۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

۹ ماده غذایی مفید برای ریه‌ ها

۱۷ شهریور ۱۴۰۰، ۲۱:۲۰
کد خبر: 560556
۹ ماده غذایی مفید برای ریه‌ ها

حفظ ریه‌های سالم ضروری است تا علائم ناشی از بیماری‌های تنفسی را از بین ببرد. باتوجه‌به حضور عناصر سمی و آلودگی در محیط‌زیست، حفظ یک شیوه زندگی سالم می‌تواند از بروز اختلالات ریه جلوگیری کند.

به گزارش اقتصادآنلاین،به همین دلیل است که کارشناسان و متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند غذا‌هایی مصرف کنید که ریه‌های شما را سالم نگه دارند. در همین حال، آن‌ها نیز علیه مواد غذایی که به ریه‌ها آسیب می‌زنند هشدار دادند. 

۱. هویج: 

هویج نه‌تنها برای چشم شما مقوی هستند، بلکه بتاکاروتن موجود در سبزی نیز برای سلامتی ریه‌ها مفید است. بتاکاروتن به ویتامین A تبدیل می‌شود که به جلوگیری از بیماری‌های مختلف تنفسی مانند آسم کمک می‌کند. به همین دلیل است که متخصصان تغذیه بر مصرف هویج تازه تاکید می‌کنند. 

خواص-آب-هویج

۲. سیب: 

بر اساس مطالعات اخیر، خوردن سیب به طور مرتب می‌تواند خطر آسم را تا ۳۲٪ کاهش دهد. اگر روزانه آن را مصرف نکنید، علائم آسم بیشتر خواهد شد. علاوه بر این، ترکیبات موجود در سیب می‌توانند به طور مؤثر مسیر‌های هوایی را بدون هیچ‌گونه مشکلی باز کنند. 

۳. طالبی و گرمک: 

رادیکال‌های آزاد می‌توانند به ریه‌ها آسیب برسانند و از بیماری‌هایی مانند بیماری سرطان ریه جلوگیری کنند. این میوه جادویی است زیرا با ویتامین سرشار از ویتامین c است که دارای توان بالقوه برای مبارزه با رادیکال‌های آزاد‌کننده تهدید‌کننده حیات می‌باشد. 

اگر سابقه آسم یا سایر مشکلات تنفسی دارید، توصیه می‌شود شروع به مصرف طالبی کنید. گفته می‌شود مصرف غذا‌های حاوی ویتامین C مانند پرتقال، لیمو و غیره تأثیر مثبتی بر روی ریه‌های شما دارد. 

گرمک

۴. دانه کتان: 

غذا‌های غنی شده با اسید‌های چرب امگا ۳ و منیزیم برای حفظ ریه قوی ضروری است. دانه‌های کتان می‌توانند منبع خوبی برای مصرف این ترکیبات قدرتمند باشند. به‌غیراز دانه‌های کتان، شما می‌توانید ماهی‌های قزل‌آلا و چرب را به‌منظور جلوگیری از علائمی که به آسم کمک می‌کنند، مصرف کنید. 

۵. قهوه: 

حقیقتاً تعجب‌آور است که نوشیدن قهوه می‌تواند باعث جلوگیری از مشکلات تنفسی شود. مصرف منظم قهوه از التهاب، عفونت و حتی علائم آسم جلوگیری می‌کند. بااین‌حال، شواهدی در دسترس نیست که مصرف بیش از یک فنجان باعث کاهش معنی‌داری بر سلامت تنفسی شما شود. 

قهوه

۶. سیر: 

متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند برای جلوگیری از مشکلات ریه‌ها به علت خواص ضدالتهابی سیر استفاده کنید. این مانع از التهاب‌های مختلفی در بدن می‌شود که ممکن است ریه‌های شما را تحت تأثیر قرار دهد. 

همچنین سیر در رژیم غذایی بیماران مبتلا به آسم وجود دارد، زیرا تأثیر مثبتی بر وضعیت آن‌ها دارد. بااین‌حال بهتر است قبل از انتخاب دارو‌های خود، با پزشک خود مشورت کنید. 

۷. آووکادو: 

آووکادو یکی از مهم‌ترین مواد غذایی است که به طور قابل‌توجهی باعث بهبود سلامت تنفسی شما می‌شود. این آنتی‌اکسیدان معروف به گلوتاتیون است که مسئول مبارزه با رادیکال‌های آزاد است زیرا می‌توانند به سلول‌های ضروری بدن شما آسیب برسانند. 

سلول‌های آسیب‌دیده منجر به مشکلات سلامتی مختلفی می‌شوند و می‌توانند به ریه‌ها آسیب برسانند؛ بنابراین، حداقل یک آووکادو را در روزانه در رژیم غذایی خود قرار دهید و خواص آن را ببینید. 

۸. زردچوبه: 

زردچوبه دارای خواص ادویه با خواص ضدالتهابی که از ریه‌های شما در مقابل التهاب‌های مختلفی که توسط مواد سمی ایجاد می‌شود محافظت می‌کند؛ بنابراین، فراموش نکنید که آن را به وعده‌های غذایی خود اضافه کنید و بیشتر از آن استفاده کنید. 

۹. توت‌ها: 

توت‌ها، به‌ویژه آن‌هایی که تیره هستند، شاید دارای طعم خاص نباشند، اما با خواص سالم و ترکیبات متعدد آن‌ها بسته‌بندی می‌شوند. آنتی‌اکسیدان‌ها یکی از آن‌ها هستند و مصرف مواد غذایی حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها برای مبارزه با سلول‌های سرطانی ضروری است. 

توت ها

به جز این، مزایای جزئی خواص مصرف انواع توت‌ها این است که آن‌ها با عفونت مبارزه می‌کنند. شما هم اکنون می‌توانید یکی دیگر از گزینه‌های سالم خود را به سالاد میوه خود اضافه کنید.