۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

۱۲ راه برای ر‌ها شدن از شر جوش‌ های سرسفید

۱۸ شهریور ۱۴۰۰، ۱۷:۲۰
کد خبر: 560794
۱۲ راه برای ر‌ها شدن از شر جوش‌ های سرسفید

وقتی سلول‌های مرده پوست، چربی و گردوخاک منافذ شما را مسدود می‌کنند، جوش‌های سرسفید رشد می‌کنند. برخلاف سر سیاه‌ها که می‌توان آن‌ها را به بیرون هل داد، سرسفید در داخل منافذ بسته شده‌اند. این می‌تواند درمان را کمی چالش‌برانگیزتر کند.

به گزارش اقتصادآنلاین، با این حال، زمانی که صحبت از خلاص شدن از جوش‌های سرسفید می‌شود، امیدی وجود دارد. از درمان‌های خانگی و طبیعی گرفته تا دارو‌های بیش از حد (‌OTC)‌ و درمان‌های تجویز، می‌توانید رویکرد‌های مختلفی را در پیش بگیرید. مقاله زیر را بخوانید تا در مورد ۱۲ روش بهتر برای ر‌ها شدن از شر جوش‌های سرسفید پوستان بیشتر بدانید. 

رویکرد دست زدن ممنوع 

جالب اینجاست که اولین قدم برای درمان جوش سرسفید این است که هیچ کاری انجام ندهید، یعنی باید از رویکرد دست زدن ممنوع اطاعت کنید. لمس کردن صورت نه‌تنها باعث گرفتگی بیشتر کثیفی، روغن و باکتری‌ها می‌شود بلکه می‌تواند باعث بدتر شدن نیز بشود. 

ترکاندن و خالی‌کردن به‌سادگی جواب نمی‌دهد و ممکن است بیش از سود ضرر داشته باشد. در برخی موارد، آن می‌تواند منجر به سوزش و زخم دائمی شود. بهترین شرط شما کشف حذف و اقدامات پیشگیرانه دیگر است 

جوش را ترکاندن

درمان‌های خانگی 

درمان‌های خانگی شاید ساده‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین گزینه‌های حذف جوش‌های سرسفید باشند. آن‌ها معمولاً شامل استفاده از چیز‌هایی هستند که ممکن است در خانه داشته باشید. بااین‌حال از مواد بالقوه مضر آگاه باشید. هم چنین باید از هرگونه درمانی که باعث سوزش پوست می‌شود، خودداری کنید. 

می‌توانید از این موارد استفاده کنید: "عسل و دارچین" مؤثر برای آکنه. با این که برخی از درمان‌های خانگی به شما کمک می‌کنند اما برخی دیگر می‌توانند باعث تحریک پوست شوند. به‌عنوان‌مثال: سرکه سیب یا آب‌لیمو ممکن است برای پوست حساس بیش از حد اسیدی باشد جوش‌شیرین خیلی سخت و خشن است. کریستال‌های شکر می‌توانند التهاب را بدتر کنند و حتی پوست را نیز ببرند. 

درمان‌های طبیعی:

درمان‌های طبیعی به‌عنوان درمان‌های جایگزین پوستی در حال افزایش هستند. درحالی‌که اصطلاح "طبیعی" امیدوار‌کننده به نظر می‌رسد، جنبه منفی این درمان‌ها این است که آن‌ها ممکن است برای همه یک مدل نباشد و جواب ندهد. بااحتیاط از موارد زیر استفاده کنید. 

کرم ویتامین آ 

ویتامین A یک ماده مغذی با خواص آنتی‌اکسیدانی قوی است. از نظر سلامت پوست، ویتامین A این پتانسیل را دارد که قرمزی و التهاب را کاهش دهد درحالی‌که رشد سلول‌های سالم را نیز افزایش می‌دهد. برخی از کرم‌های که روی پیشخوان گذاشته و فروخته می‌شوند و در فروشگاه‌ها نیز هستند حاوی ویتامین آ هستند. 

به صورت یک روز در میان یک یا دو بار استفاده کنید. محصولات ویتامین A می‌توانند موجب قرمز شدن و حساسیت به خورشید شوند. همیشه باید در هنگام استفاده از این محصولات از ضدآفتاب استفاده کنید. 

روغن درخت چای 

روغن درخت چای به‌عنوان یک ضدالتهاب طبیعی معرفی شده است. هم چنین آن ممکن است فواید ضدمیکروبی داشته باشد. این اثرات به این معنی است که روغن درخت چای می‌تواند به تمیزکردن جوش‌های سرسفید کمک کند. 

