۰ نفر

کشورهایی که ثروتمندان برای زندگی انتخاب می کنند

۱۱ مهر ۱۴۰۱، ۲۳:۵۶
کد خبر: 671812
کشورهایی که ثروتمندان برای زندگی انتخاب می کنند

ثروتمندترین مردم جهان در کجا ساکن هستند؟ کشورهایی که در ادامه این مطلب معرفی می کنیم بیشترین تعداد افرادی که ثروت خالص آنها بیش از یک میلیارد دلار است را در خود جای داده اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، ثروتمندترین مردم جهان در کجا ساکن هستند؟ کشورهایی که در ادامه این مطلب معرفی می کنیم بیشترین تعداد افرادی که ثروت خالص آنها بیش از یک میلیارد دلار است را در خود جای داده اند.

این داده ها توسط Wealth-X و سرشماری میلیاردر یو بی اس ۲۰۱۳ ارائه شده اند.

آمریکا

تعداد میلیاردرها: ۵۱۵

مجموع ثروت خالص (۲۰۱۳): ۲۰۶۴ میلیارد دلار

آمریکا خانه میلیاردرهای جهان است. نزدیک به یک چهارم از ثروتمندترین افراد جهان - آنهایی که بیش از یک میلیارد دلار دارایی دارند - در آمریکا حضور دارند. اگر سطح ثروت را تا ۳۰ میلیون دلار و یا بیشتر کاهش دهیم، آمریکا دارای ۳۲ درصد از فوق ثروتمندان جهان است. بانوان آمریکایی نیز ثروت قابل توجهی را در اختیار دارند که دارایی هایی به ارزش ۱.۲ تریلیون دلار را شامل می شود.

چین

دیوار بزرگ چین در شب

تعداد میلیاردرها: ۱۵۷

مجموع ثروت خالص (۲۰۱۳): ۳۸۴ میلیارد دلار

رشد اقتصادی چین طی چند وقت اخیر روند کاهشی را دنبال کرده اما همچنان یکی از کانون های اصلی میلیاردهای جهان محسوب می شود. طی سال گذشته ۱۰ میلیاردر جدید وارد فهرست میلیاردرهای چین شده اند. برای آن که به یک فوق ثروتمند در چین مبدل شوید باید به بخش تولیدی فکر کنید. ۱۷ درصد از ثروتمندترین افراد چین - افرادی با ۳۰ میلیون دلار و یا بیشتر دارایی - در این بخش فعال هستند.

آلمان

تعداد میلیاردرها: ۱۴۸

مجموع ثروت خالص (۲۰۱۳): ۴۳۲ میلیارد دلار

اقتصاد قدرتمند آلمان یکی از ارکان اصلی اقتصاد منطقه یورو و از عوامل خروج این منطقه از بحران مالی اخیر محسوب می شود. این قدرت به شکل گیری فوق ثروتمندان آلمانی نیز منجر شده است. به رغم جمعیت کمتر، تعداد میلیاردرهای آلمان نزدیک به تعداد میلیاردهای چین است. همچنین، مجموع ثروت خالص ثروتمندان آلمانی که دارای ۳۰ تا ۱۹۹ میلیون دلار دارایی هستند طی سال گذشته افزایش بیش از ۲۵ درصدی داشته است.

انگلیس

تعداد میلیاردرها: ۱۳۵

مجموع ثروت خالص (۲۰۱۳): ۴۲۰ میلیارد دلار

لندن یکی از مراکز مالی برتر جهان محسوب شده و شاهد روند رو به افزایش تعداد فوق ثروتمندان خود است. در حال حاضر، نزدیک به ۶ هزار و ۴۰۰ لندنی که ارزش ثروت آنها بیش از ۳۰ میلیون دلار است در این شهر زندگی می کنند. اما به طور کلی رتبه میلیاردرهای انگلیسی طی سال گذشته اندکی افت داشته است.

روسیه

تعداد میلیاردرها: ۱۰۸

مجموع ثروت خالص (۲۰۱۳): ۳۴۲ میلیارد دلار

اقتصاد روسیه تحت تاثیر بحران اخیر در اکراین قرار گرفته است. اخیرا، صندوق بین المللی پول پیش بینی خود درباره رشد اقتصادی روسیه را از ۲ درصد به ۱.۳ درصد کاهش داده است. با این وجود، همچنان تعداد زیادی از فوق ثروتمندان جهان در این کشور حضور دارند و طی سال گذشته تعداد آنها به میزان ۳۵ نفر افزایش یافته است. این که ثروتمندترین شهروندان این کشور در آینده تا چه میزان تحت تاثیر ناآرامی های سیاسی و تحریم های اعمال شده علیه این کشور قرار خواهند گرفت، نامشخص است.

هند

تعداد میلیاردرها: ۱۰۳

مجموع ثروت خالص (۲۰۱۳): ۱۸۰ میلیارد دلار

سال ۲۰۱۳ دوران خوبی برای میلیاردرهای هندی نبود. رتبه و مجموع ثروت آنها بیش از پنج درصد افت داشته و اقتصاد هند نیز با آهنگ کند رشد، بدهی عمومی بالا و روپیه ضعیف مواجه است. اما با روی کار آمدن "نارندرا مودی"، نخست وزیر جدید هند، سرمایه گذاران امید بیشتری به تغییر شرایط در آینده نزدیک یافته اند. مودی بر رشد اقتصادی متمرکز شده و در پی افزایش جذب سرمایه گذاری خارجی با کاهش چالش های بروکراتیک کسب و کار است. این می تواند به معنای در راه بودن میلیاردهای هندی بیشتر باشد.