۰ نفر

کارهای رایجی که همه اشتباه انجام می دهند! + عکس

۵ مهر ۱۴۰۱، ۱۵:۴۱
کد خبر: 670620
کارهای رایجی که همه اشتباه انجام می دهند! + عکس

همه ی ما عادت ها و روتین های روزانه ی خودمان را داریم که به مرور به وجود آمده اند. اما واقعیت این است که احتمالاً بسیاری از این مناسک روزانه را همیشه اشتباه انجام داده ایم. خوشبختانه هیچ وقت برای یاد گرفتن چیزهای جدید و تغییر روش خود دیر نیست.

به گزارش اقتصاد آنلاین، در ادامه از کارهای رایجی خواهیم گفت احتمالاً آن ها را اشتباه انجام می دهید و می خواهیم ببینیم روش درست انجام آن ها چیست.

۱- نوشیدن قهوه

قهوه

قهوه فواید زیادی دارد، از کمک به دستگاه ایمنی بدن گرفته تا افزایش قدرت ذهنی و بهبود گوارش. اما سالم ترین راه برای مصرف قهوه شاید آن چیزی نباشد که تصور می کنید. پودر قهوه طبیعی نسبت به قهوه های فوری که مواد شیمیایی بیشتر و مواد مغذی کمتری دارند، از فواید بیشتری برخوردار است. می توانید با اضفه کردن مقداری شیر یا خامه ی مخصوص به قهوه تان، از مواد مغذی بیشتری همچون کلسیم که به حفظ سلامت استخوان ها کمک می کند، بهره مند شوید.

قهوه ی دارک رست شده (بالاترین درجه ی بو دادن قهوه) در مقایسه با قهوه ی لایت رست شده (پایین ترین درجه ی بو دادن قهوه) کافئین کمتری دارد، گرچه قهوه ی دارک رست شده مزه ی شدیدتری دارد. بخشی از کافئین قهوه طی فرآیند بو دادن از بین می رود، به همین دلیل شدید بودن مزه ی قهوه معمولاً به معنای کمتر بودن کافئین آن است.

۲- مسواک زدن دندان ها

مسواک

شاید خلاف همه ی چیزهایی باشد که شنیده اید، اما شما باید دندان های خود را ۲ بار در روز و هر بار به مدت ۲ دقیقه مسواک بزنید. علاوه بر این، مسواک زدن دندان ها بلافاصله بعد از غذا کار درستی نیست. در واقع بعد از خوردن غذا باید یک ساعتی صبر کنید. این امر به ویژه زمانی اهمیت دارد که غذاهای اسیدی مصرف کرده باشید، چون مسواک زدن بلافاصله بعد از غذا می تواند باعث شود اسید مینای دندان ها را از بین ببرد.

۳- گرم کردن غذا با مایکروفر

غذا

هنگام گرم کردن غذا با مایکروفر، همه ی غذا را وسط بشقاب روی هم تلنبار نکنید. به جای این کار، غذا را دور لبه ی ظرف پخش کنید و وسط ظرف را هم خالی کنید. این کار کمک می کند مایکروفر همه ی غذا را به یک اندازه حرارت دهد.

۴- حمام کردن

یکی از کارهایی که دوست داریم برای رفع خستگی انجام دهیم، حمام کردن است. اما حمام کردن بیش از اندازه می تواند برای سلامت مان مضر باشد. این کار می تواند باعث شود باکتری های مفید بدن در باکتری های مضر آن از بین بروندد و تحقیقات نشان داده زیاد حمام کردن می تواند منجر به مشکلات پوستی ای همچون اگزما شود.

اما دوش آب سرد آثار مثبتی بر سیستم های ایمنی، لنفاوی، گوارش و گردش خون بدن دارد و به کاهش وزن کمک می کند.

۵- شانه کردن موها

شانه

احتمالاً شما هم موهای خود را از پایین شانه می زنید چون بیشتر گره های مو آنجا است، اما عکس این کار درست است. شانه زدن موها باید از کف سر آغاز شود تا چربی های طبیعی لای موها پخش شوند و کف سر روغنی به نظر نرسد.

۶- گرم نگه داشتن خود در هوای سرد

گرم

ما وقت هایی که سردمان است بیشتر اوقات تمرکز خود را روی گرم نگه داشتن سرمان می گذاریم، چون این تصور رایج هست که ۴۵ تا ۵۰ درصد گرمای بدن از طریق سر از دست می رود. اما حقیقت این است که میزان آن تنها ۷ درصد است. بنابراین به جای آن، تمرکز خود را روی گرم نگه کل بدن خود بگذارید.

۷- مراقبت از پوست

پوست

بسیاری از افراد روتین های مراقبت از پوست پیچیده ای برای خود دارند که می توانند ویژه ی خودشان باشند. اما مراقبت از پوست ۳ گام اصلی دارد که همه ی ما باید صبح ها آن ها را انجام دهیم. اول، باید با یک شوینده ی مخصوص صورت آلودگی هایی که طی شب روی پوست جمع شده پاک نید. بعد از آن، با یک مرطوب کننده به پوست خود رطوبت بخشید. مرحله ی آخر هم کرم ضد آفتاب است که هر روز، فارغ از وضعیت آب و هوا، باید از آن استفاده شود.

۸- بیدار شدن از خواب

بسیاری از ما صبح ها با زنگ های متعدد ساعت تلفن همراه مان از خواب بیدار می شویم، اما قطع کردن زنگ ساعت تلفن همراه و خوابیدن دوباره می تواند مضرات متعددی داشته باشد. درست تر این است که با زنگ اول از خواب بیدار شویم، چون قطع کردن زنگ و خوابیدن دوباره موجب به خواب رفتن و بیدار شدن مجدد ما می شود، امری که باعث می شود زمانی که واقعاً از خواب بیدار می شویم بیشتر احساس خستگی و خواب آلودگی کنیم.

۹- زدن ضد عرق

دئودورانت یا ضد عرق را با قبل از خواب زد، نه صبح ها. ما شب ها کمتر عرق می کنیم، بنابراین بهترین زمان برای این است که منافذ عرق عناصر فعال دئودورانت یا ضد عرق را بهتر جذب کنند، امری که باعث انسداد مؤثرتر منافذ عرق می شود. فراموش نکنید که دئودورانت یا ضد عرق را باید به پوست خشک بزنید تا نتیجه ی بهتری بگیرید.