روغن درخت چای

روغن ممکن است به‌عنوان یک عصاره که بتوانید مستقیماً بر روی صورت خود بمالید، در دسترس باشد. برخی از موارد مراقبت از پوست، مانند تمیز‌کننده‌ها، ماسک‌ها و درمان‌های موضعی نیز شامل روغن درخت چای هستند. 

آلوئه‌ورا 

آلوئه‌ورا یک جز تشکیل‌دهنده گیاه است. آلوئه‌ورا همانند روغن درخت چای به‌عنوان یک عصاره و یا محصولات مراقبت از پوست در OTC موجود است. اگرچه مطالعات در مورد اثربخشی آلوئه‌ورا به‌تنهایی بی‌نتیجه است، اما کلینیک مایو گزارش می‌دهد که این ماده ممکن است هنگام استفاده با سایر محصولات آکنه مفید باشد. 

 نارون کوهی 

نارون کوهی که از گیاه گل‌داری به همین نام‌گرفته شده است، با خاصیت قابض و باز‌کننده منافذ، به درمان جوش سرسفید کمک می‌کند. استفاده از نارون کوهی به صورت سفت‌وسخت راحت‌تر است. تنها کافی است یک پنبه توپی را با آن خیس کنید و هر روز دو بار از آن استفاده کنید. 

محصولات بدون نسخه 

درمان جوش‌های سرسفید و دیگر اشکال آکنه اغلب نیازمند امتحان و خطا است. اگر درمان‌های خانگی و طبیعی قادر به تمیزکردن جوش‌های سرسفید شما نیستند، می‌توانید درمان‌های OTC را در نظر بگیرید. مراقب باشید که از تمام مواد اولیه زیر در یک‌زمان استفاده نکنید. 

استفاده از بسیاری از محصولات آکنه با هم می‌تواند پوست را خشک کند. صبر نیز در محصولات آکنه OTC مهم است. این درمان‌ها ممکن است ماه‌ها طول بکشد تا تأثیر کامل داشته باشند. 

"benzoyl peroxide" بنزوئیل پراکسید 

بنزویل پراکسید می‌تواند هم به‌عنوان یک تیمار موضعی و هم به‌عنوان یک تیمار برای کل چهره مفید باشد. آن به خلاص شدن از شر باکتری‌ها و روغن اضافی کمک می‌کند. اگر شما چند عدد جوش سرسفید در یک نقطه دارید، بنزوئیل پروکسید ممکن است مفید باشد چون می‌تواند التهاب را در منطقه اطراف کاهش دهد. 

به دنبال محصولی با حداقل ۲ % بنزویل پروکسید بگردید. مثال‌ها عبارتند از: درمان جوش نتروژنا (‌۲. ۵ %) و مراد آکنه سریع (‌۳. ۵ %). تنها کافی است یک‌بار در روز به ناحیه آسیب‌دیده اعمال کنید. ممکن است روزی یک‌بار که پوست شما به آن عادت می‌کند، کمی بعد آن را به دو بار افزایش دهید. 

هم چنین، بلافاصله پس از استفاده از محصولات با بنزوئیل پراکسید، دستان خود را بشویید. این ماده می‌تواند مو و لباس را سفید کند. 

اسید سالیسیلیک 

همانند بنزوئیل پروکسید، سالیسیلیک اسید می‌تواند تولید چربی در منافذ را کاهش دهد. هم چنین آن سطح پوست را خشک می‌کند و از سلول‌های مرده پوست که می‌توانند منافذ شما را مسدود کنند، خلاص می‌شود. سالیسیلیک اسید ممکن است به‌عنوان یک اقدام پیشگیرانه در برابر جوش‌ها مفید باشد. 

اسید سالیسیلیک

شما می‌توانید روزانه ۱ تا ۳ بار از آن استفاده کنید. آن در نرم‌کننده‌های آکنه و همچنین کرم و ژل موجود است. برخی از مرطوب‌کننده‌های صورت نیز حاوی سالیسیلیک اسید هستند. 

 کرم‌های رتینوئید

رتینوئید‌ها حاوی نسخه‌های قوی‌تر ویتامین A هستند. درعین‌حال که منافذ را می‌بندند، فواید ضد پیری را نیز به همراه دارند. آدافین یک رتینوئید OTC است که می‌تواند بسیار مفید باشد. باید به‌عنوان یک درمان نقطه‌ای انجام نشود نه کل صورت و یا محل خاص اگر در ابتدا پوست خشک و یا حساسی دارید، هر ۲ تا ۳ شب یک‌بار از آن استفاده کنید. 

