۰ نفر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات؛

اگر کسی اعتقاد به فیلتر کلاب هاوس دارد باید در چارچوب قانون عمل کند

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۲۳:۰۹
کد خبر: 524490
اگر کسی اعتقاد به فیلتر کلاب هاوس دارد باید در چارچوب قانون عمل کند

وزیر ارتباطات در کلاب هاوس گفت: موضوعات مرتبط با فیلترینگ در کارگروه تعیین مصادیق بررسی می‌شود. مملکت قانون دارد، قانون جنگل که حاکم نیست که هر کی خواست هر کاری بکند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات در کلاب هاوس گفت: موضوعات مرتبط با فیلترینگ در کارگروه تعیین مصادیق بررسی می شود. در دولت دهم مکانیسمی برای رای گیری آنلاین می گذارند. بنابراین در آئین نامه با این هدف موضوعی تحت قالب برگزاری جلسات آنلاین برگزار می کنند. دادستانی، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، سازمان تبلیغات و وزارت ارشاد، قرار بود آنهایی که منافی عفت و فساد اخلاقی است به صورت آنلاین برگزار شود.

وی گفت: این فرایند یک راه حلی شد که برخی از دستگاه ها به دنبال فیلتر کردن شبکه ها بودند، استفاده کنند. به عنوان نمونه اعلام کردیم که سایت پیوندها که مربوط به فیلترینگ است باید فیلتر شود؛ در کمیته فیلترینگ رای به فیلتر کردن سایت خود پیوندها دادند!

وزیر ارتباطات ادامه داد: در نهایت در دولت دوازدهم قرار بر این شد که برای سایت ها و نرم افزارهایی که مخاطبان زیادی دارند به هیچ وجه آنلاین برگزار نشود.

وی افزود: اینکه درباره کلاب هاوس یک دستگاهی بر اساس نظر کارشناسی خودش روی آنلاین بارگذاری کرده و نمی دانم که رای گیری شده است یا خیر. دادستانی هم اعلامی در این باره نداشته است.

جهرمی با اشاره به این که برخی اپراتورها اقدام خلافی کرده اند، باید متناسب با قانون هم برخورد شوند گفت: اپراتورها افزایش قیمت داده بودند، ما پیگیری کردیم و قیمت ها برگشت. اگر کسی اعتقاد دارد که کلاب هاوس باید فیلتر شود، باید در چارچوب قانونی عمل کند.

وی گفت: وزارت اطلاعات در اسفندماه طی نامه‌ای هشدار داده بود و تهدیدهایی بر آن مرتبط است. مملکت قانون دارد و باید مطابق با آن عمل کرد. ما درباره تلگرام مخالف بودیم اما وقتی قانون ابلاغ کرد، اجرا شد. ما ابزارهای زیادی برای اجبار به اپراتورها دارند. نمی توانم برای برقراری یک خدمات، از خلاف قانون فشار بیاوریم. کاهش مدت پروانه یکی از ابزارها است که قطعا از آن استفاده خواهیم کرد.شاید عده ای بگویند تا انتخابات این جرایم را می پردازیم اما وقتی جریمه ای صادر شود جزو حقوق دولت محسوب می شود.

وزیر ارتباطات خاطر نشان کرد: اگر در دولت بعدی هم این مساله لغو شود، مشخص می کنند که چه کسانی به دنبال فیلترینگ بوده اند.