۰ نفر

سخنگوی کمیسیون بهداشت؛

پیشنهادات کمیسیون بهداشت برای مهار کرونا به قالیباف ارائه شد

۲۰ مرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۳۸
کد خبر: 552845
پیشنهادات کمیسیون بهداشت برای مهار کرونا به قالیباف ارائه شد

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه راهکارهای سریع مهار کرونا به رئیس مجلس جهت قرائت در صحن علنی و ارائه به دولت تقدیم شد گفت که در این جلسه تاکید شد که باید در پروتکل های درمانی تجدید نظر صورت گیرد و اعتباراتی جهت انجام حداقل ۱۰۰ میلیون دوز واکسن تخصیص داده شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، زهرا شیخی، اظهار کرد: به دنبال دستور رییس مجلس کمیسیون بهداشت روز گذشته جلسه حدود چهار ساعت و امروز جلسه ای بیش از سه ساعت را برگزار کرد. جلسه روز گذشته با حضور مسئولان لشگری و کشوری و مسئولان حوزه بهداشت جهت رسیدن به راهکارهایی سریع برای مبارزه با کرونا بود. امروز کمیسیون بهداشت در جلسه ای این پیشنهادات را تجمیع کرد که در قالب مصوبات به رییس مجلس تقدیم شد تا به دولت ارائه شده و در صحن علنی قرائت شود.

وی لزوم تغییرات اساسی در کمیته علمی مبارزه با کرونا، بازبینی در پروتکل های درمانی، تسریع در واکسیناسیون و افزایش تعداد واکسیناتورها و حمایت آنها به لحاظ مالی از جمله مصوبات و پیشنهادات کمیسیون خواند و گفت: کمیسیون تاکید دارد که باید توصیه های دوازده گانه رهبری به ستاد ملی کرونا اجرایی شده و همچنین کلیه تجمعات که باعث افزایش شیوع کرونا می شود محدود و مدیریت شود.

شیخی ممنوعیت جدی مسافرت های بین شهری و استانی در وضعیت قرمز و احیای طرح شهید سلیمانی و تفیض اختیار ستاد ملی مقابله با کرونا به ستادهای استانی را از دیگر پیشنهادات این کمیسیون برشمرد و افزود: کمیسیون تاکید دارد که باید پروتکل های درمان کرونا بر اساس مستندات علمی موجود و تجارب سایر کشورها بازنگری و به روزرسانی شود و همچنین ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار جهت واکسیناتوری حداقل ۱۰۰ میلیون دز واکسن اختصاص یافته و علاوه بر آن در بازگشایی مدارس و موسسات آموزش عالی تا حصول اطمینان از پوشش ۱۰۰ درصدی واکسیناسیون کادر اداری و دانش آموزان بالای ۱۲ سال و دانشجویان تاخیر و تعویق وجود داشته باشد.

به گفته وی، پرداخت حق الزحمه و کارانه کادر درمان به سرعت و اعطای مجوز استخدام دو برابری کادر درمان، همچنین الزام صنایع، اصناف، سازمان ها، نهادها و ارگان های دولتی و غیر دولتی به پرداخت هزینه واکسن نیروی انسانی در اختیار خود با قید فوریت و در حداقل ترین زمان ممکن و تسریع و تشدید واکسیناسیون عمومی و لزوم استفاده از توانایی های طب سنتی را در تمام سطوح نیز به عنوان پیشنهادات بیست گانه کمیسیون بهداشت به رییس مجلس ارائه شد.