعا اتفاق مهمی رخ بدهد، مطمئنم شما در هر صورت از آن بی‌اطلاع نخواهید ماند. باور کنید زندگی شما بدون چک کردن هر روزه آپدیتهای فیسبوک و توئیتر هم به راحتی ادامه پیدا خواهد کرد. زمان اتلاف شده در رسانه‌های اجتماعی می‌تواند به راحتی صرف انجام کارهای موثرتری شود.

سوال بپرسید

به طور آگاهانه در مورد چیزهای مختلف، سوال بپرسید. عادت کنید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره چیزهایی که در اطرافتان با آنها سر و کار دارید، سوال بپرسید. این کار به شما درک بهتری نسبت به چیزهای مختلفی که دور و برتان است می‌دهد و ممکن است فرصتی برای یادگیری از سوالاتی که می‌پرسید فراهم شود.

به عنوان مثال، اگر از در زمینه کاریتان از شما خواسته شود یک پروژه مهم را انجام دهید، شما باید دلیلی برای “مهم” بودن آن پیدا کنید. حتی وقتی خارج از کار هستید، در برخوردهای روزمره‌تان در مورد اینکه چیزهای مختلف چطور کار می‌کنند یا چرا آنها اینگونه هستند، بحث و پرس و جو کنید.

علاوه بر این سوال کردن از خودتان هم سازنده است. قبل از اینکه کاری انجام دهید، از خودتان بپرسید چرا باید چنین کاری بکنید و یا آیا برایتان اهمیت دارد یا خیر.

تدوین: اقتصادآنلاین