۰ نفر

نایب رئیس اول کمیسیون اصل نود مجلس؛

در مساله آلودگی هوا تذکرات لازم را می دهیم

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۶:۰۰
کد خبر: 636819
در مساله آلودگی هوا تذکرات لازم را می دهیم

نایب رئیس اول کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس در مورد وجود ریزگردها و هوای آلوده تهران گفت: آلودگی این روزهای تهران یک موضوع چند وجهی است. بخشی از آن مربوط به داخل کشور و بخشی دیگر مربوط به مسائل برن مرزی است.

اقتصادآنلاین ـ پرستو بهرامی‌راد؛ نصرالله پژمان فر، نایب رئیس اول کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس گفت: علیرغم علم به دلایل آلودگی هوا و وجود ریزگردها در هوای تهران ما همچنان تذکرات لازم را می‌دهیم چرا که معتقدیم باید در مساله آلاینده‌ها مدیریت و کنترل‌های لازم صورت گیرد و حتماً باید این تذکر داده و از آن جلوگیری شود.

پژمان فر در پاسخ به این سوال که رویکرد مجلس در این شرایط چیست؟ توضیح داد: مجلس در این خصوص مسائل محیط زیستی قانونی کم ندارد. مشکل ما در اجرای قانون و بی تفاوتی دستگاه‌های اجرایی نسبت به این مسائل است.

نماینده خراسان رضوی در مجلس در ادامه تصریح کرد: کلنگ زنی های متعددی در کشور مخصوصاً در وزارت راه و شهرسازی و همچنین وزارت نیرو در دست انجام داریم که پیوست‌های محیط زیستی نداشته‌اند.  بر همین اساس در کمیسیون اصل نود پرونده‌هایی تشکیل داده‌ایم تا بتوانیم به تک تک این موارد رسیدگی و آنها را پیگیری کنیم.