۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

۷ مورد از بهترین و بدترین درمان خانگی برای بواسیر

۱۷ شهریور ۱۴۰۰، ۱۲:۴۰
کد خبر: 560403
۷ مورد از بهترین و بدترین درمان خانگی برای بواسیر

اگر می‌خواهید یک درمان طبیعی برای کمک به کوچک کردن آن‌ها داشته باشید، آنچه باید بدانید در اینجا آورده شده است. جراح روده بزرگ دکترزوتشی می‌گوید: "ابتدا، بدانید که بواسیر به طور معمول صدمه‌ای نمی‌زند، اما ممکن است بدون درد خونریزی کند.

به گزارش اقتصادآنلاین، او می‌گوید اگر فرد درد داشته باشد، ممکن است بواسیر در حین دفع به قسمت خارج کانال مقعد منتقل شده باشد (یا بیرون‌زده باشد) و بزرگ شود. علاوه بر این، اگر بواسیر دچار لخته خون شود (یا ترومبوز شود)، می‌تواند بسیار دردناک شود. روش‌های زیادی وجود دارد که مردم می‌توانند بواسیر‌های دردناک را کوچک کنند که در بهترین حالت می‌توانند مفید باشند یا در بدترین حالت می‌توانند مضر باشند. اما قبل از اینکه درمان‌های خانگی را امتحان کنید، تشخیص درست بسیار حیاتی است. 

دکتر زوتشی می‌گوید: "مهم است که برای خونریزی به پزشک مراجعه کنید، به‌خصوص اگر قبلاً هموروئید نداشته‌اید". در اینجا هفت روش درمانی خانگی برای بواسیر وجود دارد:

 ۱- حمام 

به طور کلی، متخصصان توصیه می‌کنند افرادی که بواسیر دردناک دارند، به مدت ۱۵ دقیقه و چند بار در روز - به‌خصوص بعد دفع مدفوع - در آب گرم بنشینند. 

 ۲-  فندق افسونگر: 

فندق افسونگر مشهور است تا درد، خارش و خونریزی را کاهش دهد تا زمانی که بواسیر از بین برود. 

از نظر علمی پشتوانه محکمی وجود ندارد اما حاوی تانن و روغن‌هایی است که ممکن است به کاهش التهاب و خونریزی کند کمک کند. طرف‌داران می‌گویند این ماده به‌عنوان یک ضدالتهاب طبیعی پوست را به سفت می‌کند. 

فندق-افسونگر

۳. سرکه سیب: 

سرکه سیب تورم و خارش ناشی از بواسیر داخلی و بیرونی را کاهش می دهد.

توصیه‌های پزشک: از این ماده استفاده نکنید زیرا ممکن است با استفاده بیش از حد پوست را بسوزاند و مشکلات را تشدید کند.

 ۴. پوسته پسیلیوم: 

پوسته پوسیلیوم مکملی است که به افزایش فیبر دریافتی شما کمک می‌کند و مدفوع را نرم‌تر می‌کند تا دفع آن راحت‌تر شود. مراقب باشید فیبر را خیلی زیاد مصرف نکنید، زیرا ممکن است باعث تولید گاز یا گرفتگی معده شود. 

توصیه‌های دکتر: برای نرم کردن مدفوع و منظم‌تر شدن حرکات روده از آن استفاده کنید. این امر در سطح محلی بر بواسیر تأثیر نخواهد گذاشت، اما روده‌های شما را تنظیم می‌کند. در صورت استفاده از این مکمل حتماً آب کافی بنوشید.

 ۵. آلوئه‌ورا: 

خواص ضدالتهابی آلوئه‌ورا ممکن است به تسکین التهاب بواسیر کمک کند. اگرچه تحقیقاتی برای استفاده از آن برای بواسیر به طور خاص در دسترس نیست، اما مزایای آن برای سایر بیماری‌های التهابی پوست وجود دارد. 

توصیه دکتر: اگر آلوئه‌ورا خالص باشد (و نه در کرم با مواد دیگر)، امتحان آن بی‌خطر است.

۶. روغن درخت چای: 

برخی از افراد می‌گویند که خواص ضدعفونی‌کننده و ضدالتهابی روغن درخت چای ممکن است تورم و خارش ناشی از بواسیر را کاهش دهد. برخی تحقیقات اولیه نشان داد که ژل ساخته شده با روغن درخت چای علائم را کاهش می‌دهد، اما مطالعات انجام شده وجود ندارد.  توصیه‌های دکتر: این دارو را امتحان نکنید زیرا به‌خوبی مطالعه نشده است. 

روغن درخت چای

 ۷. نمک اپسوم و گلیسیرین: 

این درمان خانگی که کمتر شناخته شده است می‌تواند به بواسیر دردناک کمک کند. با استفاده از این مواد ساده، ترکیبی درست کنید و مستقیماً روی ناحیه ملتهب قرار دهید. ۱. ۱ قاشق غذاخوری نمک اپسوم را با ۲ قاشق غذاخوری گلیسیرین مخلوط کنید.  ۲. این مخلوط را به یک گاز آغشته کرده و آن را روی محل درد قرار دهید.  ۳. این گاز را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در منطقه بگذارید.  ۴. هر چهارتا شش ساعت آن را تکرار کنید تا درد تسکین یابد. 

نمک اپسوم

توصیه دکتر: بله من این روش درمانی را توصیه می‌کنم.

 به یاد داشته باشید، برای کمک به درمان و پیشگیری از بواسیر، خوردن فیبر کافی (۲۵ گرم در روز برای زنان، ۳۸ گرم در روز برای مردان) و نوشیدن حداقل هشت لیوان آب در روز مهم است. این تغییرات در رژیم غذایی باعث دفع آسان‌تر مدفوع می‌شود و از تکرار بواسیر جلوگیری می‌کند.