۰ نفر

با رای نمایندگان؛

مجلس توافق با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را خلاف قانون اعلام کرد

۴ اسفند ۱۳۹۹، ۱۲:۱۳
کد خبر: 508048
مجلس توافق با  آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را خلاف قانون اعلام کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی رای به تخلف دولت برای اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم و ارسال گزارش آن به قوه قضائیه دادند.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا،  نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز دوشنبه با ۲۲۱ رای موافق، ۶ رای مخالف و  ۷ رای ممتنع از ۲۳۹ نماینده حاضر در جلسه علنی،‌ توافق سازمان انرژی اتمی با مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی را خلاف قانون ارزیابی کرده و بر اساس اصل ۲۳۴ آیین نامه داخلی مجلس با ارسال آن به قوه قضاییه موافقت کردند.

«احمد امیرآبادی فراهانی» عضو هیات رییسه مجلس گزارش «مجتبی ذوالنوری» رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس را در این باره قرائت کرد و گفت: اقدام دولت نقض صریح قانون اقدام راهبری برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران است و خواستار دستور موقت ابطال بیانیه مشترک بین سازمان انرژی اتمی و آژانس بین المللی انرژی اتمی و معرفی به قوه قضائیه را داریم.

وی افزود: در قانون یاده شده جناب آقای رییس جمهور مسوول اجرای آن تعیین شده است و  بر اساس ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی مجلس، آقای رییس جمهور و همه ناقضین و مستنکفین با قید فوریت به قوه قضائیه معرفی تا بر اساس قانون قوه قضائیه خارج از نوبت و تشریفات، مورد رسیدگی فوری قرار دهد.

بر اساس تاکید «کاظم غریب‌آبادی» سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، اجرای کامل مصوبه مجلس دغدغه جدی نظام است و کسی حق ندارد از آن کوتاه بیاید. تمدید یا استمهال در کار نیست و هیچ دسترسی فراپادمانی به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعطا نخواهد شد.