۰ نفر

چرا آقای خاص دیگر قهرمان اروپا نشد؟

۴ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۰:۱۴
کد خبر: 433848
چرا آقای خاص دیگر قهرمان اروپا نشد؟

ژوزه مورینیو یک دهه پیش توانست با اینتر قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود و یک قول مهم داد که هنوز به آن عمل نکرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، یک دهه پیش ژوزه مورینیو، سرمربی اینتر بود و توانست این تیم را به اولین تیم ایتالیایی تبدیل کند که موفق به کسب سه گانه در فوتبال اروپا می‌شود. تیم اینتر بعد از قهرمانی در سری A ایتالیا و کوپا ایتالیا در فینال لیگ قهرمانان اروپا که در ورزشگاه سانتیاگوبرنابئو شهر مادرید برگزار شد توانست بایرن مونیخ را با دو گل دیگو میلیتو شکست دهد.

مورینیو که قبلا با پورتو فاتح لیگ قهرمانان شده بود توانست بعد از ارنست هاپل و اوتمار هیتزفلد به سومین مربی تاریخ تبدیل شود که با دو تیم مختلف فاتح لیگ قهرمانان اروپا می‌شود. البته بعدها کارلو آنچلوتی نیز به این مهم رسید.

در حالی که مورینیو در اینتر به افتخارات زیادی رسید او فردای آن روز تصمیم به ترک اینتر گرفت و مقصد بعدی خود را که رئال مادرید بود انتخاب کرد. خیلی‌ها از این تصمیم متعجب شدند که چرا او تیمی را که فاتح سه گانه کرده بود به این زودی ترک می‌کند. سرمربی پرتغالی درباره دلیل این کار گفت: "می‌خواهم اولین سرمربی تاریخ شوم که با ۳ تیم مختلف قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را به دست می‌آورد."

ژوزه مورینیو هرچند رئال مادرید را به قهرمانی در کوپا دل ری، سوپرجام و لالیگا رساند ولی در لیگ قهرمانان اروپا ناکام بود. تیم او ۳ بار در نیمه نهایی حذف شد و نتوانست به مرحله نهایی برسد تا مورینیو از رئال مادرید جدا شود.

این سرمربی پرتغالی در ادامه هدایت چلسی، منچستریونایتد و تاتنهام را نیز بر عهده گرفت و با چلسی نیز یک بار تا نیمه نهایی لیگ قهرمانان رسید.

اکنون که در سال ۲۰۲۰ هستیم، یک دهه از آن قول معروف مورینیو می‌گذرد ولی او نتوانست دیگر قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را به دست بیاورد.

ناکامی او در تاتنهام در این فصل برابر لایپزیگ باعث شد تیم او حذف شود و شاید مورینیو دیگر نتواند هیچ‌گاه به قهرمانی سوم خود در لیگ قهرمانان اروپا برسد.