۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

فواید روغن نارگیل برای درمان اگزما

۲۹ شهریور ۱۴۰۰، ۱۹:۲۰
کد خبر: 564103
فواید روغن نارگیل برای درمان اگزما

اگرچه این روغن درمان همه درد‌ها نیست، روغن نارگیل ممکن است با تسکین پوست، کاهش تحریک و کاهش خطر عفونت، مؤثر واقع شده و علائم اگزما را کاهش دهد. اگزما که اغلب به‌عنوان درماتیت تماسی نامیده می‌شود، یک بیماری پوستی است که با قرمزی، خارش و لکه‌های پوسته‌ای ظاهر می‌شود که گاهی‌ترشح‌هایی دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین، این یک بیماری مزمن است که ممکن است در طول سال‌های زیادی بماند و پس از مدت طولانی برطرف شود. علائم آن اغلب در کودکان زیر ۵ سال شروع می‌شود و در طول دوره بلوغ و بزرگسالی همچنان بیشترمی‌شود و سپس فروکش می‌کند. هیچ درمانی برای اگزما وجود ندارد، اما علائم آن اغلب قابل کاهش یا کنترل است. 

روغن نارگیل از نارگیل‌های رسیده و بالغ استخراج می‌شود. حدود نیمی از محتوای چربی در روغن نارگیل از اسید لوریک، نوعی چربی اشباع سالم که در شیر مادر نیز یافت می‌شود، حاصل می‌شود. روغن نارگیل وقتی به‌صورت خوراکی مصرف شود یا به‌صورت موضعی روی پوست مالیده شود، فواید بی‌شماری برای سلامتی دارد. 

• آبرسانی به پوست:

اگزما توانایی پوست را برای مرطوب شدن و ماندن کاهش می‌دهد. مطالعه‌ای که در یک مجله گزارش شد، نشان داد که استفاده موضعی از روغن نارگیل خالص باعث بهبود آبرسانی در پوست کودکان مبتلا به اگزما می‌شود. 

روغن نارگیل+ اگزما

• باکتری‌ها را کاهش می‌دهد:

اسید لوریک موجود در روغن نارگیل به کاهش حضور باکتری‌ها، قارچ‌ها و ویروس‌ها در پوست کمک می‌کند. این روغن کمک می‌کند تا خطر عفونت ناشی از خاراندن پوست را از بین ببرد. بر اساس چکیده گزارش شده در مجله‌ای، اسید لوریک دارای خواص ضدمیکروبی است که با استفاده از آن باکتری‌ها، قارچ‌ها و ویروس‌های موجود کاهش می‌یابند.

 اسید لوریک همچنین باعث می‌شود جذب روغن نارگیل بیشتر شود و مزایای مرطوب‌کنندة آن افزایش یابد. 

• التهاب و درد را کاهش می‌دهد:

روغن نارگیل دارای خواص ضدالتهابی است و همچنین ممکن است ناراحتی ایجاد شده ناشی از اگزما را کاهش دهد. یک مطالعه حیوانی، گزارش شده در منبعی معتبر، نشان داد که روغن نارگیل خالص باعث کاهش تب، التهاب و درد ورم گوش در موش‌های صحرایی می‌شود. 

• استرس اکسیداتیو (عدم تعادل میان رادیکال‌های آزاد و آنتی‌اکسیدان‌ها) را کاهش می‌دهد: 

طبق یک مطالعه در مجله تحقیقات بالینی و تشخیصی منبع معتبر نشان داد که آنتی‌اکسیدان‌ها ممکن است در درمان درماتیت آتوپیک مفید باشند. در مطالعه‌ای جداگانه، گزارش شده، نشان داد که خواص آنتی‌اکسیدانی روغن نارگیل خالص به کاهش استرس اکسیداتیو در موش صحرایی کمک می‌کند. 

