۰ نفر

در ایام عید موهای زیبا داشته باشید / ماسک مخصوص موهای خشک و وز

۲۷ اسفند ۱۴۰۱، ۱۹:۱۶
کد خبر: 707289
در ایام عید موهای زیبا داشته باشید / ماسک مخصوص موهای خشک و وز

موهای خشک و وز زیبایی چهره شما را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. متاسفانه زمانی که موهای بلندی داشته باشید، این مشکل دوچندان هم می‌شود؛ چرا که خشکی تا ساقه مو را دربرمی‌گیرد و احتمالا فکر کنید بدون کوتاه کردن موهایتان نمی‌توانید این مشکل را حل کنید. اما این تصور کاملا اشتباه است.

ماسک های عالی برای موهای وز و خشک با تاثیر فوری

به گزارش اقتصاد آنلاین، شما می‌توانید با انواع ماسک‌های خانگی این مشکل را درمان کرده و آسیب‌ موهایتان را ترمیم کنید. در این مطلب می‌خواهیم طرز تهیه چند ماسک مو برای موهای خشک و وز را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید تا با شناخت علت و ریشه خشکی موهایتان، بهترین روش درمانی و ترمیمی را انتخاب نمایید.

علل اصلی خشکی و وز مو

پیش از آن‌که با طرز تهیه چندین ماسک مو برای موهای خشک و وز آشنا شوید، بهتر است علل اصلی خشک شدن و وز شدن موها را بدانید. قطعا این‌گونه می‌توانید تدبیر بهتری اتخاذ کنید. دلایل عمده خشکی و وز مو عبارت‌اند از:

چرا که خشکی تا ساقه مو را دربرمی‌گیرد و احتمالا فکر کنید بدون کوتاه کردن موهایتان نمی‌توانید این مشکل را حل کنید.

دوش گرفتن با آب بسیار گرم

حتما تجربه دوش گرفتن با آب داغ را دارید و می‌دانید که چقدر آرامش‌بخش‌ بوده و عضلاتتان را ریلکس می‌کند. اما باید بدانید این نوع دوش گرفتن جز همین آرامش عضلات هیچ فایده‌ دیگری برای شما ندارد که هیچ، ممکن است به شما آسیب هم برساند؛

زیرا آب داغ چربی طبیعی و مورد نیاز برای رطوبت و درخشان بودن موهای شما را از بین می‌برد. از بین رفتن چربی مورد نیاز موهایتان با التهاب، سوزش کف سر، خشکی و وز شدن موها همراه خواهد بود.

شستشوی روزانه و مکرر

حتما می‌دانید مصرف شامپوهای قوی به‌طور افراطی سطح PH طبیعی پوست سر شما را از حالت متعادل خارج می‌کند. به دنبال این مسئله پوست کف سر شما به سمت ملتهب شدن و خشک شدن حرکت کرده و موهایتان وز خواهد شد.

ماسک مخصوص موهای خشک و وز

شانه کردن موها بعد از حمام

اگر موهای فر و مجعدی دارید، حتما طی تجربه به این رسیده‌اید که گره خوردن موها چقدر اذیت‌کننده است. اما آیا می‌دانید بدترین زمان باز کردن گره موها، بعد از حمام است؟ شما باید همان لحظه که زیر دوش هستید و آب مدام به موهایتان می‌رسد، با شانه مناسب گره‌ها را باز کنید.

اگر از حمام بیرون بیایید و خیسی سرتان به یک نم ساده تبدیل شود، باز کردن فر و گره موهایتان دشوار خواهد شد. بهتر است بعد از حمام موهای خود را شانه نکنید، زیرا با این کار تمام تلاشی که برای باز کردن گره‌ها کرده‌اید هدر خواهد رفت و دچار وزی و خشکی شدید مو خواهید شد.

آسیب به قسمت انتهایی ساقه مو‌ها

موهای نازک، شکننده و دارای موخوره سریع‌تر و راحت‌تر خشک و وز می‌شوند. همچنین اگر موخوره برای مدت طولانی روی موهایتان باقی بماند، ساقه موها تخریب شده و وزی آن به‌راحتی درمان نمی‌شود.

استفاده مداوم و بیش از اندازه از وسایل حرارتی حالت‌دهنده مو

ابزارهای حرارتی حالت‌دهنده مو بسیار کاربردی هستند و می‌توانند موهای شما را خوش‌فرم و زیبا کنند؛ اما متاسفانه استفاده بیش از اندازه و مکرر از وسایلی مانند بابلیس، اتو مو، سشوار و… رطوبت طبیعی موهای شما را از بین برده و خشکی، شکنندگی و وز شدن موهایتان را به همراه خواهد داشت.

