۰ نفر

می توانیم با اپل واچ به سایتی که نیاز داریم وارد شویم؟ + آموزش

۶ آبان ۱۴۰۱، ۱۰:۴۵
کد خبر: 676973
می توانیم با اپل واچ به سایتی که نیاز داریم وارد شویم؟ + آموزش

گاهی نیاز فوری به مرور سایتی دارید، اما به گوشی یا لپتاپ دسترسی ندارید؛ برای انجام این کار می‌توانید از یک راه مخفی با استفاده از اپل واچ خود استفاده کنید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران،  اگر به برنامه‌های اپل واچ خود نگاهی بیندازید، مرورگر وب سافاری را نخواهید یافت.

با توجه به اندازه کوچک صفحه نمایش و گزینه‌های ورودی محدود، این اتفاق منطقی به نظر می‌رسد.

اما اگر نیاز به ایجاد یک صفحه وب در ساعت هوشمند خود دارید، بدانید که این امکان وجود دارد. یک برنامه مرورگر مخفی از قبل روی ساعت وجود دارد که می‌توانید چند گزینه شخص ثالث را برای نصب پیدا کنید. قطعا با محدودیت‌هایی روبرو خواهید شد و تجربه در هیچ کجا به خوبی تلفن یا لپ‌تاپ نیست.

با استفاده از مرورگر داخلی اپل واچ

شما نمی‌توانید مرورگر وب تعبیه شده در Apple Watch را از شبکه استاندارد یا لیست برنامه‌ها راه اندازی کنید. برای این منظور باید با باز کردن پیوندی از یک برنامه ساعت هوشمند دیگر به آن دسترسی داشته باشید. می‌توانید از برنامه‌های Mail و Messages برای این کار استفاده کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک ایمیل یا پیام حاوی URL که می‌خواهید از آن بازدید کنید، برای خود بفرستید.

اپل واچ2

ممکن است این یک راه طولانی برای آنلاین شدن به نظر برسد و واقعا همین طور است؛ اما فقط در صورتی که به آن نیاز پیدا کردید، می‌توانید با ایمیل کردن فهرستی از وب‌سایت‌هایی که به طور مرتب نیاز به دسترسی به آن‌ها دارید، کار را آسان‌تر کنید.

یکی دیگر از راه‌های دسترسی به وب‌سایت، استفاده از سیری در اپل واچ است. بگویید «Siri, go to…» و سپس نشانی اینترنتی را که می‌خواهید ببینید. لیستی از نتایج وب ظاهر می‌شود، فقط روی Open Page در زیر پیوندی که می‌خواهید باز شود، ضربه بزنید. این برای سایت‌هایی با URL‌های ساده که به راحتی قابل بیان هستند، مانند apple.com یا google.com به خوبی کار می‌کند.


بیشتر بخوانید؛

این فناوری جایگزین وای فای می شود + فیلم

قابلیتی برای ذخیره شارژ آیفون تا دو روز + روش استفاده


وقتی نوبت به وارد کردن متن در وب‌سایت‌ها می‌رسد، می‌توانید از روش‌های معمول موجود در ساعت خود از جمله دیکته صوتی، ویژگی دست خط خطی و صفحه‌کلید روی صفحه استفاده کنید، برای وارد کردن حجم زیاد متن ایده‌آل نیست؛ اما اگر برای مثال نیاز به جست و جوی چند کلمه کلیدی داشته باشید، این کار را انجام می‌دهد.

به خاطر داشته باشید که همه وب‌سایت‌ها به درستی (یا حتی اصلا) روی چنین صفحه نمایش کوچکی بارگیری نمی‌شوند و پیمایش در منو‌ها و پنجره‌های بازشو می‌تواند دشوار باشد. در برخی موارد، مرورگر داخلی به نمای ساده‌تری مانند Reader View در سافاری روی دسکتاپ تغییر می‌کند؛ بنابراین شما تنها متن را دریافت خواهید کرد و نه هیچ چیز دیگری. برای جابه‌جایی بین این نماها، روی URL در بالا ضربه بزنید.

همچنین می‌توانید با ضربه زدن بر روی نوار آدرس به عقب و جلو حرکت کنید. سایر حرکاتی که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید استفاده از تاج دیجیتال یا انگشت روی صفحه برای پیمایش و دو بار ضربه زدن روی صفحه برای بزرگ‌نمایی و کوچک‌نمایی است. برای پاک کردن تمام داده‌های جمع‌آوری‌شده مرور، تنظیمات را باز کرده و به ترتیب General، Website Data و Clear Website Data را انتخاب کنید.

استفاده از برنامه‌های شخص ثالث

مرورگر وب داخلی اپل واچ احتمالا بهترین گزینه برای بارگذاری صفحات وب است؛ زیرا اپل به بخش‌هایی از کد ساعت هوشمند دسترسی دارد که برنامه‌های شخص ثالث نمی‌توانند به آن دسترسی پیدا کنند. با این وجود، اگر می‌خواهید یک تجربه کامل‌تر داشته باشید، گزینه‌هایی دارید.


بیشتر بخوانید؛

چجوری فایل های حذف شده را برگردانیم؟


نخست برنامه رایگان Parrity است که در واقع از یک آیفون متصل برای بارگیری و رندر صفحات قبل از انتقال نتایج به Apple Watch شما استفاده می‌کند. شما همچنان می‌توانید با صفحات روی مچ دست خود تعامل داشته باشید، URL‌های جدید را وارد کنید و حتی به تاریخچه مرور خود بازگردید؛ اما آیفون شما همیشه باید برای هر اتفاقی در اطراف آماده باشد.

مورد بعدی µBrowser است که کاملا مستقل بر روی ساعت کار می‌کند و کار بسیار مناسبی را در ارائه وب سایت‌ها انجام می‌دهد. البته با برخی مشکلات (مثلا پشتیبانی از فونت‌های متعدد نسبتا محدود است). می‌توانید وب را جست و جو کنید، URL‌ها را وارد کرده و به صفحاتی که اخیرا بازدید کرده‌اید، بازگردید.