۰ نفر

چای بابونه و گیاه دم اسب برای درمان فشارخون بالا معجزه گر است

۲ شهریور ۱۴۰۰، ۱۷:۲۰
کد خبر: 556118
چای بابونه و گیاه دم اسب برای درمان فشارخون بالا معجزه گر است

فشارخون بالا را می‌توان با خواص قدرتمند برخی از گیاهان کنترل کرد. بنابراین شما می‌توانید با دمنوش‌هایی که می‌گوییم فشار خون بالایتان را مدیریت کنید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تبیان، درمان فشار خون بالا خصوصا با داروهای گیاهی هدف میلیون‌ها نفر در تمام دنیاست؛ زیرا این بیماری شایع بوده و برای سلامتی بسیار خطرناک است. از این رو پزشکان توصیه می‌کنند عارضه فشار خون بالا به محض تشخیص، باید تحت کنترل گرفته شود.فشار خون بالا می‌تواند تشخیص داده نشده باقی بماند زیرا علامتی ندارد.

چه کسانی نیاز به درمان فشار خون بالا دارند؟

بالا بودن انسولین، لیپین و اوریک اسید با فشار خون بالا مرتبط اند. سطح این فاکتورها زمانی بالا می‌رود که رژیم غذایی‌تان پُر از قند و غذاهای فرآوری شده باشد. اگر شخصی دارای اضافه وزن هم باشد، تصلب شرایین داشته باشد و دچار استرس‌های مداوم هم باشد، آن‌وقت فشار خون بالا عوارض خاموش؛ اما بسیار مخربی برای سلامتی‌اش خواهد داشت.

همه‌ی درمان‌های فشار خون بالا نیازمند اصلاح رژیم غذایی و مصرف غذاهای تازه، تعدیل مصرف نمک و پتاسیم و افزایش مصرف منیزیم و چربی‌های سالم هستند. ورزش کردن و داشتن یک زندگی کم‌تنش‌تر نیز توصیه می‌شوند.

اگر فشار خون سیستولیک بین ۱۲۰ تا ۱۳۹ و فشار خون دیاستولیک بین ۸۰ تا ۸۹ باشد، پیش‌هایپرتنشن تلقی می‌شود، اما این پیش‌هایپرتنشن نباید با دارو تحت درمان قرار بگیرد. بلکه فرد باید رژیم غذایی خود را تغییر داده و عادت‌های سالم‌تری در پیش بگیرد.

فشار خون بالا را می‌توان با خواص قدرتمند برخی از گیاهان کنترل کرد. بنابراین شما می‌توانید با دمنوش‌هایی که می‌گوییم فشار خون بالایتان را مدیریت کنید.

رزماری خاصیت ادرارآوری دارد و فشار خون را کاهش می‌دهد. ضمنا رزماری سرشار از فلاوونوئیدهایی است که برای بهبود گردش خون و کاهش ریسک گرفتگی عروق مفید هستند

روغن زیتون یکی از چربی‌های سالمی است که همه‌ی افراد باید آن را در رژیم غذایی خود داشته باشند تا از تصلب شرایین پیشگیری کنند؛ اما درخت زیتون فقط منبع روغن زیتون نیست. برگ‌های این درخت هم می‌توانند برای درمان فشار خون بالا مفید باشند.

شما به دو فنجان آب و یک قاشق چای‌خوری برگ درخت زیتون نیاز دارید.

ابتدا آب را به جوش بیاورید و برگ‌های زیتون را به آن اضافه کنید.

سپس از روی حرارت بردارید و ده دقیقه کنار بگذارید.

وقتی آب به رنگ کهربایی درآمد آماده است.

در نهایت، آن را صاف کرده و صبح با معده خالی و شب پیش از خواب بنوشید.

بابونه و گیاه دم اسب

چای بابونه و گیاه دم اسب برای فشار خون بالا عالیست. بابونه به خاطر خاصیت آرامبخشی‌اش معروف است. همینطور گیاه دم اسب خاصیت ادرارآوری دارد و به کنترل فشار خون کمک می‌کند.

دو فنجان آب، یک قاشق غذاخوری برگ گیاه دم اسب و یک قاشق غذاخوری گل خشک بابونه آماده کنید.

ابتدا آب را به جوش بیاورید و گیاهان را به آن اضافه نمایید و بگذارید سه دقیقه بجوشد، صاف کرده و بنوشید.ضمنا این دمنوش برای شروع روز عالیست.

darman-gardan-khane8

 

رزماری

رزماری خاصیت ادرارآوری دارد و فشار خون را کاهش می‌دهد. ضمنا رزماری سرشار از فلاوونوئیدهایی است که برای بهبود گردش خون و کاهش ریسک گرفتگی عروق مفید هستند.

شما به چهار فنجان آب و یک قاشق غذاخوری برگ‌های خشک رزماری نیاز دارید.

ابتدا آب را به جوش بیاورید، سپس برگ‌های رزماری را به آن اضافه کنید (می‌توانید یک حبه سیر نیز به آن بیفزایید).

اجازه دهید پنج دقیقه بجوشد.

سپس از روی حرارت بردارید و پانزده دقیقه صبر کرده و بعد آن را صاف کنید.

در طول روز این دمنوش را بنوشید.

انار

انار میوه‌ای سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و پتاسیم می‌باشد و به همین دلیل به کاهش فشار خون بالا، تصلب شرایین و کلسترول بد (LDL) کمک می‌کند.

شما به یک فنجان آب و یک قاشق غذاخوری دانه‌های انار نیاز دارید.

دانه‌های انار را همراه با آب در مخلوط کن بریزید؛ نوشیدنی‌تان نیازی به صاف کردن ندارد و آماده است.

برگ بو

این باور وجود دارد که برگ بو فقط برای خوش‌عطر کردن غذاها نیست و دارای پتاسیم و منیزیم نیز می‌باشد که دو ماده معدنی ضروری برای سلامت قلب و عروق بوده و فشار خون را کاهش می‌دهند. برگ بو خواص فراوانی برای سلامتی دارد.

دو عدد برگ بو و یک فنجان آب برای این نوشیدنی نیاز دارید.

ابتدا آب را به جوش آورده و برگ بو را به آن اضافه نمایید و بگذارید ده دقیقه بجوشد، سپس صاف کرده و بنوشید.

این نوشیدنی را در حد تعادل مصرف کنید.

فراموش نکنید که پیش از مصرف این نوشیدنی‌ها حتما با پزشکتان مشورت کنید. یادتان باشد که درمان‌های گیاهی می‌توانند مفید باشند؛ اما باید در مصرف آن‌ها احتیاط کنید.

راهکارهای خانگی ارائه شده جایگزینی برای درمان‌های پزشکی نیستند. بنابراین بهتر است از درمان‌های گیاهی به عنوان درمان کمکی استفاده کنید.