۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

چین ادعای قهرمانی در المپیک توکیو کرد / جمع بندی تعداد مدال ها با مدال های هنگ کنگ و تایوان

۲۴ مرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۴۷
کد خبر: 553804
چین ادعای قهرمانی در المپیک توکیو کرد / جمع بندی تعداد مدال ها با مدال های هنگ کنگ و تایوان

در اقدامی عجیب، تلویزیون ملی چین کشور خودش را به عنوان قهرمان المپیک 2020 معرفی کرده است!

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از دیلی میل، از روز نخست تا روز آخر المپیک توکیو، کشور چین در صدر رده بندی کلی مدال های المپیک قرار داشت اما در روز آخر ایالات متحده با کسب دو مدال طلا، قهرمان جدول توزیع مدال شد. در رده بندی نهایی، آمریکا 39 طلا، 41 نقره و 33 برنز و در مجموع 113 مدال گرفته بود. چین هم 38 طلا، 32 نقره و 18 برنز کسب کرد تا در مجموع 88 مدال داشته باشد.

با این حال، تنها یک هفته بعد از پایان المپیک، تصاویری در اپلیکیشن  Weibo به عنوان یکی از شبکه‌های اجتماعی محبوب در چین و همچنین شبکه تلویزیونی مرکزی چین منتشر شد که چیز دیگری نشان می‌داد.  گویا چینی‌ها مدال‌های کشورهای هنگ کنگ و تایوان را هم برای خود محسوب کرده‌اند که در این صورت، مدال‌های این کشور به 42 طلا، 37 نقره و 27 برنز ارتقا می یابد و این کشور در جدول کلی 106 مدال بدست آورده است. البته در این صورت بازهم آنها از لحاظ مجموع مدال‌ها از آمریکا عقب می‌افتند اما به دلیل اینکه صدرنشینی با کیفیت مدال سنجیده می‌شود، چین با کسب طلای بیشتر قهرمان المپیک 2020 خواهد شد. گویا چین مدال‌های ماکائو را هم به نام خود زده که در این صورت به 42 مدال طلا هم می‌رسد.

هُنگ کُنگ یک ناحیه خودمختار و کلان ‌شهر در جنوب جمهوری خلق چین است. این منطقه ناحیه اداری ویژه چین محسوب می‌شود و دارای اختیارات اجرایی، قانون‌گذاری و قضایی از دولت ملی است. این کشور با فلسفه "یک کشور و دو سیستم" اداره می‌شود.

تایوان هم با نام رسمی جمهوری چین (همچنین با نام‌های چین تایپه، چین ملی و فُرمُز نیز شناخته می‌شود) کشوری در شرق آسیا است که از جزایر تایوان، پنگهو، کینمن، ماتسو و شماری جزیرهٔ کوچک دیگر تشکیل می‌شود که همگی در سواحل غرب چین هستند. جمهوری خلق چین این حکومت را غیرقانونی خوانده و خواهان بازگشت این سرزمین به خاک اصلی چین است و آمادگی خود را برای استفاده از زور در صورت لزوم اعلام داشته ‌است. اختلافات این دو دولت بر وضعیت سیاسی تایوان سایه افکنده و هر گونه تلاشی برای اعلام استقلال تایوان با تهدید جمهوری خلق چین مواجه می‌شود. جمهوری خلق چین از برقراری روابط دیپلماتیک با کشورهایی که تایوان را به رسمیت بشناسند خودداری می‌‌کند نتیجه آنکه تایوان فقط با ۲۱ کشور عضو سازمان ملل روابط رسمی دارد.

ماکائو نیز شبه جزیره‌ای در دریای جنوبی چین است که تا سال ۱۹۹۹ میلادی مستعمرهٔ پرتغال بود ولی اکنون بخشی از خاک مناطق ویژه اداری کشور چین محسوب و به صورت خودمختار اداره می‌شود. این کشور هم همانند هنگ کنگ، با فلسفه "یک کشور و دو سیستم" اداره می‌شود.

با وجود این، کمیته بین المللی المپیک (IOC)، هنگ کنگ و تایوان (چین تایپه) را به رسمیت شناخته و اجازه رقابت آنها به صورت جداگانه از چین را صادر کرده است. همچنین IOC ماکائو را به عنوان یک کمیته ملی، به رسمیت می‌شناسد. همین موضوع سبب شده تا آنها با وجود اینکه جزیی از حکومت چین محسوب می‌شوند، حق شرکت در رویداد المپیک را دارند.

چین