۰ نفر

لشکر نامرئی دایی علیه رونالدو!

۱۴ فروردین ۱۴۰۰، ۵:۵۹
کد خبر: 517235
لشکر نامرئی دایی علیه رونالدو!

تلاش‌های کریس رونالدو برای تصاحب عنوان برترین گلزن مسابقات ملی فوتبال جهان، به یک سوژه جذاب برای رسانه‌ها در سراسر جهان تبدیل شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد؛ این رکورد سال‌هاست که با ۱۰۹ گل زده در اختیار علی دایی از ایران است. رونالدو طی دو سال اخیر فاصله‌اش با این حد نصاب را بسیار کم کرده، اما در همین بازه زمانی و درست وقتی به نظر می‌رسد او به آسانی رکورد علی دایی را خواهد شکست، هر بار اتفاقات عجیب و غریبی برای کاپیتان تیم‌ملی پرتغال رخ داده است. اصلا انگار یک لشکر نامرئی از عوامل مختلف، به سود علی دایی و علیه رونالدو در کار هستند تا رکورد فعلی حفظ شود. رونالدو در همین تعطیلات اخیر سه فیفادی پیش رو داشت که به نظر می‌رسید در آنها می‌تواند فاصله هفت گله‌اش با دایی را حسابی کاهش بدهد، اما این بازیکن در سه مسابقه مورد نظر تنها موفق شد یک گل برابر لوکزامبورگ به ثمر برساند. به این ترتیب او به عدد ۱۰۳ گل رسید و با به ثمر رساندن شش گل دیگر، با رکورد دایی برابر خواهد شد. تیم‌ملی پرتغال از ۱۴ خرداد تا دوم تیر پنج بازی برگزار می‌کند و شاید این، زمان شکسته شدن رکورد شهریار فوتبال ایران باشد. با این حال مرور برخی عواملی که در این مدت مانع رسیدن رونالدو به مقصودش شدند، نمی‌تواند خالی از لطف باشد.

* پاندمی: به‌طور قطع یکی از عواملی که در مسیر رکوردشکنی کریس رونالدو تاخیر انداخت، شیوع ویروس کرونا بود. به این ترتیب مسابقات ملی برای ماه‌ها تعطیل شد. به‌طور مشخص تیم‌ملی پرتغال بعد از بازی روز ۲۶ آبان ۹۸ با لوکزامبورگ، تا ۱۵ شهریور ۹۹ و تقابل با کرواسی هیچ مسابقه‌ای برگزار نکرد. در صورت طی شدن روال عادی، طبیعتا کریس از بخت بالاتری برای شکستن رکورد دایی برخوردار می‌بود.

* زنبورگزیدگی: در یکی از عجیب‌ترین مصدومیت‌های ممکن، کریس رونالدو پیش از دیدار تیم‌ملی این کشور برابر کرواسی در لیگ ملت‌های اروپا دچار زنبورگزیدگی شد و این بازی را از دست داد. از قضا پرتغال در مصاف با کروات‌ها شب خوبی داشت و با نتیجه ۴ بر یک پیروز شد، اما رونالدو نتوانست سهمی در گلباران کردن حریف داشته باشد.

* ابتلا به کرونا: در این بین کریس رونالدو حتی ابتلای خفیف به ویروس کرونا را هم تجربه کرد؛ اتفاقی که باعث شد این بازیکن دیدار روز ۲۳ مهر ۹۹ تیم‌ملی کشورش برابر سوئد را از دست بدهد. اتفاقا آن شب هم پرتغالی‌ها عملکرد خوبی داشتند و با سه گل حریف را شکست دادند، اما طبیعتا رونالدو سهمی نداشت. تست کریس درحالی مثبت شد که او در اردوی پرتغال حضور داشت، اما ساعاتی قبل از بازی به ناچار راهی قرنطینه دو هفته‌ای شد.

* اشتباه داوری: این کلکسیون اما با یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات داوری این سال‌ها کامل شد. درحالی‌که مدت‌هاست در سطح اول فوتبال جهان از فناوری کمک‌داور ویدیویی و تراشه اطلاع‌رسان برای عبور توپ از خط دروازه استفاده می‌شود، در دیدار تیم‌ملی پرتغال برابر صربستان در چارچوب مرحله مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۲ از هیچ‌کدام از اینها خبری نبود. در نتیجه زمانی که ضربه رونالدو در دقیقه ۹۳ بازی چیزی حدود نیم‌متر از خط دروازه عبور کرد، نه داور و نه کمکش متوجه گل شدن توپ نشدند. به این ترتیب بازی با تساوی دو بر دو به پایان رسید و رونالدو که به شدت خشمگین شده بود، با کوبیدن بازوبند کاپیتانی به زمین راهی رختکن شد. داور مسابقه بعدا از رونالدو عذرخواهی کرد، اما این عذرخواهی ستاره پرتغالی را به رکورد علی دایی نزدیک نخواهد کرد.