۰ نفر

با روغن هسته سیب چقدر آشنایی دارید؟

۱۴ مهر ۱۴۰۱، ۲۲:۳۵
کد خبر: 672335
با روغن هسته سیب چقدر آشنایی دارید؟

سیب از تیره گل سرخیان است. میوه این درخت مورد استفاده خوراکی قرار میگیرد. درخت سیب بومی آسیای مرکزی است. امروزه در همه جا کشت میشود.

خواص خارق العاده روغن هسته سیب در طب سنتی

به گزارش اقتصاد آنلاین، درخت سیب از کاشت دانه های بزرگ بدست می آید و یا به صورت پیوندی صورت میگیرد. از سیب برای مصارف آشپزی، تولید شراب و همچنین به صورت خام، مصرف میشود. روغن سیب از دانه های موجود در سیب بدست می آید.

در بسیاری از لوازم بهداشتی و آرایشی، از آن استفاده میشود. دانه های موجود در سیب دارای روغن و پروتئین فراوان است. همچنین با تجزیه و تحلیل آمینواسیدهای موجود در دانه سیب محققان به این نتیجه رسیدند که این دانه ها حاوی گوگرد، فسفر، پتاسیم، منیزیم، کلسیم و آهن نیز  هستند.

خواص روغن سیب

هسته سیب / سیب / سیانور

همچنین این روغن را به عنوان روغن خوراکی با کنجاله که برای دام ها استفاده میشود میتوان مصرف کرد. دانه های سیب آمیگدالین کمتری نسبت به دانه های زردآلو و بادام دارند. این ترکیب هنگام متابولیسم به هیدروژن سیانید تجزیه میشود.

همچنین این روغن برای درمان بیماریهای پوستی و زیبایی پوست بسیار موثر است. برای درست کردن این روغن، دانه های سیب را تصفیه میکنند و تحت فرایندهایی دانه ها را سفید میکنند و قبل از استخراج روغن، بوی بد آنها را از بین میبرند.

این روغن دارای اسید های چربی غیر اشباع است که برای سلامت پوست بسیار مفید است.

از این روغن به عنوان یک آبرسان پوست میتوان استفاده کرد. همچنین یک لایه بردار قوی است. برای رفع آفتاب سوختگی میتوان از این روغن استفاده کرد. به صورتی که این روغن در برابر نور و اشعه از پوست محافظت میکند. قبل از خارج شدن از منزل مقداری از روغن سیب را به صورت خود بمالید و بعد خارج شوید.

این روغن دارای مقادیر زیادی کلاژن است همچنین دارای خاصیت کشسانی است، که به درخشان شدن و شاداب شدن پوست کمک میکند. از این روغن برای درمان خشکی پوست استفاده میشود و همچنین خاصیت ضد پیری دارد. از چین و چروک پوست جلوگیری میکند.

برای بهبود و درمان آکنه میتوان از روغن سیب استفاده کرد. به صورتیکه بر روی محل مورد نظر مالیده و آن را ماساژ دهید تا جذب گردد. برای رفع لکه های تیره نیز موثر است. از این روغن برای رفع تیرگی دور چشم میتوان استفاده کرد. سیب حاوی مقادیر کمی ویتامین A است و برای پیشگیری از سرطان پوست موثر است.

از این روغن برای مصرف خوراکی استفاده میشود و هم به صورت موضعی میتوان استفاده کرد. بخصوص برای ماساژ نوزادان استفاده میشود. همچنین برای حذف علایم کش آمدن نامطلوب پوست میتوان استفاده کرد.