۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

روغن های ترکیبی یا حامل چیست؟

۱۲ مرداد ۱۴۰۰، ۲۱:۵۴
کد خبر: 550628
روغن های ترکیبی یا حامل چیست؟

روغن هاى ترکیبی و روغن های اساسی از گیاهان ساخته می شوند. روغن های ترکیبی یا حامل برای رقیق کردن روغن های اساسی و " حمل " آن ها به پوست شما استفاده می شود. این بدان دلیل است که روغن های اساسی قوی هستند و می ‌توانند باعث تحریک شوند، زیرا مستقیما روی پوست قرار می ‌گیرند.

به گزارش اقتصادآنلاین، اکثر روغن های حامل بدون بو یا کمى معطر هستند و با خاصیت درمانی یک روغن اساسی تداخل ندارند. این مواد ممکن است به تنهایی یا با روغن‌های دیگر برای تغذیه پوست شما استفاده شوند.

برای کسب اطلاعات بیش تر در مورد انتخاب روغن حامل مناسب، برخی از روغن های حامل مختلف موجود و موارد دیگر، به مطالعه ادامه دهید.

چگونه روغن حامل مورد نیاز خود را انتخاب کنیم؟

روغن های ترکیبی یا حامل بسیاری موجود است. بیش تر آن ها برای استفاده با هر اسانس مناسب هستند، اما شما باید نکاتی را قبل از انتخاب یکی از آن ها در نظر بگیرید.

  • بو: روغن های حامل بوی مشخصی دارند. وقتی به یک روغن اساسی اضافه شوند، ممکن است رایحه را تغییر دهند.
  • جذب: پوست شما می تواند برخی روغن های حامل را بهتر از دیگران جذب کند.
  •  نوع پوست: بسته به نوع پوست شما، برخی از روغن ها ممکن است پوست را تحریک کنند یا بیماری پوستی مانند آکنه را بدتر کنند.
  • ماندگاری: برخی از روغن های حامل را می توان برای مدت طولانی تر از دیگران نگه داشت بدون اینکه خراب شوند.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده روغن های حامل را که برای استفاده به عنوان مواد آرایشی برچسب ‌گذاری شده اند، تایید نمی کند. با این حال، آن ها روغن های پخت و پز خوراکی را تایید می ‌کنند که ممکن است دو بار به عنوان روغن حامل عمل کنند.

شما فقط باید روغن های حامل با درجه پزشکی را از تولید کننده اى که به آن اعتماد دارید خریداری کنید. به دنبال روغن هایی باشید که تحت فشار سرد، صد درصد خالص و فاقد مواد افزودنی و نگهدارنده باشند. اگر می خواهید از روغن پخت و پز به عنوان روغن حامل استفاده کنید، انواع ارگانیک فشرده شده را انتخاب کنید.

لیست زیر شامل روغن های حامل معروف است که برای رقیق سازی روغن های اساسی برای آروماتراپی، ماساژ و مراقبت از پوست استفاده می شود. این لیست جامع نیست، اما مکان خوبی برای شروع است.

روغن نارگیل:

روغن نارگیل یک روغن خوراکی است که از گوشت نارگیل های بالغ تهیه مى شود. در انواع تصفیه شده یا تصفیه نشده موجود است. روغن نارگیل تصفیه شده از گوشت نارگیل تازه حاصل می‌ شود. با مواد شیمیایی فرآوری نشده عطر و طعم نارگیل خود را حفظ می‌ کند.

روغن نارگیل

روغن نارگیل تصفیه شده از گوشت خشک نارگیل تهیه می ‌شود که کوپرا نیز نامیده می ‌شود. برای از بین بردن آلاینده‌ها و همچنین عطر و طعم مشخص نارگیل، آن را سفید و معطر کرده است. نارگیل تصویر شده کاملاً طبیعی است و برای استفاده به عنوان روغن حامل توصیه نمی ‌شود.

موارد استفاده: روغن نارگیل حاوی اسیدهای چرب مغذی پوست و پلی فنول ها است که این ماده را به روغن حامل عالی روغن های ماساژ و داروهای مراقبت از پوست تبدیل می کند.

روغن جوجوبا:

روغن جوجوبا از دانه‌های گیاه جوجوبا حاصل می‌ شود. رایحه ای لطیف و مغذی دارد. از نظر فنی، جوجوبا یک روغن نیست، بلکه یک موم با خاصیت مرطوب کنندگی قدرتمند است. تصور می ‌شود که از نزدیک سبوم، روغن طبیعی پوست را تقلید می کند.

روغن جوجوبا

استفاده از روغن جوجوبا با ایجاد تصور این که روغن به اندازه کافی چربی تولید کرده است، می‌ تواند به کاهش تولید چربی پوست در افراد مستعد آکنه کمک کند.

