۰ نفر

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تشریح کرد؛

نقاط قوت و ضعف لایحه بودجه سال ۱۴۰۰

۲۳ آذر ۱۳۹۹، ۸:۲۳
کد خبر: 489380
نقاط قوت و ضعف لایحه بودجه سال ۱۴۰۰

محمدرضا احمدی ضمن اینکه لایحه بودجه ۱۴۰۰ را نیازمند تغییراتی جدی دانست، گفت: خیلی از مواردی که دولت در لایحه قید کرده نیاز به اصلاح دارد اگر این اصلاحات اعمال نشود آسیب به کشور وارد خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا،  محمدرضا احمدی، درباره نقاط قوت و ضعف لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ گفت: لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ دارای ایرادات زیادی است، از جمله این ایرادات می توان به میزان فروش نفت تعیین شده و قیمت گذاری ارز در آن اشاره کرد.

نماینده مردم رشت در مجلس افزود: خیلی از مواردی که دولت در لایحه قید کرده نیاز به اصلاح دارد اگر این اصلاحات اعمال نشود آسیب به کشور وارد خواهد شد که قطعا به زودی در بررسی های مجلس تغییرات زیادی در آن اعمال می کنیم.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عنوان کرد: یکی از مباحثی که در کمیسیون آموزش در خصوص بودجه بر آن تاکید داشتیم موضوع جهش تولید است، خروج از شرایط کنونی به وسیله توجه ویژه به شرکت های دانش بنیان، مهارت افزایی و توجه به آموزشی که دارای خروجی مهارت باشد، کمک به اقشاری که فاقد امکانات اولیه آموزشی همچون تلفن همراه هوشمند هستند، از جمله مواردی است که ما تاکید داریم لایحه بودجه ۱۴۰۰ به تحقق آن ها کمک کند.

احمدی در پایان اضافه کرد: باید منتظر باشیم لایحه به بررسی کمیسیون ها و صحن مجلس گذاشته شود، بر اساس پیش بینی ها و نمای کلی که از این لایحه وجود دارد قطعا خیلی از موارد قید شده در آن تغییر می کند، به هر حال باید توجه کنیم که شرایط کرونا وضعیت کشور را تغییر داده است و لایحه بودجه ۱۴۰۰ نیز باید با توجه به همین شرایط تنطیم شود.