۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

۱۰ درمان خانگی برای تمیز کردن پوست

۱۷ شهریور ۱۴۰۰، ۲۲:۵۹
کد خبر: 560572
۱۰ درمان خانگی برای تمیز کردن پوست

پوست شما بزرگ‌ترین ارگانی است که دارید، بنابراین می‌خواهید از آن مراقبت کنید. پوست درخشان معمولاً به‌عنوان نشانه‌ای از سلامتی و سرزندگی دیده می‌شود. از طرف دیگر پوست خشک و یا مرطوب می‌تواند باعث شود که شما احساس کمتری نسبت به بهترین حالت خود بکنید.

به گزارش اقتصادآنلاین،این‌ها ۱۰ محصول و تغییر سبک زندگی هستند که می‌توانید آن‌ها را به‌عنوان بخشی از زیبایی و مراقبت از پوست خود به کار ببرید. بهترین قسمت آن چیست؟ احتمالاً شما در حال حاضر هرآنچه را که نیاز دارید در انبار، آشپزخانه یا کابینت دارویی خود داشته باشید. 

لطافت پوست را با روغن نارگیل خالص به دست بیاورید

روغن نارگیل دارای خواص ضدالتهابی، آنتی‌اکسیدان و شفابخش است. اما استفاده از روغن نارگیل بر روی صورت ممکن است برای هر نوع پوستی مناسب نباشد. اگر به نارگیل آلرژی دارید از آن استفاده نکنید. 

اگر می‌توانید آن را بدون تحریک پوستی به کار ببرید، می‌توانید به چند روش از آن استفاده کنید. شما می‌توانید از روغن نارگیل برای موارد زیر استفاده بکنید: 

• پاک‌کردن آرایش 

پوستی را که در زیرلایه سطحی سالم است، ارتقا دهید. تحقیقات نشان می‌دهد که روغن نارگیل مرطوب‌کننده خوبی است. سعی کنید مقدار کمی از روغن نارگیل را بر روی صورت خود ماساژ دهید. بگذارید برای چند دقیقه قبل از شستن با تمیز‌کننده، آن را خیس کند. 

از آلوئه‌ورا استفاده بکنید تا پوست خود را قوی و سالم نگاه دارید 

آلوئه‌ورا خواص التیام بخشی دارد و ممکن است رشد سلولی جدید را تحریک کند. هم چنین آلوئه‌ورا بدون مسدودکردن منافذ، پوست را مرطوب می‌کند. استفاده از آلوئه‌ورا بعدازاین که شما هر روز صورت خود را شستید ممکن است به پوست شما درخشندگی سالم بدهد. 

این امکان وجود دارد که به آلوئه‌ورا حساسیت داشته باشید. ابتدا با مالیدن مقدار کمی از آن بر روی ساعد خود آن را تست کنید و اگر در ۲۴ ساعت هیچ واکنشی وجود ندارد، استفاده از آن باید ایمن باشد. بعد از شستن صورت، به‌درستی پوستتان را مرطوب کنید 

آلوئه ورا

پوست خود را با محصولاتی که دارای خاصیت مرطوب‌کننده و آب‌رسان هستند مرطوب کنید، التیام را ارتقا دهید و خواص آنتی‌اکسیدانی داشته باشد تا یک ظاهر درخشان و جوان را تشویق کنید. 

زمانی که احساس خشکی می‌کنید، پوست خود را لایه‌برداری نکنید و از مرطوب‌کننده صرف‌نظر نکنید، فقط به این دلیل که صورت شما احساس چربی می‌کند. زمانی که پوست شما پس از دوش خیس است و یا از شستشوی صورت استفاده می‌کنید، پس از آن از مرطوب‌کننده استفاده بکنید. 

این کار رطوبت اضافی را به‌جای اینکه روی سطح کار کند و باعث صاف شدن صورت شما شود، در پوستتان ذخیره می‌کند. 

روزانه از کرم ضدآفتاب استفاده کنید 

استفاده از ضدآفتاب با SPF ۱۵ یا بالاتر می‌تواند از سرطان پوست جلوگیری کند. نگه‌داشتن پوست خود در برابر اشعه‌های مضر UV نیز در برابر پیری زودرس محافظت می‌کند که فرآیند پیری پوست است. دقت کنید که هر روز صبح یک محصول با کرم ضد آفتاب، حتی در روز‌هایی که باران می‌بارد یا آسمان ابری است، به کار ببرید. 

