۰ نفر

هشدار! این سرطان در مراحل اولیه علائمی ندارد

۸ خرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۲۰
کد خبر: 531768
هشدار!  این سرطان در مراحل اولیه علائمی ندارد

عضو انجمن اورولوژی ایران گفت: سرطان کلیه در مراحل اولیه علائمی ندارد و می‌تواند بعد از مدتی با کاهش اشتها و وزن همراه باشد اما در بسیاری از افراد در سونوگرافی‌هایی که به دلایل دیگر انجام می‌شود به صورت تصادفی متوجه وجود تومور در کلیه می‌شویم.

به گزارش اقتصادآنلاین، فرزین سلیمان زاده افزود: سنگ کلیه، بیماری‌های عفونی کلیه و دستگاه ادراری و همچنین بی‌اختیاری ادراری از جمله مشکلاتی است که در حوزه اورولوژی شایع بوده و روزانه سبب مراجعه تعدادی از افراد به مطب پزشکان می‌شود، همچنین بیماری‌های منتقله از راه جنسی و نیز اختلال عملکرد جنسی نیز شایع بوده بنابراین توجه به این مسئله و درمان به موقع آن نیز حائز اهمیت است.

وی درباره علائم سرطان کلیه، اظهار داشت: امروزه اورولوژی شامل مباحث وسیعی است و تمام بیماری‌ها در سیستم ادراری و دستگاه تناسلی مردان را به ویژه بیماری‌هایی که درمان مبتنی بر جراحی دارند شامل می‌شود.

سلیمان زاده تصریح کرد: غربالگری در جهت تشخیص به موقع این بیماری‌ها حائز است و در صورتی که به موقع انجام شود از اتلاف منابع مالی جلوگیری و کشف به موقع تومور باعث بهبود نتایج درمان می‌شود، در مورد سرطان مثانه و سرطان پروستات نیز به همین صورت است البته دیده شدن خون در ادرار و یا در آزمایش ادرار می‌تواند از علائم سرطان مثانه باشد. شناسایی سرطان پروستات هم اغلب از طریق آزمایش PSA شروع می‌شود و در صورت تشخیص به موقع درمان به خوبی و با موفقیت انجام خواهد گرفت.

وی با اشاره به تنوع انواع جراحی در حوزه اورولوژی گفت: امروزه با ابزارهای تکنولوژیک، روش‌های مختلف جراحی مانند لاپاروسکوپی و یا انجام جراحی توسط ربات در دنیا رایج شده است و محدوده وسیع دانش با و بدون تکنولوژی در حوزه اورولوژی و جدیدترین دستاوردهای علمی در این کنگره با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته ایران و جهان مورد بحث و گفت‌وگو قرار خواهد گرفت.

به گزارش انجمن اورولوژی ایران، دبیر بیست و چهارمین کنگره سالیانه انجمن اورولوژی ایران با اشاره به اینکه این کنگره ( ۸ و ۹ خرداد ) برگزار می‌شود و دومین سالی است که برگزاری آن به صورت مجازی مدنظر قرار گرفته گفت: البته سخنرانانی که در تهران حضور دارند با حفظ فاصله اجتماعی در محل کنگره حضور خواهند یافت و سایر سخنرانان که تمایل به حضور فیزیکی در جلسه ندارند و یا در خارج از کشور هستند همچنین شنونده‌ها می‌توانند به صورت مجازی در این کنگره شرکت کنند، امسال ۲۵ سخنران خارجی از چهار قاره جهان و در مجموع ۱۶۰ سخنران و گرداننده جلسه در طول کنگره خواهیم داشت.