موارد استفاده: روغن جوجوبا به راحتی در پوست جذب شده و منافذ پوست را مسدود نمی کند. این امر باعث می شود گزینه مناسبی برای حمل روغن برای روغن های ماساژ، مرطوب کننده های صورت و روغن های حمام باشد.

روغن هسته زردآلو:

روغن هسته زردآلو از دانه های زرد آلو تهیه می ‌شود که به آن مغز نیز می ‌گویند. این یک روغن نرم کننده است که سرشار از اسیدهای چرب و ویتامین E است و به راحتی به پوست جذب می شود و بوی کمی شیرین و مغذی دارد. شما می توانید روغن هسته زردآلو خوراکی روغن هسته زردآلو را فقط برای استفاده آرایش خریداری کنید.

روغن هسته زردآلو

موارد استفاده: تصور می ‌شود روغن هسته زردآلو به لطافت و آرامش پوست تحریک شده و خارش دار کمک می‌ کند. از آن به عنوان روغن حامل برای تهیه روغن های ماساژ، روغن حمام و داروهای مراقبت از مو استفاده کنید.

روغن بادام شیرین:

روغن بادام شیرین دارای رایحه ای قوی و مغذی است. این یک روغن خوراکی است که از مغز بادام شیرین تهیه شده است. این روغن سبک است و به راحتی جذب می ‌شود و مرطوب کننده عالی برای خشکی پوست است.

روغن بادام

همچنین در رایحه ‌های درمانی به طور کلی مورد استفاده قرار می ‌گیرد، اما رایحه قوى آن ممکن است رایحه روغن ضروری را مخفی کند.

موارد استفاده: روغن بادام شیرین یکی از محبوب ترین روغن های حامل برای مراقبت از پوست است. در روغن های ماساژ، روغن حمام و صابون ها عالی است.

روغن زیتون

روغن زیتون از زیتون فشرده شده حاصل می شود. این ماده بیش تر به عنوان یک روغن خوراکی سالم با رایحه ای میوه ای شناخته می ‌شود، اما در رایحه درمانی به عنوان روغن حامل نیز استفاده می‌ شود.

روغن زیتون فوق بکر نوع ارجح برای رایحه درمانی و دوره های مراقبت از پوست است. رایحه روغن زیتون ممکن است با رایحه برخی روغن های اساسی تداخل داشته باشد.

روغن زیتون

موارد استفاده: مملو از اسیدهای چرب و استرول های گیاهی است که آن را برای تمیز کردن و مرطوب سازی پوست خشک عالی می ‌کند. از روغن زیتون به عنوان روغن حامل برای ماساژ، پاک کننده های صورت، مراقبت از مو و صابون های خانگی استفاده کنید.

روغن آرگان:

روغن آرگان از هسته های موجود در داخل میوه درختان آرگان، که بومی مراکش هستند، تهیه می شود. این روغن خوراکی است و به طور سنتی برای تغذیه بدن از داخل و خارج استفاده می‌ شود. رایحه ای خوب دارد و سرشار از ویتامین‌هاى  A و E و سرشار از اسیدهای چرب اشباع نشده است.

موارد استفاده: روغن آرگان می تواند به درمان خشکی پوست و مو، چین و چروک و التهابات پوستی کمک کند. این امر آن را به یک روغن حامل عالی براى روغن های مراقبت از پوست و ماساژ عمومی تبدیل می کند.

روغن گل محمدی:

گل محمدی دانه های بوته  Rosa rubiginosa یا Rosa moschata است. وقتى این گل ها می میرند و گلبرگ های خود را می ‌ریزند، گل سرسبد پشت سر می ماند. روغن گل محمدی از فشردن گل محمدی حاصل می شود. گرچه روغن گل محمدی بویى از گل رز ندارد. رایحه ای خاکی و مغزدار دارد.

موارد استفاده: روغن گل محمدی سرشار از ویتامین هاى  A و C است که به مبارزه با پیری کمک می ‌کند و هر دو ویتامین می‌ توانند اثرات خورشید را بر روی پوست شما معکوس کنند. از آن به عنوان روغن حامل برای داروهای خشک پوست، روغن های ماساژ و مرطوب کننده استفاده کنید.

روغن سیاه دانه:

روغن سیاه دانه از گیاه Nigella sativa  تهیه می ‌شود. موارد استفاده: روغن سیاه دانه اغلب به عنوان یک داروی محلی برای تسکین بیماری‌ های پوستی از جمله اگزما، آکنه و پسوریازیس استفاده می شود. با در نظر گرفتن این نکته، این یک انتخاب عالی برای مراقبت از صورت، روغن های ماساژ و مراقبت های عمومی از پوست است.

