۰ نفر

یکی از مهم ترین درمان های کرونا را بشناسید

۱۰ خرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۳۳
کد خبر: 532454
یکی از مهم ترین درمان های کرونا را بشناسید

متخصصان معتقدند که تا کنون کورتون از مهم‌ترین درمان‌های بیماران کرونایی با درگیری ریه شدید است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از صداوسیما؛ یک فوق تخصص روماتولوژی گفت: تا کنون کورتون از مهم‌ترین درمان‌های بیماران کرونایی با درگیری ریه شدید است که جان بسیاری را نجات داده و ایران از اولین کشور‌های تایید کننده این درمان است.

عبدالرحمن رستمیان عضو تیم تحقیقات بالینی اثر پالس تراپی متیل پردنیزولون در درمان بیماران بستری مبتلا به کووید ۱۹، اظهار داشت: در اوایل بیماری کرونا فکر می‌کردیم علائم آن تنها علائم عفونی است، اما در هفته دوم بیماری دیدیم حدود ۱۰ درصد بیماران، علائم التهابی ریه دارند که به آنتی‌بیوتیک پاسخ نمی‌دهند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: زمانی که برخی از همکاران در گروه‌های تخصصی ریه، داخلی، عفونی، بیهوشی و طب اورژانس، داروی کورتون می‌دهند بیماران بهتر می‌شوند. از این رو با کمک همکاران مرکز تحقیقات روماتولوژی، بیمارستان امام خمینی (ره) و برخی مراکز دیگر مطالعه‌ای را برای بررسی اثربخشی درمان ضدالتهابی یعنی پالس متیل پردنیزولون ۲۵۰ میلی‌گرم (۳ روزه) برای بیمارانی که درگیری شدید ریه پیدا می‌کردند، آغاز کردیم.

رستمیان با تایید این موضوع که پاسخ در این روش درمانی عالی بود، افزود: این روش درمانی در یکی از بهترین مجلات دنیا چاپ شد و از اولین مطالعات منتشر شده در این حوزه بود. در آن زمان هم WHO هنوز درمان کورتون در این بیماران را تائید نکرده بود و بعضی همکاران از مصرف کورتون می‌ترسیدند، اما مصرف کورتون در این بیماران منجر به کاهش روز‌های بستری، کاهش رفتن به ICU و کاهش مرگ شد.