۰ نفر

عزیزی: خاندوزی دارای دانش و تجربه کافی است

۳۱ مرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۲۴
کد خبر: 555455
عزیزی: خاندوزی دارای دانش و تجربه کافی است

عزیزی، نماینده موافق وزیر پیشنهادی اقتصاد گفت: آقای خاندوزی جوان، فسادستیز، انقلابی و ولایی است و علاوه بر اینها دارای دانش و تجربه کافی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، ابراهیم عزیزی در نشست علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه، 31 مردادماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی برنامه های سید احسان خاندوزی وزیر پیشنهادی امور اقتصاد و دارایی گفت: قانون اساسی ساختار کلان نظام را به خوبی ترسیم کرده است، براین اساس مطابق اصل 56 حاکمیت بر جهان و اسلام از آن خداوند است و تعیین سرنوشت انسان به خود وی واگذار شده است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اصل 57 قانون اساسی تاکید دارد قوای سه گانه زیر نظر ولایت مطلقه فقیه قرار دارند و براساس اصل دوم قانون اساسی پایه های نظام و اهداف آن از جمله استقلال اقتصادی و عدل ترسیم شده است.

وی ادامه داد: در ماده 12 قانون اساسی تمام قوای سه گانه و سایر ارکان نظام باید برای ثبات اقتصادی و رفع فقر و محرومیت تلاش کند؛ در واقع قانون اساسی تبیین کننده اقتصاد اسلامی است که سبب ایجاد فرصت های برابر و رفع تبعیض می شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: تجلی قانون اساسی، حاکمیت اسلام و دین خداست که در اصل 110 به خوبی به آن اشاره شده است؛ در صدر قوانین، اسناد بالادستی، چشم انداز، سیاست های کلی نظام وجود دارند که جایگاه اقتصادی در سند چشم انداز جایگاه قابل توجهی دارد. این جایگاه با تولید، اشتغال، مهار تورم و تحقق عدالت اجتماعی عملیاتی می شود.

عزیزی گفت: در برنامه ششم توسعه به طور متوسط 8 درصد برای رشد اقتصادی پایدار در نظر گرفته شده اما آیا این موضوع محقق شده است؛ بهبود فضای کسب و کار رقابت پذیر، گسترش تامین جامع مالی، نظام بیمه، جذب سرمایه گذاری خارجی، تغییر نگاه به بودجه از نفت وگاز و ... در این برنامه مورد توجه قرار گرفته است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی در تبصره 18 قانون بودجه برای تولید و اشتغال منابع قابل توجهی پیش بینی کرده که بر این اساس 28 میلیارد برای اشتغال، 27 هزار میلیارد برای کشاورزی و 20 هزار میلیارد برای رفع محرومیت اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: بنابراین ساختار وزارت اقتصاد در تیم اقتصادی دولت جایگاه مهمی دارد لذا از وزیر این عرصه انتظار می رود به بحث های مالیات، بورس، سهام عدالت، عضویت در مجامع مختلف، داشتن رویکرد دانش بنیان، مهارم تورم و تولید و اشتغال توجه داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: وزیر اقتصاد، رئیس کمیسیون اقتصادی دولت است لذا می تواند در راستای اصلاح امور مالیات، مبارزه با فساد و رونق تولید نقش اساسی ایفا کند. البته این موضوع با ارائه لایحه و تعامل با مجلس دست یافتنی می شود.

عزیزی گفت: خاندوزی جوانی انقلابی و از دل مجلس بوده و رویکرد مطالبه گری، جهادی، ولایی، حق طلب، عدالتخواه، فساد ستیز دارد.

وی خاطرنشان کرد: وزیر پیشنهادی دارای تجربه لازم خصوصا در حوزه نظام قانونگذاری بوده و از اساتید دانشگاه محسوب می شود. وی دارای تخصص و سلامت بوده و مردمی بودن از ویژگی های وی محسوب می شود لذا امیدواریم با وجود ایشان در این عرصه شاهد رفع مشکلات مردم باشیم.