۰ نفر

پشت پرده خبر انحلال سازمان لیگ فوتبال چیست؟

۲۰ اسفند ۱۳۹۹، ۲۳:۰۸
کد خبر: 512770
پشت پرده خبر انحلال سازمان لیگ فوتبال چیست؟

برگزاری لیگ حداقل تا پایان این فصل به روال گذشته توسط سازمان لیگ فوتبال ایران انجام خواهد شد و هنوز هیچ انحلالی صورت نگرفته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از میزان، با اعلام خبر انتصاب اعضای کارگروه تخصصی امکان سنجی حقوق، اجرایی و تعیین فرآبند برون سازمانی سازمان لیگ حرفه‌ای فوتبال به منظور شفافیت‌های مالی و اجرایی و همچنین مشارکت بیشتر باشگاه‌ها، شایعاتی در برخی رسانه‌ها و فضای مجازی درباره انحلال سازمان لیگ فوتبال ایران منتشر شد. این خبر به اشتباه در حال پخش شدن است و برگزاری لیگ حداقل تا پایان این فصل به روال گذشته توسط سازمان لیگ فوتبال ایران انجام خواهد شد و هنوز هیچ انحلالی صورت نگرفته است.

گفتنی است سازمان لیگ چند پرونده حقوقی مالی با اسپانسر‌های تبلیغات محیطی که رقم آن بالاتر از ۱۲۰ میلیارد تومان مطالبات است دارد. از طرفی تکلیف بدهی‌های مالیاتی سازمان لیگ روشن نشده و این مجموعه بیش از ۶ پرسنل قراردادی هم دارد. مهم‌ترین مساله هم درباره سند ثبت سازمان لیگاست که به نام عزیزمحمدی، مهدی محمدنبی، علی کفاشیان، مهدی تاج و علی کاظمی ثبت شده است.

پس انحلال سازمان لیگ کاری نیست که در یک روز و یک هفته انجام شود و پروسه‌ای زمان‌بر خواهد بود. ضمن اینکه اعضای کارگروه که قرار است این کار مهم و بزرگ را اجرایی کنند، هنوز یک جلسه هم برگزار نکرده‌اند و چارت سازمانی تشکیلات جدیدی که قرار است تاسیس شود را تعیین نکرده‌اند.

پس باید فعلا منتظر نتیجه جلسات اعضای کارگروه و بررسی‌های قانونی آن‌ها برای واگذاری برگزاری لیگ به خود باشگاه‌ها باشیم. گفتنی است برای این تشکیلات باید اساسنامه جدید هم نوشته شود و باز هم تاکید می‌شود که قدم اول این راه امکان سنجی اجرای آن و بالا بردن مشارکت باشگاه‌ها در آن است.