۰ نفر

آنتی بادی های نجات دهنده در برابر ابتلای مجدد به کرونا

۱۳ شهریور ۱۴۰۰، ۱۵:۰۰
کد خبر: 559188
آنتی بادی های نجات دهنده در برابر ابتلای مجدد به کرونا

بر اساس تازه‌ترین مطالعات دانشمندان دانشگاه ییل، آنتی بادی‌های ما برای محافظت طولانی مدت در برابر ابتلای مجدد به ویروس کرونا بسیار مهم هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، یک مطالعه جدید دانشگاه ییل نشان می‌دهد وقتی صحبت از محافظت طولانی مدت در برابر کووید-۱۹ می‌شود، آنتی بادی‌ها بزرگترین متحدان ما هستند.

به گزارش مدیکال اکسپرس، از زمان ظهور ویروس سارس-کوو-۲، سهم نسبی بخش‌های مختلف سیستم ایمنی بدن ما به ویژه سلول‌های T که سلول‌های آلوده را از داخل نابود می‌کنند و سلول‌های B که آنتی بادی‌هایی را تولید می‌کنند که به طور خودکار پاک می‌شوند، حین و بعد از عفونت نامشخص است.

برای درک بهتر، دانشمندان در آزمایشگاه دانشگاه ییل، وادمار وون زژویز، پروفسور ایمونوبیولوژی، مجموعه‌ای از آزمایش‌ها را روی موش‌ها انجام دادند تا تعیین کنند کدام واکنش سیستم ایمنی در مراحل مختلف موارد کووید-۱۹ مهم‌ترین نقش را ایفا می‌کند.

بنیامین گلدمن، محقق پسادکتری در آزمایشگاه ایواساکی و نویسنده اصلی این مطالعه می‌گوید: در حالی که سلول‌های T در عفونت‌های حاد نقش دارند، آنتی بادی‌های ما برای محافظت طولانی مدت در برابر عفونت مجدد بسیار مهم هستند.

این مقاله در مجله Science Immunology منتشر شد.

در طول عفونت‌های حاد، هر دو نوع پاسخ ایمنی سازگار یا آموخته شده نقش مهمی در مبارزه با عفونت‌ها ایفا می‌کنند. محققان دریافتند موش‌هایی که فاقد سلول‌های T هستند، اما از آنتی بادی محافظت می‌کنند و آن‌هایی که فاقد آنتی بادی هستند، اما دارای سلول‌های T سالم هستند، هر دو به خوبی با عفونت مبارزه کردند.

با این حال، در موش‌های فاقد سلول‌های T «حافظه» نوعی سلول ذخیره که پس از عفونت در بدن باقی می‌ماند، آنتی بادی‌ها به تنهایی پس از آلوده شدن مجدد موش‌ها به سارس-کوو-۲، ویروسی که باعث ایجاد آن می‌شود، بیش از محافظت کافی را انجام می‌دهند. کووید-۱۹ یا نوع بتا فرار از ایمنی بسیار بالا دارد، این محافظت از آنتی بادی در موش‌هایی که واکسن دریافت کرده بودند نیز مشاهده شد.

گلدمن تاکید کرد تحقیقات قبلی نشان داده بود افرادی که واکسن‌های مبتنی بر mRNA دریافت کرده‌اند، آنتی بادی بیشتری نسبت به افرادی که به طور طبیعی آلوده بودند، تولید می‌کنند و افراد مبتلا اگر واکسیناسیون دریافت کنند، حتی آنتی بادی بیشتری تولید کرده و شاید محافظت بیشتری در برابر عفونت مجدد ایجاد کنند.

او گفت که در حالی که این مطالعه اهمیت کلیدی آنتی بادی‌های گردش خون را در حفاظت نشان می‌دهد، به نظر می‌رسد نوع جدید دلتا بر این ایمنی سیستمیک غلبه می‌کند تا باعث ایجاد عفونت‌های بیشتر شود.

ایواساکی گفت: در نهایت ایجاد ایمنی مخاطی قوی که شامل آنتی بادی‌های محلی و سلول‌های T باشد، برای جلوگیری از عفونت و بیماری مهم است.