۰ نفر

روش های پس انداز کردن برای خانم های خانه دار

۱۷ مهر ۱۴۰۱، ۲۱:۴۲
کد خبر: 672954
روش های پس انداز کردن برای خانم های خانه دار

ممکن است از خودتان بپرسید آیا پس انداز برای خانمای خانه دار هم ممکن است؟ بله. تکنیک‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری زنان حتی در کسب و کار اینترنتی وجود دارد که تنها با به‌کارگیری خلاقیت می‌توانند آن‌ها را انجام دهند.

خانم های خونه دار اینطوری پس انداز کنن

به گزارش اقتصاد آنلاین، بیایید فرصت را از دست ندهیم و ترفندهای «ذخیره پول برای خانوم های خانه دار» را مطالعه کنیم تا ببینیم بهترین راه روش ها برای پس انداز خانم خانه دار بغیر از همکاری در فروش دیگر چه هستند.

چرا مسئله پس انداز برای خانمای خانه دار ضروری است؟

دلیل اهمیت دانستن روش کاربردی برای ذخیره پول با هر وضعیت مالی در چیست؟ در دنیای حالا که پول و درآمد مهمترین دغدغه زندگی محسوب می‎شود، به عنوان یک زن باید همیشه مقداری پول ذخیره داشته باشید؛ زیرا این کار هم می‌تواند یک کمک برای خانواده باشد هم به شما استقلال مالی ببخشد. هر نوع منبع درآمدی که داشته باشید، چه شغل هنری در خانه چه یک درآمد اینترنتی بدون سرمایه یا اصلاً هیچ شغلی نداشته باشید، باید پس‌انداز را جزو برنامه اصلی زندگی خود قرار دهید. با داشتن پس‌انداز زیاد حتی اگر تنها باشید می‌توانید بدون مشکل و استرس زندگی کنید زیرا فقط به خودتان متکی هستید!

پس انداز

روش‌های کاربردی برای پس‌انداز پول در همه سطوح مالی

طبیعی است که شرایط مالی افراد یکسان نیست؛ اما این مسئله تفاوتی در موضوع پس انداز برای خانمای خانه دار ایجاد نمی‌کند. بهترین روش‌های کاربردی و پربازده برای پس‌انداز پول در همه سطوح کسب درآمد در زیر آورده شده است:

1. 1% از میزان حقوق ماهانه خود را ذخیره کنید!

بله جای تعجب است؛ حتماً ابتدا با خودتان می‌گویید 1% که چیزی نیست یا چگونه می‌تواند بخشی از هزینه‌های آینده را پوشش دهد؛ اما از قدیم گفته‌اند “قطره قطره جمع گردد، وانگهی دریا شود”. با کنارگذاشتن تنها 1% از میزان درآمد ماهانه بعد از گذشت چند ماه به ذخیره پول قابل توجه می‌رسید و حتی برای تأمین مخارج خانواده از آن استفاده می‌کنید؛ فقط باید صبور و ثابت‌قدم باشید!

2. به طور مداوم صندوق پس‌انداز خود را شارژ کنید!

یکی دیگر از نکات مهم «پس انداز برای خانمای خانه دار» شارژ مداوم آن است. ما همه پول ذخیره می‌کنیم تا به حدی برسیم که حداقل بتوانیم هزینه‌های 3 ماه آینده زندگی را تأمین کنیم اما گاهی مخارج غیرمنتظره در زندگی پیش می‌آیند. برای مثال یکدفعه ماشین لباسشویی خراب می‌شود؛ در این موقعیت می‌توانید به جای این که کارت اعتباری بخرید و از موجودی آن استفاده کنید به صندوق پس‌انداز خود گریزی بزنید و مقداری پول بردارید. اما حواستان باشد به چه مقدار از پس‌انداز خود دست زده‌اید؛ صندوق پس‌انداز هرگز نباید خالی شود!

3. پس‌انداز را اولویت برنامه کاری خود قرار دهید!

