۰ نفر

طی اطلاعیه‌ای اعلام شد؛

پایان دورکاری کارمندان آمریکایی آمازون تا پاییز

۱۳ فروردین ۱۴۰۰، ۱۱:۱۸
کد خبر: 517150
پایان دورکاری کارمندان آمریکایی آمازون تا پاییز

آمازون انتظار دارد اکثر کارمندان آمریکایی این شرکت تا اوایل پاییز به محل کارشان برگردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، آمازون در اطلاعیه داخلی به کارمندانشان اعلام کرد در آمریکا با توجه به دسترس پذیر بودن واکسن‌های کووید ۱۹ تا چند ماه آینده، انتظار داریم کارمندان بیشتری در طول تابستان به محل کار برگردند و تا اوایل پاییز اکثر آنها در دفاتر این شرکت مشغول به کار شوند. کارمندان آمازون در بعضی از کشورهای اروپایی به دلیل تاخیرهایی که در عرضه واکسن‌ها وجود داشته، ممکن است دیرتر از زمان اعلام شده برای کارمندان آمریکایی این شرکت به محل کارشان برگردند.

آمازون دومین کارفرمای بزرگ بخش خصوصی آمریکا پس از والمارت و بزرگترین کارفرما در سیاتل است. اکثر کارمندان بخش اداری آمازون از زمان آغاز پاندمی کووید ۱۹، از خانه وظایفشان را انجام می دهند اما کارکنان بخش انبار و رانندگان تحویل کالا جزء کارکنان ضروری به شمار رفته و همچنان در پستهای خود مانده اند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، شرکت آی بی ام و گوگل هم هفته جاری جزییاتی را درباره برنامه های بازگشت کارمندانشان به محل کار اعلام کردند. فیونا سیکُنی، رییس منابع انسانی گوگل در اطلاعیه ای به کارمندان این شرکت اعلام کرد گوگل قصد دارد دفاتر آمریکایی خود را از آوریل به روی برخی از کارمندانش به صورت داوطلبانه باز کند. دفاتر گوگل در ظرفیت محدود و با توجه به معیار مشخصی شامل افزایش دسترس پذیری به واکسن و روند کاهشی موارد ابتلا به کووید ۱۹ گشوده خواهند شد.

گوگل پیش از این اعلام کرده بود انتظار ندارد کارمندانش تا سپتامبر سال ۲۰۲۱ به محل کار برگردند و به گفته سیکُنی، دستورالعمل فوق به قوت خود باقی می ماند. بعضی از دفاتر گوگل در خارج از آمریکا بازگشایی شده اند در حالی که سایر دفاتر بر اساس شرایط محلی، برنامه های زمانی متفاوتی دارند.

این مدیر گوگل کارمندان را تشویق کرد در برابر کووید ۱۹ واکسینه شوند با این حال گوگل کارمندان را ملزم نمی کند پیش از بازگشت به محل کار واکسینه شوند. کارمندان گوگل که به دلیل مسائل شخصی ناچار هستند پس از سپتامبر همچنان به دورکاری ادامه دهند، اجازه دارند برای تمدید دورکاری تا زمانی که حائز شرایط لازم نشده اند، درخواست کنند.

سایر شرکتهای فناوری هم در حال برنامه ریزی برای بازگشایی دفاتر خود هستند. فیس بوک برای بازگشت کارمندانش به محل کار در ماه مه برنامه ریزی کرده است و مایکروسافت در پایان ماه جاری دفتر مرکزی خود را بازگشایی خواهد کرد.