۰ نفر

ساده انگاری افرادی که واکسن را دریافت کرده اند خطرناک است

۱ شهریور ۱۴۰۰، ۹:۵۹
کد خبر: 555642
ساده انگاری افرادی که واکسن را دریافت کرده اند خطرناک است

دبیر کمیته علمی کرونا گفت: در حال حاضر تهران در پیک پنجم به سر می برد و پایان این موج فقط منوط به رعایت شیوه نامه های بهداشتی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، عاطفه عابدینی دبیر کمیته علمی کرونا ، با اشاره به عوارض تزریق واکسن در برخی از افراد اظهار کرد: با تزریق واکسن سیستم ایمنی بدن تحریک شده و به یک سری آنتی ژن‌های ضعیف پاسخ می‌دهد و به همین دلیل افراد ممکن است بعد از دریافت واکسن دچار بدن درد و تب شوند.

دبیر کمیته علمی کرونا افزود: اگر علائمی مانند بدن درد و تب سه روز به طول انجامد و گلودرد و آبریزش بینی نیز به این علامت‌ها اضافه شود، به نظر می‌رسد که افراد به بیماری کرونا مبتلا شده و در دوره نهفتگی  اقدام به تزریق واکسن کرده اند.

او با اشاره به اینکه واکسن‌ها از نوع آنتی ژن یا ویروس ضعیف شده است، ادامه داد: متاسفانه پیک دلتا طولانی است و پایان این موج منوط به رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم خواهد بود تا زنجیره انتقال در این پیک جمع شود. امروزه برخی از شهر‌ها هنوز به پیک بیماری دلتا کرونا نرسیده اند و تهران هنوز در پیک پنجم به سر می‌برد.

عابدینی با اشاره به اینکه پایان پیک پنجم در تهران به رعایت دقیق شیوه نامه‌ها و همکاری مردم بستگی دارد، بیان کرد: این پیک طولانی‌تر است، اما اینکه برخی‌ها گفته اند این پیک شاید تا پاییز ادامه داشته باشد باید مطالعات و بررسی‌های بیشتری انجام داد.

او تاکید کرد: ساده انگاری افرادی که واکسن را دریافت کرده اند کار خطرناکی است، زیرا تا زمانی که درصد مشخصی از جامعه واکسینه نشده‌اند، تمام مردم باید دستورالعمل‌های بهداشتی را مانند زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را به طور دقیق رعایت کنند.

عابدینی با اشاره به اینکه بعضی از افرادی که واکسینه شده به بیماری کرونا مبتلا می‌شوند و این موضوع هیچ ربطی به موثر نبودن واکسن ندارد، گفت: ویروس کرونا مرتب در حال جهش و واریانت‌های جدید است، بنابرهمین اثر بخشی واکسن‌های موجود باید مورد بررسی بیشتری قرار بگیرد، اما به طور کلی واکسیناسیون بر شدت بیماری و مرگ و میر‌های ناشی از آن اثر زیادی گذاشته است.