۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

۸ خاصیت آب نارگیل !

۱۷ شهریور ۱۴۰۰، ۱۲:۳۲
کد خبر: 559752
۸ خاصیت آب نارگیل !

آب نارگیل فوق العاده طراوت بخش است. این نوشیدنی مدرن پر از الکترولیت و سایر مواد مغذی ضروری است.

اقتصاد آنلاین - فرناز خیابانی؛ آیا می‌دانید که استفاده از آب نارگیل نه فقط در یک بعدازظهر سوزان تابستانی آن هم برای رفع تشنگی بلکه در طول همه روزهای سال می‌تواند برای سلامتی شما معجزه کند. آب نارگیل از تقویت سلامت قلب گرفته تا احتمال درمان آکنه، خواص متعدد زیادی دارد.

چه چیزی باعث می‌شود آب نارگیل برای سلامت و پوست ما مفید باشد؟

1. آب نارگیل از قندهای مهم ، ویتامین‌ها ، مواد معدنی ، اسیدهای آمینه و فیتوهورمون‌ها (هورمون‌های گیاهی که رشد و نمو مو را کنترل می‌کند) تشکیل شده است. همچنین حاوی یون‌های غیر آلی است که سیستم آنتی اکسیدانی بدن شما را تقویت می‌کند.

نارگیل

2. آب نارگیل همچنین در برابر سکته قلبی یا حمله قلبی از بدن انسان محافظت می‌نمایند. مصرف منظم آب نارگیل می‌تواند فشار خون را کاهش دهد. گوشت نارگیل (که کوپرا نیز نامیده می‌شود) می‌تواند مانند آب با التهاب مبارزه کرده و زخم‌ها را التیام بخشد .

3. سیتوکینین‌ها (فیتوهورمون‌ها) اجزای مهم آب نارگیل هستند. اینها در درمان سرطان نویدبخش هستند ، اگرچه تحقیقات بیشتری در حال انجام است . احتمالاً محبوب ترین نوع استفاده از نارگیل، آب نارگیل است مخصوصا به عنوان یک نوشیدنی ورزشی. 

4. می توانید آب نارگیل را در بخشی از وعده غذایی دیابت خود قرار دهید .همچنین این میوه، حاوی فیبر است و نسبتاً کم کربوهیدرات است.

نارگیل

پیشنهاد می‌کنیم فقط به دنبال آب نارگیل بدون افزودنی‌ بروید. آب نارگیل بسته بندی شده حاوی شیرین کننده‌های مصنوعی است که لازم است از آن دوری کنید.

5. به از بین بردن سنگ کلیه کمک می‌کند. در جدیدترین مطالعات علمی، ثابت شده است که مصرف آب نارگیل به دفع پتاسیم ، سیترات و کلر اضافی از بدن کمک کرده است. این می‌تواند خطر ابتلا به سنگ کلیه را کاهش دهد.

طبق یک مطالعه ، درمان با آب نارگیل از رسوب کریستال در بافت کلیه جلوگیری کرده بود. همچنین تعداد بلورها در ادرار را کاهش داده بود. علاوه بر این ، آب نارگیل از انباشت اکسیداتیو در کلیه‌ها جلوگیری کرده و عملکرد کلیه را بهبود بخشیده بود .

آب نارگیل علاوه بر از بین بردن سنگ کلیه ، عفونت‌های مثانه را نیز درمان می‌کند. این را می‌توان به خواص ضد باکتریایی آب نارگیل نسبت داد .

نارگیل

6. برای خون مفید است. آب نارگیل پلاسمای خون را تقویت می‌کند. همچنین ، نوشیدن آب نارگیل باعث افزایش سطح پتاسیم می‌شود.

7. استخوان ها را تقویت می‌کند. آب نارگیل منبع خوبی از کلسیم است. بنابراین ، باعث سلامت استخوان می‌شود.

8. به درمان آکنه کمک می‌کند. آب نارگیل به دلیل وجود اسید لوریک موجود در آن دارای خواص ضد باکتریایی است. این خواص به درمان آکنه کمک می‌کند.

همچنین مشخص شد که اسید لوریک قوی‌ترین فعالیت ضد باکتریایی را در برابر P. acnes ، باکتری‌هایی که باعث آکنه التهابی می‌شود ، انجام می‌دهد.

نارگیل