مشاغل مختلف تفاوت زیادی باهم دارند و این موضوع مسئله پس انداز برای خانمای خانه دار را پیچیده می‌کند. اما هر شغلی که داشته باشید، پس‌انداز باید اولویت اول شما باشد! ممکن است در خانه با ارائه خدمات مشاوره تلفنی یا آموزش‌های آنلاین کسب درآمد کنید؛ شاید هم در شغل فریلنسری مشغول باشید. در هر حالت باید بخشی از درآمد خود را به پس‌انداز ماهانه اختصاص دهید.

4. به فرزندان خود مسئولیت‌پذیری مالی را آموزش دهید!

پس انداز برای خانمای خانه دار، فقط به ذخیره پول ختم نمی‌شود. در مسیر پس‌انداز پول باید به فرزندان خود آموزش دهید که این کار نه تنها کیفیت زندگی را به خطر نمی‌اندازد بلکه سلامت مالی آن‌ها را در آینده تأمین می‌کند. می‌توانید فرزندان خود را به جای بردن به یک رستوران لوکس، با پختن پیتزای خانگی راضی کنید یا آن‌ها را متقاعد کنید دیدن فیلم شبانه کنار خانواده به مراتب لذت‌بخش‌تر و به‌صرفه‌تر از رفتن به سینما است.

5. هزینه‌های غیرضروری را کاهش دهید!

یکی دیگر از ترفندهای ذخیره پول برای خانوم های خانه دار، با کیفیت خرج کردن آن‌ها ارتباط دارد. اگر می‌خواهید در مسیر کسب درآمد به تومان بهینه پیش بروید توصیه می‌کنیم مخارج غیرضروری را حذف کنید یا تا جای ممکن آن‌ها را کاهش دهید؛ مثلاً وقتی به مسافرت می‌روید هتل 5 میلیون تومانی هم کارتان را راه می‌اندازد و نیاز نیست هتل 10 میلیون تومانی رزرو کنید. اگر باشگاه محل زندگی شما آپشن‌های خاصی ندارد پیاده‌روی صبحگاهی در پارک هم ایده بدی نیست یا برای رنگ کردن موها به سالن آرایشی نروید وقتی در خانه هم این کار امکان‌پذیر است!

6. برای ولخرجی‌های خود برنامه‌ریزی کنید!

شیطنت و خارج شدن از برنامه مالی هرازگاهی لازمه زندگی است. اگر قرار باشد بی‌نقص طبق برنامه روتین خرج و ذخیره پول خود پیش بروید، از نظر روحی تحت فشار قرار می‌گیرید و درواقع از زندگی لذت نخواهید برد؛ بنابراین ولخرجی‌های حساب‌شده در برنامه پس انداز برای خانمای خانه دار مشکلی ندارد و بدانید که با کسب درآمد در خانه پول از دست رفته را به راحتی می توانید جبران کنید!

بهترین روش‌های پس انداز برای خانمای خانه دار

 پس انداز برای خانمای خانه دار دو روش را دربرمی‌گیرد؛ روش‌های سنتی و روش‌های مدرن! اگر یک زن خانه‌دار فکر اقتصادی داشته باشد می‌تواند به همه نشان دهد که فقط انواع ایده‌های کارآفرینی نیستند که می‌توانند شما را ثروتمند کنند؛ بلکه با تکنیک‌های بهینه پس‌انداز هم می‌توانید در زندگی از نظر مالی پیشرفت کنید. در اینجا دو روش ذخیره پول برای خانوم های خانه دار آمده است:

روش‌های سنتی

این روش‌ها برای مادران ما هستند که هنوز هم با گذشت زمان در ذخیره و صرفه‌جویی پول بهترین مدیران هستند:

1. ایجاد سپرده بانکی

سرمایه‌گذاری زنان بهترین روش پس انداز برای خانمای خانه دار است. سعی کنید یک یا دو سپرده بانکی برای خود ایجاد کنید و بخشی از درآمد خود را ماهانه در سپرده بریزید. وقتی مدتی بگذرد و میزان موجودی سپرده‌ها به حد قابل توجهی برسد می‌توانید آن‌ها را سرمایه‌گذاری کنید. این گونه دیگر فرقی با خانم‌های شاغل نخواهید داشت و همیشه از نظر مالی آماده هستید.

