۰ نفر

سخنگوی شورای نگهبان خبر داد؛

استفاده از ایده‌های خلاقانه در برگزاری انتخابات۱۴۰۰

۱۸ اسفند ۱۳۹۹، ۱۶:۳۲
کد خبر: 512115
استفاده از ایده‌های خلاقانه در برگزاری انتخابات۱۴۰۰

سخنگوی شورای نگهبان از جمع آوری ایده های نوآورانه از صاحب نظران برای تعیین نحوه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایام کرونا خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، عباسعلی کدخدایی در نشست خبری نمایشگاه رویدادهای فناورانه تا ثریا با تاکید بر اینکه جوانان ما ایده‌ها و اختراعات مساله محور خود را در حوزه‌های علمی طراحی و ایجاد کرده اند، گفت: جوانانی که در دوره‌های تحریم‌های کشورهای غربی و دشمنان علیه کشورمان خلاقیت‌های خوبی را به سود کشور به خرج داده اند و توانسته اند برای این مشکلات راه حل‌هایی بیاورند.

وی با بیان اینکه اساس کار نخبگان ما یافتن مشکلات و سپس راه حل برای آنهاست، گفت: در همه حوزه‌های پزشکی، فنی، مهندسی و حتی علوم انسانی این ایده‌های مساله محور کارآمد خواهد بود.

سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد: در دوره‌ای که دشمنان در صدد هجمه و مانع تراشی علیه رشد کشور هستند، شاهد پیشرفت در حوزه‌های علمی هستیم و شعاری که رهبر معظم انقلاب با عنوان ما می‌توانیم مطرح کرده اند، اجرایی شده است.

کدخدایی هدف نمایشگاه تا ثریا را نمایش بخشی از این خلاقیت‌ها دانست و گفت: امیدوارم راهی که امام راحل و رهبر انقلاب پیش پای جوانان گذاشته اند اجرایی شود و علیرغم میل دشمنان، شاهد پیشرفت کشور باشیم.

وی پیشرفت‌های امروز نخبگان را لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب در جهت خودکفایی کشور عنوان و اظهار کرد: رهبر انقلاب در حوزه‌های علم و پیشرفت و فناوری توصیه‌های زیادی داشته اند من امروز به عینه دیده ام که جوانان ما در پاسخ به ندای رهبر انقلاب، به خلاقیت‌های خوبی دست زده اند. ضمن اینکه حرکت در مسیر پیشرفت کشور کمک به حل مشکلات مردم است.

کدخدایی در پاسخ به پرسشی درباره نقش فناوری‌های جدید در حل مسائل شورای نگهبان گفت: اخیراً در خصوص نحوه برگزاری انتخابات در ایام کرونا تحقیقات خوبی داشته ایم.

وی ادامه داد: پژوهشکده شورای نگهبان بازوی تحقیقاتی این شوراست و به شورای نگهبان به بررسی‌های دقیق‌تر مصوبات مجلس کمک می‌کند. با این حال جلسات علمی زیادی با دانشگاهیان داشته ایم.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: فراخوانی از صاحب نظران و جوانان برای حل مساله انتخابات و کرونا داده ایم که ۴۰۰ ایده مطرح و به نفرات اول جوایزی داده شد.

کدخدایی گفت: از این ایده‌ها برای برگزاری انتخابات در ایام کرونا استفاده خواهیم کرد.