خشک کردن موها با حوله نامناسب و زبر

موها بسیار حساس هستند و کوچک‌ترین بی‌توجهی به آن‌ها می‌تواند بهای زیادی برایتان داشته باشد. فرایند خشک کردن موها اهمیت فوق‌العاده زیادی در این مورد دارد، چرا که موها در وضعیت نم‌دار و خیس آسیب‌پذیری بیشتری دارند و ممکن است هر گونه برخورد نامناسب با آن‌ها شما را دچار مشکل کند.

همیشه باید از حوله‌های نرم و مناسب استفاده کنید. حوله‌های زبر رطوبت سر شما را به سرعت می‌گیرند و همین اتفاق باعث وز شدن شدید موهایتان می‌شود. اگر موهایتان فر یا مجعد باشد، بر اثر اصطکاک هنگام خشک کردن موهایتان گره خواهد خورد و برای باز کردن آن‌ها با مشکل مواجه خواهید شد.

طرز تهیه چند ماسک مو برای موها خشک و وز

حال که با عمده‌ترین علل خشکی و وز شدن موها آشنا شدید، وقت آن رسیده طرز تهیه چند ماسک مو برای درمان و ترمیم موهای خشک و وز را به شما آموزش دهیم. این ماسک‌ها ساده‌ترین مواد گیاهی و غذایی در خانه آماده می‌شوند و می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

استفاده از روغن‌های گیاهی به‌عنوان ماسک مو برای موهای خشک و وز

یکی از رایج‌ترین و محبوب‌ترین روش‌های درمانی و ترمیمی موهای خشک و وز، استفاده از انواع روغن‌های گیاهی و طبیعی است. روغن نارگیل، روغن زیتون، روغن بادام، روغن جوجوبا، روغن ذرت و روغن کرچک تنها بخشی از انواع روغن‌های گیاهی و کاربردی است که می‌توانید از آ‌ن‌ها برای رطوبت‌رسانی و رفع خشکی موها استفاده کنید.

تمامی این روغن‌‌ها سرشار از ویتامین E، آنتی‌اکسیدان‌ها و تمام مواد معدنی هستند که رطوبت طبیعی را به موهای خشک شما باز می‌گردانند. این روغن‌های فوق‌العاده تاثیرگذار قادرند سطح خارجی کوتیکول‌های موی شما را مرطوب کرده و یک لایه محافظتی را به آن اضافه کند.

نتیجه این فرایند ترمیم و درمان موهای آسیب دیده خواهد بود. برای استفاده از این روش درمانی کافی است نصف فنجان از روغن‌های گفته‌شده را در ظرفی مناسب بریزید و روی حرارت مستقیم قرار دهید. صبر کنید تا دمای روغن به دمایی کمتر از نقطه جوش برسد.

به کمک قلم‌مو روغن را روی موهایتان بمالید و از ساقه تا ریشه را کاملا ماساژ دهید. یک حوله گرم روی موهایتان بیندازید تا تاثیر روغن‌ها بیشتر شود. می‌توانید ۴۰ دقیقه بعد موهایتان را بشویید و می‌توانید برای اثرگذاری بالاتر، یک شب کامل با آن بخوابید.

پس از طی شدن زمان گفته‌شده سرتان را با آب ولرم و شامپوی معمولی بشویید. به این ترتیب موهای خشک و وز شما با موهایی نرم و لطیف جایگزین خواهد شد. تا حاصل شدن نتیجه دلخواه این روش درمانی را ادامه دهید.

روغن نارگیل، روغن زیتون، روغن بادام، روغن جوجوبا، روغن ذرت و روغن کرچک تنها بخشی از انواع روغن‌های گیاهی و کاربردی است .

ماسک مو برای موهای خشک و وز با آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا از معروف‌ترین گیاهان برای درمان مشکلات پوستی و مویی است. این گیاه حاوی مقادیر بسیار زیادی ویتامین، پروتئین و انواع مواد معدنی بوده که رسیدن این‌ها به پوست کف سرتان بخش زیادی از مشکلاتتان را رفع می‌کند.

همچنین این گیاه یک رطوبت‌رسان فوق‌العاده قوی است و خشکی و وزی شما را از بین می‌برد. کافی است ژل این گیاه را خارج کرده و با نوک انگشتانتان به موهایتان بمالید. از ریشه تا ساقه را ماساژ داده و پنج دقیقه بعد سرتان را با آب خنک بشویید.

