۰ نفر

علل و روش درمان تق تق کردن زانو + عکس

۳۱ تیر ۱۴۰۰، ۱۷:۳۷
کد خبر: 547245
علل و روش درمان تق تق کردن زانو  + عکس

با بالا رفتن سن یا با گذشت مدت زمانی پس از یک آسیب ممکن است ببینید که زانوی شما کم‌کم شروع به صدا دادن و تق‌تق کردن می‌کند یا گاهی اوقات شنیدن صدا از زانو همراه با زانو درد است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نمناک؛ چنان چه هرازگاهی زانوی شما صدا می‌دهد و همراه با آن احساس می‌کنید چیزی در زانوی شما صدا تولید می‌کند این طبیعی است اما اگر زانوی شما همراه احساس درد به طور مرتب صدا می‌کند لازم است برای معاینه به پزشک مراجعه کنید.

دلایل بسیاری می‌تواند برای صدا دادن زانو وجود داشته باشد و در اغلب موارد به ‌سادگی درمان صدا دادن زانو امکان‌پذیر است اما چرا این اتفاق می‌افتد؟

اگر از آسیب اطراف زانو که به ‌درستی درمان نشده رنج می‌برید ممکن است منجر به ایجاد بافت غیرضروری اطراف زانو شوید، این در برخی از قسمت‌های زانو که باعث ایجاد صدایی در زانوی شما می‌شود پیچیده می‌شود.

دویدن برای سلامتی شما خوب است، اما باید اعتدال داشته باشید.اگر زیاد بدوید ممکن است توپک زانو از خط خارج ‌شود و در طول استخوان ران حرکت نکند. استخوان‌های درشت‌نی و استخوان‌های پایین مسئول محافظت از بدن شما هستند اما وقتی آن‌ها در جای خود نباشند، زانو در حرکت صدا می‌دهد.

آسیب جدی به مینیسک

مینیسک میان استخوان‌های زانو قرار دارد، اگر آسیب ببیند و به ‌درستی ترمیم نشود ، تعادل زانو از بین می‌رود و ممکن است باعث چرخش زانوی شما شود.

aaaaa

ورم مفاصل

ورم مفاصل پاها می‌تواند به زانوهای ملتهب و غیرهم‌تراز منتهی شود، در نتیجه آن‌ها صدایی را در حرکت ایجاد می‌کنند.برای محکم نگه داشتن زانوها نیاز دارید تمام قسمت‌های بدن خود را ورزش دهید.

درمان سروصدای زانو

با تغییراتی در سبک زندگی و همچنین انجام بعضی تمرین‌های ورزشی می‌توانید تا حد قابل قبولی مشکلات صدای زانو را کم کنید.

ورزش دادن چهار سر

با پاهایتان صاف روی زمین بنشینید، یک حوله بردارید و آن را زیر ران سمت راست‌تان قرار دهید.حالا ران چپ خود را خم کنید، پایتان را روی زمین قرار دهید و پای راست را حرکت ندهید این ورزش را در چهار ست ۱۰ تایی انجام دهید.

حفظ تعادل بین عضلات همسترینگ و چهارسر

روی زمین دراز بکشید، پاهایتان را با زاویه ۴۵ درجه پایین نگه دارید، حالا پاهایتان را از روی زمین بلند کنید و زانوهایتان را محکم به بدن خود فشار دهید. این ورزش را در چهار ست ۱۰ تایی مجدد تکرار کنید.

کاهش وزن

این کار باعث می‌شود مطمئن شوید که فشار کمتری روی زانوهای شما وجود دارد.

یک برنامه تمرین آرام و ملایم

اگر پیش از این دچار مشکل شده‌ باشید، ممکن است نیاز داشته باشید که برنامه تمرین قبلی خود را کاهش دهید تا از آسیب تکراری اجتناب کنید یا حداقل به آرامی شروع کنید تا دوباره مفاصل خود را باز کنید.

سطوح نرمی برای دویدن انتخاب کنید

هر بار که پای شما به زمین می‌خورد، زانوی شما مفصل است که شوک را جذب می‌کند. دویدن روی بتن به طور طبیعی فشار بیشتری روی زانو وارد می کند نسبت به زمانی که روی علف یا ماسه جاری می دوید.

طب سوزنی

2361042257161114818012830189134121183178155

طب سوزنی می تواند باعث کاهش صدای ایجاد شده در محل مفصل زانو به دلیل مشکل آرتروز شود.