روغن هسته انگور:

روغن هسته انگور از هسته های انگور حاصل می ‌شود. این یک محصول جانبی از روند تولید شراب است، این روغن ماده مغذی تصور می ‌شود سرشار از ویتامین E است که باعث بهبود پوست و کاهش چین و چروک می شود، اگرچه کمى با تحقیقات علمی متناقض است.

موارد استفاده: روغن هسته انگور سبک است، به راحتی توسط پوست جذب می شود و رایحه اى خنثی دارد. این یک روغن حامل خوب است که با روغن های اساسی برای تولید روغن بدن و روغن ماساژ استفاده می شود.

روغن آووکادو:

روغن آووکادو یک روغن سنگین، غلیظ و خوراکی است که از میوه آووکادو تهیه می ‌شود. رایحه ای مغزدار دارد. روغن آووکادو سرشار از اسید اولئیک است، یک اسید چرب اشباع نشده تک که تصور می ‌شود به پوست خشک و آسیب دیده شما کمک می کند.

موارد استفاده: این می تواند روغن حامل خوبی برای درمان های پوست خشک و کرم های بدن باشد - مگر این که با آکنه سر و کار داشته باشید. روغن آووکادو ممکن است تولید سبوم را افزایش دهد، بنابراین اگر پوست شما مستعد آکنه است، قبل از استفاده با متخصص پوست خود مشورت کنید.

روغن آفتابگردان:

روغن آفتابگردان یک روغن خوراکی است که از دانه های آفتابگردان استخراج می ‌شود. بوی خنثی دارد. گفته می‌ شود این روغن به عنوان یک مانع پوستی در برابر سموم و میکروب هایی که باعث ایجاد عفونت می شوند، عمل می ‌کند و به همین دلیل گزینه مناسبی برای پوست تحریک شده است.

موارد استفاده: تصور می شود که به نرم شدن پوست، مرطوب سازی پوست و تسکین تحریک کمک می ‌کند، بنابراین این روغن حامل را به عنوان روغن های ماساژ خود اضافه کنید یا با برای مراقبت های عمومی از پوست استفاده کنید.

چگونه روغن حامل را با روغن های اساسی مخلوط کنیم؟

در صورت امکان، روغن های حامل ارگانیک و فشرده را از سازنده مورد اعتماد خود خریداری کنید. اگرچه اکثر روغن هاى حامل واکنش آلرژیک ایجاد نمی ‌کنند، شما همیشه باید قبل از استفاده تست پچ را انجام دهید.

برای انجام تست پچ:

1.مقدار کمی روغن حامل را به داخل مچ دست خود یا درست زیر گوش خود بریزید

2. روغن را با باند بپوشانید

3.بعد از 24 ساعت دوباره  به همان محل مراجعه کنید

4. در صورت تحریک، کاملاً آب کشى کرده و از استفاده مجدد آن در آینده خودداری کنید

اگر به آجیل های درختی حساسیت دارید، نباید از روغن های مشتق شده از گل‌های درخت استفاده کنید. این شامل روغن بادام شیرین، روغن آرگان و روغن هسته زردآلو است.هنگام رقیق سازی روغن های اساسی با روغن حامل، رعایت این دستورالعمل ها مهم است:

براى بزرگسالان:

  • رقت دو و نیم درصدی: 15 قطره روغن ضروری در هر ۶ قاشق چای خوری روغن حامل
  • رقت سه درصدى: ۲۰ قطره روغن اساسی در هر ۶ قاشق چای خوری روغن حامل
  • رقت ۵ درصدی: 30 قطره روغن اساسی در هر ۶ قاشق چای خوری روغن حامل
  •  رقت ۱۰ درصدی: ۶۰ قطره روغن اساسی در هر ۶ قاشق چای خوری روغن حامل

برای کودکان:

  • رقت یک و نیم درصدی: سه تا شش قطره روغن اساسی در هر ۶ قاشق چایخوری روغن حامل

روغن های حامل را همیشه در یک مکان تاریک و خنک و ترجیحاً در یخچال نگهداری کنید. همچنین باید آن ها را در یک بطری شیشه‌ ای تیره نگه دارید.

نکته آخر:

روغن های حامل امکان استفاده ایمن از روغن های اساسی را فراهم می ‌کند. آن ها همچنین به تغذیه و مرطوب سازی پوست کمک می ‌کنند. گرچه همه روغن ها روغن حامل خوبی تولید نمی کنند. شما باید از استفاده مواردی مانند کره، ژله نفت، و روغن معدنی خودداری کنید.

هر روغنی را که انتخاب می کنید، پس از مخلوط شدن با روغن ضروری از لب، چشم یا سایر مناطق حساس خوددارى کنید. با این حال، می‌توانید روغن حامل را با خیال راحت به تنهایی در این مناطق استفاده کنید.