۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

چه عواملی باعث ایجاد جوش‌های سفید در بینی شما می‌شوند و چه کاری می‌توانید انجام دهید؟

۲۲ شهریور ۱۴۰۰، ۱۹:۴۰
کد خبر: 561927
چه عواملی باعث ایجاد جوش‌های سفید در بینی شما می‌شوند و چه کاری می‌توانید انجام دهید؟

جوش‌های سرسفید نوعی آکنه می‌باشند که درمان و خلاص شدن از آن چالش‌برانگیز است. مانند جوش‌های سرسیاه، جوش‌های سرسفید به دلیل مسدود شدن منافذ پوستی ایجاد می‌شوند.هنگامی‌که منافذ با روغن به سلول‌های مرده پوست متصل می‌شوند، ماده سفت می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین ،اما برخلاف جوش‌های سرسیاه، جوش‌های سرسفید دارای انتهای بسته هستند که می‌توانند استخراج شاخه را با مشکل روبرو کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند منجر به برجستگی‌های کوچک ناشی از برجستگی دیواره‌های فولیکول مو شوند.

هیچ‌کس جوش‌های بینی خود را نمی‌خواهد - به‌خصوص آکنه‌های لجبازی مانند جوش‌های سرسفید. بااین‌وجود بینی، مانند سایر مناطق روغنی پوست در منطقه T شما، آسیب‌پذیر است. به این دلیل که این نوع آکنه از روغن اضافی تغذیه می‌کند.

چه عواملی باعث ایجاد جوش‌های سرسفید می‌شوند؟

وجود سلول‌های مرده پوست و روغن در منافذ طبیعی است. سلول‌های مرده پوست به طور طبیعی ایجاد می‌شوند زیرا پوست شما به طور مداوم سلول‌های جدیدی را برای جایگزینی آن‌ها تولید می‌کند. روغن (سبوم) در منافذ پوست شما ساخته می‌شود و برای مرطوب نگه‌داشتن پوست طراحی شده است.

اما بسیاری از سلول‌های مرده پوست و تولید بیش از حد روغن می‌توانند با هم ترکیب شوند و منافذ پوست را به محلی برای تولید جوش‌های سرسفید تبدیل کنند. جوش‌های سرسفید همچنین می‌توانند از موارد زیر نشئت بگیرند:

اضطراب

استرس شدید

سابقه خانوادگی آکنه

یائسگی

قاعدگی

بلوغ

پوست بیش از حد خشک (معمولاً به دلیل استفاده بیش از حد از محصولات آکنه)

استفاده از محصولات پوستی و آرایش

چه درمان‌های خانگی موجود هستند؟

قبل از مراجعه به داروخانه، ممکن است سعی کنید دارو‌های خانگی را امتحان کنید. این موارد می‌توانند برای موارد خفیف جوش‌های سرسفید بینی مؤثر باشند، یا می‌توانند اقدامات پیشگیرانه خوبی برای تکمیل روش‌های بدون نسخه (OTC) باشند.

بخار

بخار توسط متخصصان زیبایی برای استفاده در صورت به کار می‌رود و دلیل خوبی هم دارد - به شما کمک می‌کند تا منافذ پوست شما باز شود تا خاک و مواد دیگر خارج شوند. این روند همچنین می‌تواند منافذ مسدود شده را شل کند که به‌ویژه برای جوش‌های سرسخت مفید است.

برای انجام این کار:

آب داغ را در قابلمه روی اجاق‌گاز یا در ظرفی در ماکروویو بجوشانید.

هنگامی‌که آب جوش آمد، قابلمه یا کاسه را با دقت در سینک آشپزخانه قرار دهید.

صورت خود را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه روی سینک ظرف‌شویی قرار دهید.

می‌توانید این روند را تا چند بار در هفته تکرار کنید.

اسکراب بلغور جو دوسر:

اسکراب بلغور جو دوسر

بسیاری از محصولات زیبایی حاوی بلغور جو دوسر هستند. اگرچه به‌جای خرید چنین محصولی، ممکن است از مزایای یک اسکراب خانگی بلغور جو دوسر برای بینی خود بهره‌مند شوید.

برای انجام این کار:

قسمت‌های مساوی جو دوسر و ماست ساده را با هم ترکیب کنید.

سپس، یک‌لایه نازک به بینی خود بمالید.

بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی آن بماند و با آب گرم بشویید.

می‌توانید این روند را تا چند بار در هفته تکرار کنید.

