۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

باگ‌ های امنیتی کجاست؟

۸ بهمن ۱۴۰۰، ۱۶:۰۷
کد خبر: 604671
باگ‌ های امنیتی کجاست؟

هر چه روند مذاکرات وین به شکل‌گیری توافق نزدیک می‌شود، خرابکاری‌هایی در کشور صورت می‌گیرد. اما چرا این خرابکاری‌ها به صدا و سیمای جمهوری اسلامی رسیده است. در واقع باگ امنیتی کجاست که خرابکاری‌ها به ارگان‌های وابسته به هسته سخت قدرت نیز رسیده است؟

اقتصاد آنلاین- پرستو بهرامی‌راد؛ روز گذشته پخش برنامه‌های برخی شبکه‌های رادیو و تلویزیون صدا و سیما برای لحظاتی قطع شد و تصویر سران منافقین و صوت یکی از سخنرانی های آنها روی آنتن رفت.

به گفته مقامات صدا و سیما احتمالاً سرور مورد «حمله هکری» قرار گرفته است. با این حال بسیاری احتمال نفوذ انسانی در این جریان را بیشتر می‌دانند. در هر صورت رضا علی‌دادی، معاون توسعه و فناوری صدا و سیمای ایران درباره گفته است: «باتوجه به اینکه زیرساخت‌های مد نظر از قبل در نظر گرفته شده بود، به نظر می رسد این اتفاق، کار ساده‌ای نیست؛ کار فوق العاده پیچیده ای است که به احتمال خیلی زیاد کسانی که صاحب این تکنولوژی هستند می توانند از بک دورها و امکاناتی که خودشان از قبل روی سیستم ها در نظر گرفتند، بهره برداری کنند و بتوانند به زیرساخت ها صدمه بزنند.» طبق گفته مقامات صدا و سیما تحقیقات ادامه دارد.

بسیاری از کارشناسان معتقد هستند که این خرابکاری را باید در روند اقدامات خرابکارانه اسرائیل در ایران بررسی کرد. در چند سال اخیر خرابکاری‌ها و ترورهایی اعم از ترور شهید محسن فخری‌زاده، هک کردن جایگاه‌های سوخت کشور، اختلال‌ و مشکلات جدی در مراکز ‌هسته‌ای و امروز هک شدن صدا و سیما را شاهد هستیم. این روند پیش از شروع مذاکرات در وین شدیدتر و در چند ماه اخیر به هک کردن سیستم‌ها ختم شده است.

در حقیقت از زمانی که مذاکرات با دولت جدید ایران به سمت مثبتی حرکت کرده است، به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها سعی دارند از اقدامات خطرناک اسرائیل در داخل ایران جلوگیری کنند. برهمین اساس اسرائیلی‌ها نیز به عملیات نرم در داخل ایران روی آورده‌اند.

اما نکته مهمی که در تمام این خرابکاری‌ها وجود دارد، باگ امنیتی است که باید در این رخدادها دنبال کرد. از طرف دیگر برخی کارشناسان از نقش داشتن افراد داخلی در این جریان نیز صحبت به میان می‌آورند. تکرار اینگونه اتفاقات بسیاری را نگران شرایط امنیتی کشور کرده است. بدون شک همین باگ‌های امنیتی نیز در ترور شهید سردار سلیمانی نیز وجود داشته‌اند.

سیگنال‌های شکل‌گیری توافق در وین با قدرت بیشتری مخابره می‌شوند. در این شرایط بدون شک اسرائیل دست به خرابکاری‌های کوچکی می‌زند و منافقین نیز مشکلاتی ایجاد خواهند کرد. پس باید دید که ارگان‌های امنیتی کشور چه اقداماتی را برای حل باگ‌های امنیتی انجام خواهند داد. زیرا با ادامه این روند زمانی که توافق در مذاکرات وین شکل گیرد، احتمال خرابکاری‌های بیشتری در کشور وجود دارد.