2. خرید عمده

یکی از بهترین ترفندهای پس انداز برای خانمای خانه دار خرید عمده لوازم و مایحتاج زندگی است. چیزهای ضروری که در زندگی بیشترین استفاده را دارند مانند مواد غذایی و لوازم بهداشتی یا حتی وسایل نسبتا غیر ضروری مثل لوازم آرایشی همیشه از اقلام مورد توجه خانم‌ها هستند؛ پس چه بهتر که این لوازم را به شکل عمده برای مدتی طولانی خریداری کنید تا مجبور نشوید برای خرید خانه زود به زود دست در جیب خود ببرید.

3. خرید هوشمندانه

پیشنهاد می‌کنیم همیشه وقتی خرید می‌روید یک لیست از لوازم مورد نیازتان همراه خود داشته باشید. نوشتن چیزهایی که لازم دارید قبل از رفتن به فروشگاه به شما کمک می‌کند تا برای خرید لوازم ضروری درست تصمیم بگیرید و طبق بودجه خود پیش بروید.

4. فروش اقلام قابل بازیافت

قدم دیگری که می‌توانید در مسیر پس انداز برای خانمای خانه دار بردارید فروش وسایل سالم و قابل بازیافت است. سالی یک بار انبار خانه را پاکسازی کنید؛ صد در صد در انبار وسایلی پیدا می‌شود که دیگر به آن‌ها احتیاجی ندارید پس بهترین فرصت است که آن‌ها را به یک خریدار ضایعات بفروشید و پول بگیرید.

5. تولید سبزیجات خانگی

اگر در خانه حیاط یا حتی حیاط خلوت دارید چرا از آن استفاده نمی‌کنید؟ بخش بزرگی از غذای روزانه ما را سبزیجات و خورشت‌های گیاهی تشکیل داده است و ما باید همیشه بخشی از درآمد خود را به خرید سبزیجات اختصاص دهیم؛ ولی اگر یک حیاط کوچک هم داشته باشیم کافی است تا در این قسمت صرفه‌جویی کنیم. می‌توانید سبزیجات غذای روزانه خود را بکارید و به این ترتیب هم غذای تازه بخورید هم در پس‌انداز پول جلو بیفتید.

6. انجام کارهای تعمیرات و دکوراسیون در خانه به شکل مستقل

اگر جزو خانم‌هایی هستید که پس‌انداز و استفاده درست از پول دغدغه شماست پس باید کمی خلاق باشید. شاید باورتان نشود اما داشتن خلاقیت در کوچکترین قسمت‌های زندگی یکی از جنبه‌های مهم سرمایه‌گذاری زنان است! رسیدن به ثروت تنها در روش‌های مختلفی مثل کسب درآمد دلاری خلاصه نمی‌شود؛ بلکه می‌توانید با وسایل دورریختنی خانه صرفه‌جویی‌های زیادی انجام دهید.

چرا بروید لباس زمستانی بخرید وقتی تمام وسایل بافتنی در خانه پیدا می‌شود و شما هم با این هنر آشنایی دارید؟ یا مثلاً چه دلیلی دارد برای خرید کوسن مبل پول خرج کنید وقتی پارچه‌های طرح‌دار زیبایی در خانه دارید که بی‌استفاده گوشه‌ای افتاده است؟ می‌توانید با دست خودتان لباس گرم ببافید یا کوسن‌های فانتزی خوشگل درست کنید و به فضای خانه زیبایی ببخشید. همچنین نیاز نیست برای خرید گلدان هزینه کنید؛ بطری‌های پلاستیکی بازیافتی را برای کاشت گلدان به کار ببرید! انجام این شکل کارهای هنری خود یک ایده کسب و کار تلقی می‌شود و می‌توانید از آن به عنوان یک منبع درآمد استفاده کنید.