 یک روش تمیز کردن که جواب می‌دهد پیدا کنید. 

شما نمی‌خواهید با شستن بیش از حد رطوبت پوست خود را از بین ببرید، و نمی‌خواهید منافذ خود را تشویق کنید که روغن اضافی زیادی تولید کنند تا بتوانید شستشوی بیش از حد را جبران کنید. شستن صورت بعد از این که عرق کردید، اولین چیز در صبح و درست قبل از خواب معمولاً نقطه مناسبی برای پوست سالم است. 

از سیگار و دود سیگار دوری کنید 

وقتی پوست خود را در معرض دود سیگار قرار می‌دهید، صورتت را با انواع سموم شیمیایی پوشانده می‌شود. این امر استرس اکسیداتیو را در سلول‌های پوست شما افزایش می‌دهد و منجر به پیری زودرس پوست می‌شود. اگر سیگار بکشی، پوست خود را به‌عنوان یک دلیل دیگر در نظر بگیر. 

بیشتر آب بنوشید 

پوست شما از سلول‌هایی تشکیل شده‌است که برای عملکرد خوب به آب نیاز دارند. ارتباط با آب آشامیدنی و داشتن پوست سالم هنوز هم ادامه دارد، اما حداقل یک مطالعه در سال ۲۰۱۵ نشان داد که ارتباط قوی بین نوشیدن آب بیشتر و داشتن پوست سالم‌تر وجود دارد. حداقل ۸ لیوان آب در روز مصرف کنید. 

آب

پوست خود را تغذیه کنید 

خوردن رژیم غذایی غنی از میوه و سبزیجات، ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها را در بدن شما تقویت خواهد کرد. با توجه به کلینیک مایو، خوردن چربی‌های سالم مثل روغن‌های ماهی و دور ماندن از غذا‌های فرآوری شده با مواد نگهدارنده زیاد ممکن است ارتباط مستقیمی با پوست سالم داشته باشد. 

پروبیوتیک مصرف کنید 

مکمل‌های پروبیوتیک ممکن است: 

• با آن سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید 

• گوارش خود را بهبود بخشید 

• نفخ و التهاب را در دستگاه گوارش خود کاهش دهید 

• با توجه به مطالعه سال ۲۰۱۴، پروبیوتیک‌ها می‌توانند به مو‌های سالم و پوست درخشان آشکار نیز کمک کنند. 

دوش‌های کوتاه بگیرید

بخار و گرما می‌توانند منافذ را باز کنند و به شما کمک کنند تا از شر سموم خلاص شوید. اما نوشیدن آب‌گرم بیش از چند دقیقه بر روی پوست می‌تواند باعث شود که روغن از پوست شما دور شود و باعث شود که پوست شما خسته و کسل به نظر برسد. سعی کنید قرار گرفتن پوست خود را نسبت به آبی که شدیدا داغ و گرم است، به حداقل برسانید. 

هم چنین ممکن است دمای قسمت آخر حمام را کاهش دهید تا گردش خون را بهبود بخشید، که ممکن است به صورت شما ظاهر جوان و با تن بهتری بدهد. به‌عنوان یک مزیت دیگر، این حتی ممکن است، سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند. 

چکیده مطلب: 

توجه کردن به پوست شکلی از مراقبت از خود است که می‌تواند در پوستی که به طور واضح می‌درخشد، انجام شود. گاهی اوقات استرس، کمبود‌های تغذیه‌ای، عدم تعادل هورمونی و دیگر شرایط سلامتی باعث می‌شود که دستیابی به پوست درخشان چالش برانگیز‌تر شود. 

اگر نگران ظاهر پوست خود هستید، با پزشک متخصص پوست و یا تامین‌کننده مراقبت‌های اولیه خود صحبت کنید. پوست مرطوب، خشک، پوسته‌پوسته و یا تکه‌تکه می‌تواند نشانه بیماری‌های دیگر باشد.