۰ نفر

گران‌ترین بازی‌های تاریخ فوتبال؛

دلارهایی که در مستطیل سبز می‌دوند!

۲۱ تیر ۱۳۹۹، ۵:۴۵
کد خبر: 451991
دلارهایی که در مستطیل سبز می‌دوند!

وقتی در طول یک مسابقه فوتبال ارزش بازیکنان حاضر در زمین را محاسبه می‌کنیم، 10 بازی گران‌قیمت زمان ما کدام بازی‌ها می‌شوند؟ در حالی که بازیکنان پول‌های کلانی دریافت می‌کنند، اما برخی از آنها همیشه ارزش آن را نداشته‌اند.

 این باعث شد فکر کنیم باارزش‌ترین دیدارهای بین دو تیم که تاکنون برگزار شده کدام بازی‌هاست؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از اعتماد، ما در حال صحبت در مورد میزان پولی هستیم که در زمین بازی وجود دارد. بنابراین با وجود اینکه یونایتد و پی‌اس‌جی رقم‌های سنگینی در نقل‌وانتقالات هزینه می‌کنند در این فهرست جایی نداشته باشند؛ رفرنس قیمت بازیکنان نیز ترنسفرمارکت است.

10-منچسترسیتی- لیورپول؛ جولای 2020

این بازی همین چند روز پیش برگزار شد و شاگردان گواردیولا موفق شدند قهرمان زودهنگام مسابقات را با 4 گل در هم بکوبند. هر دو تیم از مهره‌های بسیار ارزشمندی سود بردند اما اگر همین بازی چند ماه پیش برگزار شده بود شاید رتبه بهتری در این فهرست پیدا می‌کرد. ارزش تقریبی بازیکنان بعد از شیوع کرونا تا حد قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته است.

ارزش ترکیب دو تیم: 1.27 میلیارد پوند

9-لیورپول- تاتنهام؛ ژانویه 2020

این مسابقه‌ای نیست که در حافظه شما مانده باشد. این فقط یک برد ساده یک بر صفر در طول فصل فوق‌العاده لیورپول به حساب می‌آید. با این حال بازیکنان لیورپول در آن بازی 832 میلیون پوند ارزش داشتند. در حالی که تاتنهام با ستاره‌هایی نظیر دله آلی و سون و هری وینگس تیمی گران‌قیمت محسوب می‌شد.

ارزش ترکیب دو تیم: 1.27 میلیارد پوند

8-بارسلونا- رئال‌مادرید؛ مارس 2019

الکلاسیکو همیشه یکی از گران‌ترین بازی‌های دنیاست چون بهترین بازیکنان هر سال در این بازی به میدان می‌روند. بنابراین جای تعجب نیست که این بازی دو بار در لیست تکرار شده است. پیروزی یک بر صفر بارسا در آن دیدار با استعدادهای ویژه بازیکنان این تیم به دست آمد. آبی‌اناری‌ها در آن بازی 738 میلیون پوند ارزش داشتند و رئالی‌ها با ارزش 544 میلیون پوند وارد زمین شده بودند. با اینکه اکثر ستاره‌های آن بازی نظیر دمبله و مسی و آرتور و بیل و جونیور و واران در بهترین فرم خود نبودند اما باز هم ارزش خارق‌العاده‌ای داشتند.

ارزش ترکیب دو تیم: 1.28 میلیارد پوند

7-اتلتیکو مادرید- لیورپول؛ مارس 2020

مسابقه‌ای که باعث شد قلب قرمزهای آنفیلد بشکند. اما این باعث نشد که هواداران لیورپول بخواهند کل 11 ستاره‌ای که بازی را آغاز کرده بودند را بفروشند. ارزش لیورپول در آن بازی 200 میلیون پوند بالاتر از ارزش بازیکنان اتلتیکو بود. گرچه شاگردان سیمئونه ستاره‌های با ارزشی نظیر اوبلاک و سائول و فلیکس را در کنار خود می‌دیدند که ارزشی بالغ بر 524 میلیون پوند می‌شد و در نهایت هم سه بر دو پیروز شدند.

ارزش ترکیب دو تیم: 1.29 میلیارد پوند

6-اتلتیکو مادرید- بارسلونا؛ نوامبر 2018

آن زمان اتلتیکو از ستاره‌ای بهره می‌برد که یک سال قبل راهی بارسلونا شد اما زمان حضورش ارزش زیادی به ترکیب پایتخت داده بود. در آن بازی که یک‌یک مساوی شد آنتوان گریزمان که بعدها به بارسا پیوست در کنار لمار و هرناندز ارزش تیم میزبان را 608 میلیون پوند کرده بود. بازیکنان بارسا هم آن زمان ارزشی معادل 679 میلیون پوند داشتند.