طرز تهیه ماسک مو برای موهای خشک و وز با تخم‌مرغ و مایونز

ترکیب تخم‌مرغ و مایونز برای درمان موهای خشک و آسیب‌دیده بسیار مناسب است. هر دو این مواد سرشار از پروتئین بوده و می‌توانند موهای شما را مستحکم‌تر کنند. علاوه بر این مایونز یک رطوبت‌رسان فوق‌العاده قوی به شمار می‌آید. می‌توانید هر کدام از این مواد را به شکل جداگانه روی موهایتان بمالید و ماساژ دهید تا اثر خود را بگذارد.

اما ما به شما یک ترکیب جادویی و فوق‌العاده قوی‌تر را پیشنهاد می‌دهیم؛ ترکیب تخم‌مرغ، سس مایونز، عسل و روغن زیتون. این ترکیب شما را شگفت‌زده خواهد کرد. کافی است سه عدد تخم‌مرغ را در ظرفی مناسب بشکنید و کاملا هم بزنید تا یکدست شود.

سپس مقداری سس مایونز، یک قاشق غذاخوری عسل و ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون را به آن اضافه کنید. این ترکیب را تا جایی هم بزنید که کاملا نرم و خمیری‌شکل شود. موهایتان را کمی مرطوب کنید و ماسک را به کمک قلم‌مو یا نوک انگشتانتان به موهایتان بمالید.

برای ۲ تا ۳ دقیقه از ریشه تا ساقه موها را به‌خوبی ماساژ دهید. با یک کلاه پلاستیکی رنگ یا کلاه حمام موهایتان را بپوشانید تا گرم شود. ۳۰ دقیقه صبر کنید و بعد از این مدت سرتان را با آب سرد و شامپوی بدون سولفات بشویید. از این ماسک تا حاصل شدن نتیجه دلخواه استفاده کنید.

هر دو این مواد سرشار از پروتئین بوده و می‌توانند موهای شما را مستحکم‌تر کنند.

طرز تهیه ماسک مو برای موهای خشک و وز با موز

همان‌طور که می‌دانید، موز سرشار از پتاسیم است. علاوه بر این یک مرطوب‌کننده فوق‌العاده قوی محسوب می‌شود که می‌تواند فرایند آب‌رسانی را به موهای شما انجام دهد. درمان موخوره و التهاب کف سر از فواید و خواص دیگر این میوه است. برای تهیه این ماسک کافی است یک عدد موز رسیده را با چنگال له کنید.

می‌توانید مقداری روغن نارگیل یا روغن بادام را به آن اضافه کرده و هم بزنید. ماسک شما آماده است. تمام موهای خود را به آن آغشته کرده و ماساژ دهید. اجازه دهید برای یک ساعت ماسک روی موهایتان بماند. سپس با آب ولرم و شامپوی بدون سولفات سر خود را بشویید.

طرز تهیه ماسک مو برای موهای خشک و وز با ماست و روغن‌ زیتون

ماست یک مرطوب‌کننده و درمان‌گر فوق‌العاده قوی برای موهای خشک و وز است. روغن زیتون هم علاوه بر خواص مرطوب‌کنندگی، مواد معدنی و مغذی بسیار زیادی را به موهای شما می‌رساند. برای تهیه این ماسک کافی است نصف فنجان ماست را با چند قطره روغن زیتون ترکیب کنید.

این مخلوط را آن‌قدر هم بزنید تا روغن کاملا جذب ماست شود. موهایتان را بشویید و در حالت نم‌دار ماسک را روی آن بمالید و کاملا ماساژ دهید تا تمام موهایتان آغشته به ماسک شود.

۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید که ماسک اثر خود را بگذارد. سپس با آب گرم و شامپوی بدون سولفات موهای خود را شستشو دهید و اجازه دهید در مجاورت با هوای آزاد خشک شود.

طرز تهیه ماسک مو برای موهای خشک و وز با ژلاتین

پودر ژلاتین خوراکی یکی از غنی‌ترین منابعی است که می‌توانید به کمک آن انواع ماسک‌های خانگی را آماده کنید. این ماده که مملو از پروتئین است، تار موهای شما را به‌طور کامل تغذیه کرده و آن‌ها را به حد کافی مرطوب می‌کند. علاوه بر این، ژلاتین باعث درخشندگی و براق شدن موهایتان خواهد شد.

برای تهیه این ماسک کافی است یک قاشق غذاخوری ژلاتین را در ظرفی حاوی یک فنجان آب گرم بریزید. چند دقیقه صبر کنید تا ژلاتین به‌طور کامل در آب حل شود.

