۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

آیا تغییرات آب و هوایی واقعاً باعث درد مفاصل می شود؟

۱۰ خرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۲۵
کد خبر: 532428
آیا تغییرات آب و هوایی واقعاً باعث درد مفاصل می شود؟

بیش از دو سوم افرادی که از درد مفصل رنج می‌برند معتقدند که ارتباطی بین الگوی هوا و ناراحتی های مفاصل وجود دارد. در حقیقت، بیش از دو سوم افرادی که از درد مفصل رنج می‌برند معتقدند که ارتباطی بین الگوهای هوا و درد مفاصل وجود دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین ، متأسفانه، هیچ پاسخ "بله یا خیر" روشنی وجود ندارد. برخی مطالعات نشان می‌دهند که افراد خاصی، به‌ویژه کسانی که از آرتروز و آرتریت روماتوئید رنج می‌برند، به تغییرات آب‌وهوا واکنش نشان می‌دهند.

رایج‌ترین نظریه‌ها استدلال می‌کنند که باران یا برف نیست که باعث درد مفاصل می‌شود، بلکه افت فشار هوا قبل از "آب‌وهوای بد" است. به همین دلیل است که درد اغلب قبل از اولین ریزش باران شروع می‌شود. نظریه‌های دیگر نشان می‌دهند که رطوبت، دما و باران نیز به بیشتر شدن درد مفاصل کمک می‌کنند.

از سوی دیگر، برخی مطالعات نشان می‌دهند که تغییرات آب‌وهوایی واقعاً باعث درد مفاصل نمی‌شوند؛ وقتی هوا سرد یا مرطوب است، احتمال اینکه مردم درد مفاصل را به آب‌وهوا نسبت دهند بیشتر است. در واقع، مراجعه به پزشکان برای درد استخوان و مفاصل وقتی آب‌وهوا خشک است بیشتراست از وقتی‌که هوا مرطوب است.

آیا باید به مکان گرم‌تری مهاجرت کنید؟

افرادی که از درد مفاصل رنج می‌برند، اغلب رؤیای رفتن به جایی را دارند که خیلی سرد، مرطوب یا برفی نیست. گرچه به نظر می‌رسد این یک راه‌حل عالی باشد، خوب است که قبل ازهر تصمیم گیری به این منظور، حقیقت را بفهمید.

درد مفصل آرتروز

در یک مطالعه، افراد در مکان های گرم‌تر حساسیت بیشتری به تغییرات آب‌وهوایی نسبت به افراد در مکان‌های سردتر داشتند ؛ بنابراین، اگر شما درد مفصلی جدی داشته باشید، احتمال این وجود دارد که شما بدون توجه به اینکه کجا زندگی می‌کنید، کمی درد را تجربه کنید چون بدن شما احتمالاً به تغییرات آب‌وهوایی هرچقدر هم که ملایم باشد، حساس است.

کاهش درد مشترک در پاییز و زمستان

در اینجا به چند روش برای کاهش درد مفاصل مرتبط با آب‌وهوا بدون حمل‌ونقل و جابه‌جایی و مهاجرت به جنوب اشاره می‌کنیم:

بدن خود را گرم نگه دارید لایه بردار استفاده کنید و وقتی هوا سرد است، گرمای خانه را بالا ببرید و قبل از اینکه سوار ماشین شوید و بروید آن را گرم کنید. هم چنین اگراز یک پد حرارتی برای افزایش جریان خون و تسکین ماهیچه‌ها و مفاصل خود استفاده بکنید هم بسیار خوب است. فعالیت داشته  باشید. در حالی که گرم ماندن زیر پوشش‌های راحتی تا وقتی‌که هوا صاف شود، فکر وسوسه‌انگیزی است.

این احتمالاً بدترین کاری است که می‌توانید انجام دهید. ورزش‌کردن از خشکی و سفتی بدن جلوگیری می‌کند و درد مفاصل را کاهش می‌دهد. تو احساس بهتری پیدا می‌کنی اگر بلند شوی و حرکت کنی. به یاد داشته باشید، لازم نیست در برابر آب‌وهوا جبهه بگیرید چون می‌توانید در خانه خود ورزش کنید، از مکمل‌ها استفاده کنید همچنین مصرف ویتامین‌های A، D، E و K برای سلامت مفصل ضروری هستند.

درد مفصل آرتروز

مطالعات ارتباط بین کمبود ویتامین D و ورم مفاصل را نشان داده‌اند. بنابراین با پزشک خود در مورد مصرف این مکمل‌ها مشورت کنید.

گروهی از دانشمندان هنوز در مورد اینکه آیا تغییرات آب‌وهوایی باعث درد مفاصل می‌شود یا خیر، اختلاف‌نظر دارند. در حال حاضر، گرم بمانید، ورزش کنید و مکمل‌های خود را مصرف کنید تا هرگونه درد مفاصل که فکر می‌کنید به دلیل تغییرات آب‌وهوایی ایجاد می‌شود را کاهش دهید.