عسل مانوکا:

عسل مانوکا نوعی عسل بومی در نیوزلند است. این نوع عسل به دلیل خواص ضدباکتریایی شناخته شده است که ممکن است مشکلات آکنه را کاهش دهد. این مزایا به طور بالقوه می‌توانند به درمان نقطه‌ای جوش‌های سفیدروی بینی تبدیل شوند. عسل خالص مانوکا را می‌توانید به‌صورت آنلاین یا در فروشگاه‌های مواد غذایی سالم پیدا کنید.

عسل مانوکا

برای انجام این کار:

مقدار کمی عسل مانوکا را به بینی خود بمالید و بی‌حرکت بمانید تا عسل در بقیه صورت شما نریزد.

بعد از ۱۵ تا ۳۰ دقیقه محل را با آب گرم بشویید.

می‌توانید این روند را تا چند بار در هفته تکرار کنید.

چه درمان‌های OTC وجود دارند؟

وقتی صحبت از دارو‌های آکنه بدون نسخه (OTC) می‌شود، احتمالاً بیشتر با بنزوئیل پراکسید و سالیسیلیک اسید آشنا هستید. بنزوئیل پراکسید در درجه اول به‌عنوان یک درمان نقطه‌ای برای آکنه‌های التهابی استفاده می‌شود، درحالی‌که اسید سالیسیلیک به تخلیه سلول‌های مرده پوست از منافذ باز پوست که دارای جوش‌های سرسیاه هستند کمک می‌کند.

درحالی‌که هر دو ماده می‌توانند به اشکال خاصی از آکنه کمک کنند، ممکن است لازم باشد دارو‌های دیگری را برای جوش‌های سرسفید امتحان کنید.

اسید ماندلیک:

ماندلیک اسید ماده‌ای است که به‌صورت کرم یا ماسک موجود است. همچنین نوعی اسید آلفا هیدروکسی (AHA) است که برای تولید آلبوم بدن در پوست استفاده می‌شود. اسید ماندلیک همچنین به‌عنوان درمان ضد پیری برای چین‌وچروک و تیرگی پوست استفاده می‌شود. اگر پوست شما بیش از حد خشک است در ایجاد جوش‌های سفیدروی بینی شما نقش دارد و متخصص پوست شما ممکن است این موارد را توصیه کند.

برای جلوگیری از تحریک پوست، فقط باید هفته‌ای یک‌بار از این نوع محصولات روی بینی خود استفاده کنید.

اسید گلیکولیک:

گلیکولیک اسید نوع دیگری از AHA است که لایه خارجی پوست شما را از بین می‌برد. سلول‌های پوستی مرده بیش از حد نیز از بین می‌روند. گلیکولیک اسید ممکن است به ازبین‌بردن مواد مسدود شده در منافذ بینی کمک کند، مانند مواردی که جوش‌های سرسفید را تشکیل می‌دهند.

همچنین می‌تواند به کاهش زخم‌های ناشی از ضایعات آکنه قدیمی روی بینی کمک کند.

با دقت در خواندن برچسب‌های محصولات، در استفاده از اسید گلیکولیک مراقب باشید. برخی از محصولات برای استفاده هفتگی در نظر گرفته شده‌اند، درحالی‌که برخی دیگر مانند Toner Glycolic Acid Toner ماریو Badescu برای استفاده روزانه در نظر گرفته شده‌اند.

عوارض جانبی AHA می‌تواند شامل قرمزی، سوزش و تحریک باشد. این موارد همچنین می‌توانند حساسیت پوست شما به اشعه ماورا بنفش را افزایش دهند، بنابراین مطمئن شوید که قبل از رفتن به خارج از منزل، ضدآفتاب اضافی به بینی خود بزنید.

اسید ماندلیک

ماسک سفالی:

در دنیایی مملو از انواع ماسک‌های پوستی، اگر پوست شما مستعد آکنه باشد، هیچ‌چیز با ماسک سفالی قابل‌مقایسه نیست. ماسک‌های سفالی با نرم شدن منافذ مسدود شده ضمن پاک‌سازی عمیق آن‌ها از آلودگی، چربی و سلول‌های مرده پوست را نیز از بین می‌برند. هنگامی‌که یک یا دو بار در هفته روی بینی خود استفاده کنید، ممکن است به‌مرورزمان متوجه کاهش اندازه و محتوای جوش‌های سرسفید شوید.

