۰ نفر

تزریق بیش از پنج میلیون واکسن دز اول کرونا به مردم تهران

۱۵ شهریور ۱۴۰۰، ۱۴:۴۰
کد خبر: 559790
تزریق بیش از پنج میلیون واکسن دز اول کرونا به مردم تهران

فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران از تزریق بیش از پنج میلیون واکسن دز اول کرونا به مردم پایتخت خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، علیرضا زالی فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران صبح امروز در مراسم افتتاح مرکز جامع واکسیناسیون کرونا در یکی از بیمارستان‌های بخش خصوصی با اشاره به آخرین وضعیت روند تلقیح واکسن در تهران اظهار کرد: در حال حاضر ۱۳۳ مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در سطح استان تهران راه اندازی و‌مشغول به ارائه خدمات هستند.

او افزود: بیش از پنج میلیون و ۶۱۱ هزار نفر در تهران دز اول و یک میلیون ۶۳۰ هزار نفر دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

زالی ادامه داد: با ورود واکسن به کشور، کار واکسیناسیون با سرعت بیشتری در تهران انجام می‌شود و بنا بر دستور وزیر بهداشت تلقیح واکسن باید با حفظ کرامات مردم انجام شود. امروزه نوبت دهی واکسن به صورت پکیج دز‌های اول و دوم است و این کار با هدف پیشگیری از ازدحام در مراکز تجمیعی واکسیناسیون انجام می‌شود. امروزه سپاه، ارتش و بسیج و سایر نهاد‌ها در زمینه انجام واکسیناسیون کمک بزرگی به ما کرده اند.

او بیان کرد: در شبانه روز گذشته تعداد۱۹۰۰ بیمار در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تهران بستری شده اند که ۲۲۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

زالی گفت: در گذشته تعداد۶۰۰ نفر از بیماران در لیست انتظار جهت بستری بوده که امروزه این آمار به حدود ۲۰۰ بیمار رسیده است. در شبانه روز گذشته تعداد ۱۶۰۰ بیمار با وضعیت جسمانی خوب از مراکز درمانی ترخیص شده اند.