نحوه استفاده از روغن نارگیل برای اگزما:

روغن نارگیل+ اگزماقبل از شروع استفاده از روغن نارگیل برای اگزما، باید‌ها و نباید‌هایی وجود دارد که باید بدانید. 

اولاً، با شروع استفاده از آن، درمان پزشکی فعلی خود را متوقف نکنید. به پزشک خود اطلاع دهید که می‌خواهید روغن نارگیل را به روند درمانی خود اضافه کنید و از او راجع به نحوه استفاده سؤال بپرسید. 

اگر به نارگیل حساسیت دارید، از روغن نارگیل روی پوست خود استفاده نکنید. برخی از افرادی که به گردو یا فندق حساسیت دارند به نارگیل نیز حساسیت دارند. این به‌عنوان واکنش متقابل شناخته می‌شود. 

اگر مطمئن شدید که برای شما ضرری ندارد سپس یک روغن نارگیل ارگانیک باکیفیت بالا را انتخاب کنید که دارای برچسب روغن سرد فشرده یا خالص باشد. این برچسب اطمینان می‌دهد که روغن نارگیل که می‌خواهید برای درمان موضعی از آن استفاده کنید بدون استفاده از مواد شیمیایی که پوست شما را تحریک کند، استخراج شده است.

 بیشتر مطالعات علمی که روغن نارگیل و مزایای آن را بررسی کرده‌اند، از این نوع روغن در تجزیه‌وتحلیل خود استفاده کرده‌اند. روغن نارگیل به طور گسترده در دسترس است و می‌توان آن را در بیشتر فروشگاه‌های مواد غذایی یافت. همچنین می‌توانید آن را در فروشگاه‌های مواد غذایی ارگانیک پیدا کرده و به‌صورت آنلاین آن را سفارش دهید. 

روغن نارگیل در دمای اتاق جامد است. برای سهولت استفاده، کمی از آن را روی دستان خود بگذارید و دست‌ها را به هم بمالید. با این کار روغن مایع می‌شود و به شما امکان می‌دهد تا آن را به‌راحتی روی پوست خود پخش کنید. 

حداقل دو بار در روز روغن نارگیل را روی پوست خود بمالید. می‌توانید از روغن نارگیل روی پوستی استفاده کنید که در حال حاضر علائم اگزما را نشان می‌دهد و همچنین هنگامی که به اگزما مبتلا هستید. این به مرطوب نگه‌داشتن پوست آن قسمت و کاهش احتمال التهاب کمک می‌کند. 

اگر از روغن نارگیل برای اگزما بر روی پلک‌های خود استفاده می‌کنید، از آن بسیار کم استفاده کنید تا وارد چشمانتان نشود. برای استفاده از نوک گوش‌پاک‌کن استفاده کنید. روغن نارگیل برای چشم مضر نیست. 

در واقع، ممکن است این منبع می‌تواند حتی مفید هم باشد. بااین‌حال، لایه‌ای از روغن روی چشم ایجاد کرده و باعث تاری دید می‌شود؛ بنابراین فقط شب‌ها قبل از خواب از آن استفاده کنید. همیشه روغن نارگیل را یک شب روی پوست خود قرار دهید، تا جذب بیشتری داشته باشد. 

روغن نارگیل

خطرات و عوارض:

استفاده از روغن نارگیل به‌طورکلی بی‌خطر تلقی می‌شود. بااین‌حال، شما باید قبل از استفاده از این یا هر روش درمانی دیگر در منزل برای بیماری خود، با پزشک خود مشورت کنید. روغن نارگیل یک درمان طبیعی بی‌خطر و مؤثر برای اگزما است.

 این روغن خاصیت ضدمیکروبی دارد که باعث می‌شود در ازبین‌بردن باکتری‌های پوست مؤثر باشد. همچنین بسیار مرطوب‌کننده خوبی است و ممکن است التهاب و همچنین ناراحتی‌های پوستی را کاهش دهد.