۰ نفر

جزییات ممانعت از ورود کارکنان واکسن نزده به دستگاه‌های اجرایی

۲۹ مهر ۱۴۰۰، ۱۶:۵۱
کد خبر: 573657
جزییات ممانعت از ورود کارکنان واکسن نزده به دستگاه‌های اجرایی

معاون نوسازی سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: از اول آبان‌ماه کارمندانی که بدون عذر موجه، دوز اول واکسن را دریافت نکرده‌اند، اجازه حضور در محل کار، ندارند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، علاءالدین رفیع زاده در برنامه زنده تلویزیونی درباره ممنوعیت ورود کارکنان بدون واکسن به ادارات دولتی گفت: سازمان امور اداری و استخدامی کشور در راستای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا نحوه حضور کارکنان در دستگاه‌های دولتی را تنظیم می‌کند تا بتوانند حقوق خود را به روال سابق دریافت کرده و دچار مشکل نشوند.

وی درباره بخشنامه اخیر که در خصوص منع ورود کارکنانی که واکسن نزده‌اند، به محل کار است افزود: این بخشنامه سازمان امور اداری و استخدامی کشور در راستای مصوبه اخیر ستاد ملی مقابله با کروناست.

معاون نوسازی سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: ساعت حضور کارکنان طبق مصوبه ۳ خرداد ۱۳۹۹ ستاد ملی کرونا بدون تغییر بوده و از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۴:۳۰ تعیین شده است.

وی با اشاره به بهبود شرایط کرونا در کشور در پی افزایش واکسیناسیون اظهار کرد: همه دستگاه‌های اجرای مکلف و موظف به پیگیری واکسیناسیون کارکنان خود و خانواده‌هایشان شده‌اند و این بخشنامه به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.

به گفته رفیع زاده از روز شنبه بنا شده تا کارمندانی که بدون عذر موجه حتی دوز اول واکسن کرونا را تزریق نکرده‌اند، از ورود آنها به دستگاه‌های اجرایی ممانعت به عمل می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: امکان دریافت کارت الکترونیکی واکسیناسیون برای همه کارکنان دستگاه‌های اجرایی فراهم شده است؛ آن دسته از کارمندانی که با نظر پزشک معالج نباید واکسن بزنند، از این بخشنامه مستثنی هستند و عذر آنها موجه و ورودشان بلامانع خواهد بود.

معاون سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: تقریباً در همه دستگاه‌های اجرایی این امکان برای دریافت واکسن از سوی همه کارکنان فراهم شده است. کارکنانی که از دریافت واکسن کرونا سر باز بزنند، بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، تخلف اداری محسوب شده و روال اداری و حقوقی مربوطه پیگیری می‌شود.

وی تأکید کرد: بخشنامه سازمان امور اداری و استخدامی به هیچ عنوان به معنی عادی انگاری شرایط از نظر شیوع کرونا نیست و تمام کارکنان دستگاه‌های اجرایی مکلفند توصیه‌های گذشته در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی، زدن ماسک، رعایت فواصل اجتماعی و الکترونیکی کردن فرآیندهای اداری را اجرا کنند.