7. استفاده هوشمندانه از پول

پس انداز برای خانمای خانه دار به نحوه خرج کردن پول آن‌ها برمی‌گردد. اگر پول نقد در اختیار دارید سعی کنید تا حد امکان پول‌های خرد را برای خریدهای کوچک کنار بگذارید ولی اسکناس‌های بزرگتر را به خرید‌های مهم اختصاص دهید. برای مثال لزومی ندارد اسکناس‌های 100 هزار تومانی را برای خریدهای غیرضروری مثل چند قلم آذوقه کوچک مصرف کنید.

روش‌های امروزی

حالا نوبت به شناخت روش‌های مدرن و امروزی پس انداز برای خانمای خانه دار می‌رسد:

1. شرکت در چالش 52 هفته‌ای پس‌انداز

یکی از جالب‌ترین ایده‌های پس انداز برای خانمای خانه دار شرکت در چالش 52 هفته‌ای پول است؛ اما این چالش چیست؟ ابتدا باید بگوییم برای شرکت در چالش 52 هفته‌ای باید بر اساس دلار پیش بروید. اگر یک سال را با محاسبه تعداد روزها 52 هفته در نظر بگیریم، شما باید هر هفته 1 دلار کنار بگذارید. در حال حاضر 1 دلار پیرامون 27 هزار تومان نوسان می‌کند و اگر در مقیاس ماهانه نگاه کنیم می‌شود 110 هزار تومان که واقعاً بخش ناچیزی از درآمد ماهانه را تشکیل می‌دهد!

حالا شما حساب کنید اگر در یک سال هر هفته 1 دلار را نادیده بگیرید و کنار بگذارید انتهای سال حدود یک میلیون و 300 هزار تومان ذخیره پول خواهید داشت که درست است خیلی مبلغ قابل ملاحظه‌ای نیست اما می‌تواند بخشی از مخارج مهم زندگی را پوشش دهد.

2. خرید ارز دیجیتال

خرید ارزهای دیجیتال و خرج کردن آن‌ها که به همان درآمد دلاری مربوط است مشابه پول درآوردن در شبکه‌های اجتماعی مثل یوتیوب است. همانطور که در این رسانه بین‌المللی کسب درآمد از اشتراک ویدئو را تجربه می‌کنید در پلتفرم‌های ارز دیجیتال هم برنامه‌های متنوعی وجود دارد که می‌توانید با آن‌ها به سود خوبی برسید؛ مثلاً برنامه‌هایی هستند که به‌ازای مسافتی که در ورزش و پیاده‌روی طی کرده‌اید به شما پول می‌دهند یا در بعضی برنامه‌ها فقط باید برای دیدن ویدئوهای آموزشی وقت بگذارید و پول بگیرید. به همین راحتی!

3. تعیین اهداف مالی

به عنوان توصیه نهایی در این مقاله تأکید داریم چشم‌اندازهای آینده خود را مشخص کنید. مهمترین قدم در برنامه‌ریزی برای پس‌انداز مشخص کردن اهداف است و باید طبق آن پول کنار بگذارید. در هر سنی که باشید می‌توانید این کار را انجام دهید؛ فقط هرچه زودتر برای طراحی برنامه مالی و بودجه اقدام کنید.

حرف آخر

ذخیره پول برای خانوم های خانه دار کار سختی نیست. حتی اگر کمی درایت داشته باشید می‌توانید با دارایی حداقل خود در برنامه‌های «سرمایه‌گذاری زنان» مثل ایجاد سپرده‌های بانکی شرکت کنید و سودهای میلیونی به جیب بزنید. کافی است مسئله پس انداز برای خانمای خانه دار را جدی بگیرید و یک برنامه مالی اصولی بر اساس میزان درآمد، مخارج ضروری و هزینه‌های تفریحی خود تنظیم کنید.