ازآنجایی‌که ماسک‌های سفالی گاهی پوست را کمی خشک می‌کنند، سعی کنید فقط شب از آن استفاده کنید تا پوست شما در طول روز پوسته‌پوسته نشود.

چه موقع به متخصص پوست خود مراجعه کنید:

جوش‌های سرسفید یکی از چالش‌برانگیزترین انواع آکنه برای ازبین‌بردن هستند، اما مجبور نیستید که به‌تنهایی از پس آن برآیید. ابزار‌های بیرون کشیدن جوش‌ها در منزل به شما کمک می‌کنند بدون ایجاد عفونت یا زخم، جوش بینی خود را با خیال راحت بردارید. هرگز نباید با انگشتان خود جوش‌های سرسفید را خارج کنید.

اگر با استخراج جوش‌ها در منزل راحت نیستید، یا اگر نمی‌توانید به طور کامل از جوش سرسفید خلاص شوید، به متخصص پوست مراجعه کنید. آن‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا جوش‌های سرسفید را با ابزار‌های استخراج حرفه‌ای از بین ببرید. همچنین در صورت گسترش یا ادامه یافتن جوش‌های سفید، ایده خوبی است که با پزشک ملاقات کنید.

چگونه می‌توان از تشکیل جوش‌های سفید در آینده جلوگیری کرد؟

آکنه بینی قابل‌درمان است، اما در وهله اول می‌توانید از ایجاد جوش‌های سرسفید در آن جلوگیری کنید. اقدامات خوب مراقبت از پوست برای مدیریت جوش‌های سرسفید و سایر اشکال آکنه ضروری است.

نکات زیر را به‌عنوان بخشی از برنامه سالم پوست خود در نظر بگیرید:

صورت خود را روزانه دو بار بشویید:

از محصولی با پایه ژل استفاده کنید که بدون خشک شدن بیش از حد بینی، آلودگی‌ها و روغن را از منافذ پاک کند.

همچنین باید قبل از رفتن به رختخواب، تمام آرایش‌های باقی مانده روی بینی خود را پاک کنید.

پس از تعریق از دستمال‌های تمیز‌کننده استفاده کنید. هروقت عرق کردید بینی خود را تمیز کنید تا مانع از گیرافتادن روغن در منافذ پوست شود. هرچند لزوماً نیازی به شستن کامل صورت خود ندارید - می‌توانید در صورت لزوم با دستمال مرطوب بینی و سایر مناطق صورت خود را تمیز کنید.

مرتباً لایه‌برداری کنید. لایه‌برداری به شما کمک می‌کند تا از سلول‌های مرده پوست باقی‌مانده که منافذ پوست نمی‌توانند به‌خودی‌خود از بین ببرند خلاص شوید حداقل یک‌بار در هفته روی کل صورت خود از ماسک لایه بردار یا شستشوی صورت استفاده کنید و حداکثر سه بار در هفته روی بینی خود استفاده کنید.

از مالش بیش از حد پوست اطراف بینی خودداری کنید. درحالی‌که لایه‌برداری مهم است، شما نباید هر روز مراحل آن را طی کنید. این می‌تواند بینی شما را خشک کرده و غدد روغنی را تشدید کند که در نتیجه می‌تواند حتی بیشتر روغن تولید کند.

مرطوب‌کننده و ضدآفتاب بدون روغن را انتخاب کنید:

گل ختمی برای پوستمرطوب‌کننده روزانه / شبانه و ضدآفتاب روزانه از موارد ضروری پوست شماست. فقط مطمئن شوید که هر دو نوع محصولات فاقد روغن هستند تا منافذ بینی شما تمیز بمانند. هر روز مو‌های خود را بشویید. استفاده روزانه شامپو می‌تواند از ایجاد روغن روی بینی شما جلوگیری کند.

برخی از انواع آرایش می‌توانند منجر به آکنه بیشتر شوند. برای اطمینان از عدم قراردادن مواد مسدود‌کننده منافذ در بینی، اطمینان حاصل کنید که تمام محصولات شما دارای برچسب "غیردارویی" هستند.

از دست زدن به بینی خودداری کنید. حتی اگر مستقیماً جوش‌های سفیدروی بینی خود را نمی‌بینید، اجتناب از لمس کامل صورت، یک قانون خوب برای سلامت کلی پوست است. اگر باید بینی خود را لمس کنید، مطمئن شوید که ابتدا دستان خود را می‌شوید تا از انتقال خاک و روغن کاسته شود.