نصف قاشق سرکه سیب به همراه چند قطره روغن خوشبو و مفید مانند اسطوخودوس یا رزماری را به این ترکیب اضافه کنید. سرکه سیب باعث رفع التهاب کف سر و درمان شوره مو خواهد شد. این مخلوط را روی موهایتان بگذارید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه باقی بماند. سپس با آب ولرم سرتان را بشویید.

این ماده که مملو از پروتئین است، تار موهای شما را به‌طور کامل تغذیه کرده و آن‌ها را به حد کافی مرطوب می‌کند.

طرز تهیه ماسک مو برای موهای خشک و وز با روغن نارگیل و برگ زردچوبه هندی

از میان روغن‌های گفته‌شده، روغن نارگیل بیشترین تاثیر ممکن را روی موهای شما می‌گذارد. این روغن مرطوب‌کننده‌ای حرفه‌ای و فوق‌العاده قوی به شمار می‌آید که می‌تواند در کمترین زمان به شکل معجزه‌آسایی موهای خشک و وز شما را ترمیم کند.

کافی است چند برگ زردچوبه هندی را درون مقداری روغن نارگیل بریزید و این ترکیب را برای ۳ تا ۴ دقیقه روی حرارت مستقیم بجوشانید. شعله را خاموش کرده و ماسک را گوشه‌ای قرار دهید تا دمای آن به دمای محیط برسد.

با نوک انگشتانتان ماسک را روی موهایتان مالیده و کاملا ماساژ دهید. سرتان را با یک کلاه پلاستیکی رنگ یا حوله بپوشانید تا گرم شود. سپس با آب ولرم و شامپو موهایتان را بشویید.

کافی است چند برگ زردچوبه هندی را درون مقداری روغن نارگیل بریزید و این ترکیب را برای ۳ تا ۴ دقیقه روی حرارت مستقیم بجوشانید.

طرز تهیه ماسک مو برای موهای خشک و وز با آووکادو

میوه آووکادو یکی از منابع سرشار و غنی از ویتامین‌های گروه A و E، مواد معدنی مختلف و چربی‌های اشباع مفید است. تمامی این مواد معدنی و مغذی برای تغذیه و آب‌رسانی به موهای خشک، وز و آسیب‌دیده بسیار مفید بوده و وضعیت آن‌ها را بهبود می‌بخشد.

برای تهیه این ماسک تاثیرگذار کافی است یک آووکادو کوچک را از وسط نصف کرده و گوشت آن را با قاشق خارج کنید. به کمک چنگال آن را له کرده و به پوره تبدیل کنید. تخم‌مرغ را به این ترکیب اضافه کرده و هم بزنید تا به یک مخلوط خمیری و نرم تبدیل شود.

سرتان را کمی مرطوب کنید و ماسک را به کمک نوک انگشتانتان روی موهایتان بمالید. ۲۰ دقیقه صبر کنید و سپس با شامپوی بدون سولفات سرتان را بشویید

در این مطلب با علل اصلی و عمده خشکی و وز شدن موها آشنا شدید. شما می‌توانید در منزل خود با دردسترس‌ترین مواد طبیعی ممکن بهترین و موثرترین ماسک‌ها را آماده کنید.

ابزارهای حرارتی به مو آسیب میرساند؟

ابزارهای حرارتی حالت‌دهنده مو بسیار کاربردی هستند و می‌توانند موهای شما را خوش‌فرم و زیبا کنند؛ اما متاسفانه استفاده بیش از اندازه و مکرر از وسایلی مانند بابلیس، اتو مو، سشوار و… رطوبت طبیعی موهای شما را از بین برده و خشکی، شکنندگی و وز شدن موهایتان را به همراه خواهد داشت.

کدام روغن برای موهای خشک تاثیر دارد؟

از میان روغن‌های گفته‌شده، روغن نارگیل بیشترین تاثیر ممکن را روی موهای شما می‌گذارد. این روغن مرطوب‌کننده‌ای حرفه‌ای و فوق‌العاده قوی به شمار می‌آید که می‌تواند در کمترین زمان به شکل معجزه‌آسایی موهای خشک و وز شما را ترمیم کند.

میوه آووکادو چرا برای مو مناسب است؟

میوه آووکادو یکی از منابع سرشار و غنی از ویتامین‌های گروه A و E، مواد معدنی مختلف و چربی‌های اشباع مفید است. تمامی این مواد معدنی و مغذی برای تغذیه و آب‌رسانی به موهای خشک، وز و آسیب‌دیده بسیار مفید بوده و وضعیت آن‌ها را بهبود می‌بخشد.