ارزش ترکیب دو تیم: 1.29 میلیارد پوند

5-بارسلونا- رئال‌مادرید؛ مه‌2018

دوباره به الکلاسیکو برگشتیم. این در شرایطی بود که ساموئل اومتیتی به عنوان یکی از با ارزش‌ترین مدافعان جهان به جام جهانی می‌رفت. کوتینیو مدتی بود که به بارسا پیوسته بود و مسی و سوارز هم بودند. در مقابل رقیب هم با تمام قدرت بود. رونالدو هنوز در رئال بود و ستاره‌های دیگر رئال نظیر ماسلو نیز در اوج بودند. در آن بازی که دو بر دو شد بارسا 724 میلیون پوند می‌ارزید و رئال 565 میلیون پوند.

ارزش ترکیب دو تیم: 1.29 میلیارد پوند

4-لیورپول- تاتنهام؛ اکتبر 2019

یکی دیگر از دیدارهای لیورپول و تاتنهام که باز هم لیورپول دو بر یک برد؛ البته به سختی. هری کین و سون و موسی سیسوکو ارزشمندترین بازیکنان هاتسپر بودند و فن‌دایک و صلاح و آلیسون گران‌ترین بازیکنان سرخ‌های مرسی‌ساید. لیورپول ارزشی معادل 742 میلیون پوند داشت و اسپرز 559 میلیون.

ارزش ترکیب دو تیم: 1.3 میلیارد پوند

3-بارسلونا- اتلتیکو مادرید؛ آوریل 2019

این بازی را بارسلونا دو بر صفر برد. مسابقه‌ای که در آن اتلتیکو با حضور بازیکنانی نظیر گرزیمان و کاستا و توماس پارتی مقابل ستاره‌های بارسلونا نظیر مسی و آرتور و ترشتگن قرار گرفتند. همان موقع نیز در تفسیرهای بازی به ارزش مالی بازیکنان دو تیم اشاره می‌شد.

ارزش ترکیب دو تیم: 1.31 میلیارد پوند

2- اتلتیکو مادرید- لیورپول؛ فوریه 2020

با توجه به چیزهایی که تاکنون کشف کردیم جای تعجب نیست که این مسابقه بسیار با ارزش بوده باشد. این پیش از آن بود که بفهمیم لیورپول گرچه فوق‌العاده است، اما راهی برای رسیدن به کسب سه‌گانه پیدا نخواهد کرد و مقابل اتلتیکو حذف می‌شود. وقتی برای تماشای آن مسابقه که با برتری یک گله اتلتیکو پایان یافت، پای‌گیرنده‌ها نشسته بودید احتمالا متوجه شدید که بخش زیادی از کیفیت بالای بازی به ارزش بالای بازیکنان برمی‌گردد. برای ثبت رکورد آن شب ترکیب لیورپول 864 میلیون پوند می‌ارزید. گرچه در انتها ثابت شد پول نمی‌تواند خوشبختی بیاورد.

ارزش ترکیب دو تیم: 1.32 میلیارد پوند

1-لیورپول- منچسترسیتی، نوامبر 2019

شاید جای تعجب نباشد که لیورپول و منچسترسیتی در عوض الکلاسیکو عنوان گران‌ترین بازی تاریخ تاکنون را به دست آورده باشند. دو تیم با ستاره‌هایی گران‌قیمت و مربیانی ارزشمند وارد زمین شدند. لیورپول آن بازی را 3 بر یک برد تا نشان بدهد چقدر برای قهرمانی آماده است. با این حال این جذاب‌ترین دیدار تاریخ دو تیم نبود ولی تبدیل به گران‌ترین بازی تاریخ شد. سیتی با ارزشی معادل 634 میلیون پوند و لیورپول با ارزشی معادل 742.5 میلیون پوند این عنوان را رقم زدند. نکته عجیب اینکه چند تن از گران‌ترین ستاره‌های سیتی نظیر لاپورت و ادرسون و مندی و سانه غایب بودند. فکر کنید اگر آنها بودند این بازی چه ارزشی می‌توانست داشته باشد!

ارزش ترکیب دو تیم: 1.38 میلیارد پوند