۰ نفر

ویژگی جذابیت چهره زنان از دید مردان + عکس

۲۹ مهر ۱۴۰۱، ۳:۲۱
کد خبر: 673185
 ویژگی جذابیت چهره زنان از دید مردان + عکس

در این مطلب، نتایج آخرین تحقیقات مجلات روانشناسی و مد دنیا را در اختیار شما قرار می دهیم. اینکه مردان از چه نوع چهره زنانه ای خوششان می آید و زنان چطور؟

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ اکثر خانم ها از اینکه جذاب باشند احساس خوبی دارند و اکثرا سعی می کنند تا ظاهر و رفتار آن ها به نحوی باشد که میزان جذابیت آن ها را افزایش دهد و آن ها را در چشم دیگران و به خصوص مردان و همسرانشان تبدیل به یک فرد دوست داشتنی و مورد قبول کند.

عمل های زیبایی بسیاری که امروزه توسط خانم ها انجام می شود شاهدی بر این ادعا هستند. اما آیا تنها راز جذابیت زیبایی ظاهری است؟

ویژگی های چهره جذاب زنانه از دید مردان

پوست بنزه

    چهره باریکتر

    چربی کمتر

    لب های بزرگتر

    فاصله کمی بیشتر بین چشم ها

    ابرو های تیره تر و نازک تر

    مژه های پر تر، بلندتر و تیره تر

    استخوان های بزرگتر گونه

    بینی باریک

    نداشتن تیرگی زیر چشم

    پلک نازک


در این زمینه بخوانید؛

نگاه خیره مرد به زن ۱۵ معنی دارد

ویژگی جذابیت چهره مردان از دید زنان + عکس

مردان عاشق این مدل موهای زنانه هستند

مدل های مویی که شخصیت افراد رو فریاد می زنن!


ویژگی های چهره های جذاب از نظر همه انسانها

    تقارن صورت یکی از مهم ترین ویژگی های جذاب بودن است. چهره های متقارن با سلامت خوب و کیفیت باروری مرتبط اند. از نظر جنس مخالف چهره های متقارن جذاب ترند.

    میانگین زیبایی می گوید که یک چهره چقدر با ویژگی های یک چهره جذاب مطابقت دارد. به نظر می رسد که انسان ها به چهره های معمول و آشناتر جذب می شوند.

    دیمورفیسم صورت درجه ای است که چهره به طور کلاسیک به صورت زنانه ظاهر می شود (مانند لب های ضخیم، گونه های گرد، ابروهای بلند و غیره) یا مردانه (مانند خط فک قوی و چشم گود افتاده).

   بلوغ چهره، سن صورت را اندازه می گیرد. چهره های جوان تر معمولا جذاب ترند.

در ادامه، محققان از ۲۶۶ زن در این مطالعه خواسته اند تا خود را در مقیاسی ۷ امتیازی از جذابیت فیزیکی رتبه بندی کنند. آنها همچنین از یک گروه از شرکت کنندگان مرد درخواست کردند تا هر زن را بر اساس جذابیت جسمی ارزیابی کنند.

در نهایت محققان معیارهای عینی جذابیت چهره را با معیار های جذابیت فیزیکی در گزارش خود و گزارش مردان، مقایسه کردند.آن ها پی بردند که اگر چه توافق زیادی بین دو جنس در انتخاب ویژگی هایی که به عنوان چهره جذاب تلقی می شدند، وجود داشت اما برخی تفاوت هایی هم داشتند. به عنوان مثال، در حالی که مردان و زنان توافق داشتند که تقارن چهره عامل مهمی در تعیین جذابیت است، در نظر زنان دیمورفیسم صورت (زنانه) مهم تر از آن چیزی است که مردان در نظر داشتند. با این حال، مردان در مقایسه با زنان به میزان بیشتری به بلوغ صورت (جوان بودن) اهمیت می دادند. دکتر انریکه توریگانو، یکی از همکاران این مطالعه، توضیح می دهد:

تقارن صورت ویژگی مهمی است که جذابیت را تعیین می کند.  همچنین، مردان زنانی را جذاب می دانند که چهره آن ها به طور متوسط به میانگین جمعیت نزدیک تر است.

۶ زن جذاب دنیا

۱-ناتالی پورتمن

۶ زن جذاب دنیا

۲- اسکارلت جوهانسون

۶ زن جذاب دنیا

۳- تیلور سویفت

۶ زن جذاب دنیا

۴-کندال جنر

۶ زن جذاب دنیا

۵-کیرا نایتلی

۶ زن جذاب دنیا

۶- چریل فرناندز

۶ زن جذاب دنیا