۰ نفر

۶ علت اصلی چاقی

۱۶ شهریور ۱۴۰۰، ۱۶:۴۰
کد خبر: 560144
۶ علت اصلی چاقی

چاقی از معضلات رایجی است گه گریبانگیر افراد زیادی شده اما گاهی می‌توان با بکارگیری چند راهکار ساده، این عارضه را تا حد قابل توجهی درمان کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، چاقی عارضه‌ای است که به دلیل تجمع بیش از حد چربی بدن ایجاد می‌شود و ممکن است تاثیرات منفی بر سلامتی شما بگذارد. این یکی از اختلالات پیچیده‌ای است که بسیاری از افراد را تحت تاثیر قرار داده است. یک نظرسنجی نشان می‌دهد که ۷۰ درصد افرادی که در شهرها زندگی می‌کنند چاق بوده و یا اضافه وزن دارند؛ بنابراین زمان آن فرا رسیده است که با این علل و راه‌های درمان آن آشنا شوید:

به گزارش manipalhospitals، علل شایع چاقی عبارتند از:

سبک زندگی

غذا‌های چرب زیاد

فاصله بین وعده‌های غذایی

هورمون‌ها

متابولیسم

عوامل ژنتیکی

گزینه‌های درمانی متعددی برای چاقی وجود دارد اما تا زمانی که می‌توان با داروهای خانگی این عارضه را درمان کرد نیازی به مراجعه به پزشک ئ کلینیک‌های درمانی نیست.

گوجه فرنگی، هویج و سبزیجات برگ تیره را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کرده و معده‌تان را در طول روز سیر نگه دارید. این سبزیجات کالری کمی دارند و برای سلامتی مفید هستند.

چای سبز یکی از موثرترین دارو‌های کاهش وزن است. برای مقابله با چاقی، ۲-۳ فنجان چای سبز را در برنامه روزانه خود قرار دهید.

بسیاری از ما از ورزش روزانه خودداری می‌کنیم. عدم ورزش می‌تواند منجر به چاقی یا اضافه وزن شود. با این حال ورزش به سوزاندن چربی اضافی بدن کمک می‌کند و شما را سالم نگه می‌دارد؛ بنابراین، زمان آن رسیده است که ورزش را به صورت روزانه شروع کنید.

مخلوطی از ۱ قاشق چایخوری عسل و آب لیمو را در یک لیوان آب گرم حل کرده و این مخلوط را هر روز صبح میل کنید.

برگ نعناع برای کاهش وزن بسیار مفید است. آن‌ها را به صورت چای نعناع به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید. همچنین می‌توانید آن‌ها را بعد از غذا بجوید.

سرکه سیب در تجزیه چربی بدن بسیار موثر است. مخلوطی از ۱ قاشق چای خوری آب لیمو و ۱ قاشق چای خوری سرکه سیب را در یک لیوان آب گرم تهیه کرده و هر روز با معده خالی میل کنید.