اگر آداپتور OTC مؤثر نیست، رتینوئید‌های تجویز موضعی بسیار قوی‌تری وجود دارند که متخصص پوست شما می‌تواند آن‌ها را تجویز کند. در هنگام استفاده از رتینوئید مراقب باشید. آن‌ها می‌توانند پوست شما را نسبت به نور خورشید حساس‌تر کنند. هر روز از کرم ضدآفتاب استفاده بکنید و از حضور در نور مستقیم خورشید در ساعات اوج اجتناب کنید. 

 لایه‌بردارهای ملایم 

لایه‌بردارها - با یا بدون سالیسیلیک اسید - همچنین می‌توانند برای جوش‌های سرسفید کمک کنند. این‌ها نه‌تنها پوست را صاف‌تر می‌کنند بلکه می‌توانند سلول‌های مرده اضافی پوست را نیز از بین ببرند. کلید انتخاب لایه بردار مناسب، انتخاب یک فرمول ساده است. 

این کار باعث پوسته‌پوسته شدن محل موردنیاز شما می‌شود بدون این که باعث تحریک و خشکی غیرضروری شود. شستشوی صورت Philosophy’s Microdelivery نمونه‌ای از یک‌لایه بردار ملایم است. 

کرم زدن به جوش پوستی

نکات مربوط به مراقبت از پوست 

مراقبت از پوست به‌طورکلی می‌تواند راه زیادی در جلوگیری از به‌وجودآمدن جوش‌های سرسفید را داشته باشد. این نکات را امتحان کنید: 

- یک‌بار دیگر صورتتان را در غروب بشویید. از یک محصول ملایم استفاده کنید، مانند محصولی از داو یا سرو و همچنین ممکن است بخواهید بعد از ورزش یا فوتبال صورت خود را بشویید. 

- از آب ولرم برای تمیزکردن و حمام کردن استفاده بکنید. 

- از پوشیدن لباس‌های خشک و خشن که می‌توانند باعث سوزش پوست شوند، اجتناب کنید. 

مراقبت از پوست

- فقط چند بار در هفته لایه‌برداری کنید. لایه‌برداری به شما کمک می‌کند از شر پوست مرده که می‌تواند منافذ شما را مسدود کند، خلاص شوید اما استفاده بیش از حد آن در واقع می‌تواند باعث سوزش بیشتر و مشکلات آکنه بیشتر شود. 

- از کرم ضدآفتاب استفاده کنید که به طور ویژه برای پوست صورتتان طراحی شده است. ضدآفتاب می‌تواند منافذ صورت را مسدود کند. 

- مو‌های خود را به طور منظم بشویید، به‌خصوص اگر مو‌های بلندی دارید. روغن موی شما می‌تواند منافذ شما را مسدود کند. 

- محصولات مو را از صورت خود دور نگاه دارید. 

- گوشی هوشمند، روبالشی و عینک آفتابی خود را به طور منظم تمیز کنید تا از شر نفت، کثیفی و باکتری خلاص شوید. 

اگر آرایش می‌کنید، چیز‌های دیگری نیز وجود دارند که باید به‌خاطر داشته باشید: 

- هر شب آرایشت را بشور 

- به دنبال محصولات آرایشی با برچسب "فاقد چربی" و "غیر گلوکوژنیک" بگردید. این محصولات کم‌تر احتمال دارد که منافذ شما را مسدود کنند. 

- محصولات آرایشی قدیمی را دور بینداز. کرم باید در عرض چند ماه استفاده شود درحالی‌که پودر‌ها می‌توانند تا یک سال باقی بمانند. 

- از شیشه‌های آرایشی که می‌توانند حامل باکتری باشند، اجتناب کنید. 

- برس آرایش و اسفنج را بعد از هر بار استفاده بشویید. 

- هرگز آرایش و یا وسایل آرایشی را به اشتراک نگذارید. 

چه موقع باید به متخصص پوست مراجعه کنید؟ 

مراجعه به متخصص پوستاگر روش‌های دیگر قادر به تمیزکردن جوش‌های سرسفید شما نیستند، ممکن است زمان آن رسیده باشد که یک متخصص پوست را انتخاب کنید و به آن مراجعه کنید. آن‌ها می‌توانند با تجویز دارو‌های قوی‌تر برای ازبین‌بردن جوش‌های سرسفید پوستان کمک کنند. 

این‌ها ممکن است به شکل درمان‌های موضعی و یا قرص‌های خوراکی باشند. برخی از محصولات تجویزی آکنه باعث می‌شوند که پوست شما نسبت به نور خورشید حساس‌تر شود، بنابراین حتماً هر روز از کرم ضدآفتاب استفاده کنید.