۰ نفر

در خانه با پوست گردو رنگ مو درست کنید

۲ مهر ۱۴۰۱، ۲۱:۱۸
کد خبر: 670203
در خانه با پوست گردو رنگ مو درست کنید

آیا می دانستید که رنگ کردن مو با پوست گردو تازه و پوست سفت گردو امکان پذیر است؟ بله شما می توانید با استفاده از پوست گردو تازه موهای خود را بطور طبیعی و بدون آسیب رساندن به مو آن را رنگ کنید. پوست گردو موها را تیره تر می کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛  رنگ های شیمیایی برای سلامت موها بسیار مضر است از این رو استفاده از روش های طبیعی برای مو همیشه توصیه می شود. با پوست سبز و تازه گردو می توانید موهای خود را به صورت طبیعی رنگ کنید و حتی موهای سفیدتان را بپوشانید.

۵ روش رنگ کردن مو با پوست گردو تازه

پوست گردو دوام موها را بالا می برد و از ریزش زیاد موها جلوگیری می کند. پوست گردو همچنین آلودگی و ویروس مو را از بین می برد. این روش رنگ کردن باعث می شود شوره سر از بین برود. در ادامه این مطلب شما را با ۵ روش رنگ کردن مو با پوست گردو در خانه تازه آشنا می سازیم.


در این زمینه بخوانید؛

قبل از رنگ کردن، باید موهایمان را بشوییم؟

اشتباهات رایج خانم ها هنگام برداشتن ابرو + عکس

با رنگ موی باقی مونده چیکار کنم؟ + روش صحیح نگهداری


 

۱. رنگ مو با پوست گردو تازه و زاج

رنگ مو با پوست گردو

پوست سبز گردوی تازه از جمله مواد طبیعی خوب برای رنگ کردن مو محسوب می شود. پوست سبز گردوی تازه را خوب بکوبید. دو قاشق غذاخوری پودر پوست گردو را با یک قاشق غذاخوری از پودر زاج مخلوط کنید. به این مخلوط بهار نارنج و ۲ عدد زرده تخم مرغ اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

پس از این که خوب هم زدید از آن مخلوط بردارید و بر روی موهایتان بمالید و به مدت ۱ ساعت منتظر بمانید تا موها رنگ بگیرد. پس از گذشت مدت زمان لازم موهایتان را آب بکشید.

۲. رنگ مو با عصاره گردو و حنا

اولین روشی که خدمتتون شرح می دهیم رنگ مو با پوست گردو تازه و حنا می باشد. برای این روش شما می توانید حدود ۱.۵ قاشق غذاخوری از پودر حنا را در ۲ لیوان عصاره گردو مخلوط کنید. این محلول باید حدود ۱۲ ساعت در دمای معمول بماند.

قبل از رنگ کردن موها پوست صورت را با وازلین و یا کرم مرطوب کننده چرب کنید تا صورتتان رنگ نگیرد. این محلول حدودا ۴ تا ۶ ساعت باید روی موهایتان بماند تا رنگ بگیرد. پس از گذشت زمان مورد نظر موهای خود را بشویید.

۳. رنگ کردن مو با عصاره پوست گردو

مقداری پوست گردو را تا جایی که پودر شود خرد کنید. سپس به میزان ۴ قاشق از پوست خرد شده را داخل ۶ لیوان آب مخلوط کنید و حرارت دهید و اجازه دهید چند ساعت روی حرارت ملایم بماند و سفت شود.

در صورتیکه روغن جوجوبا در دسترس دارید چند قطره از آن را درون محلول رنگ بریزید و اجازه دهید خنک شود. و آنها را روی موهای تمیز و کمی نم دار بمالید. برای اینکه موها رنگ بگیرد ۳۰ دقیقه منتظر بمانیدو سپس موهایتان را آب بکشید.

رنگ مو با پوست گردو

۴. رنگ موی ترکیبی با پوست گردو

یک قاشق غذاخوری از پودر پوست سفت گردو را داخل کاسه ای بریزید. و پودر زاج و زرده تخم مرغ و کمی پودر حنا را به آن اضافه کنید و به آن یک قاشق چای خوری روغن گیاهی داخل آن بریزید. مواد را هم بزنید تا حالت خمیری بیاید. خمیر را موهایتان قرار دهید و ماساژ دهید تا رنگ به موها نفوذ کند. اجازه دهید ۳۰ دقیقه روی موهایتان بماند. پس از گذشت مدت زمان معین موها را با آب ولرم خوب بشویید.

۵. طرز تهیه رنگ تیره برای مو با پوست گردو

برای درست کردن رنگ موی تیره با پوست گردو به ۲ قاشق غذاخوری پودر پوست گردو نیاز دارید. پوست گردو را درون پارچه بریزید و سر آن را با نخ ببندید. پارچه حاوی پوست گردو را که با نخ بسته اید درون سه پیمانه آب جوش بریزید و اجازه دهید ۲۴ ساعت بماند. پس از گذشت ۲۴ ساعت پارچه را باز کنید و از مواتد داخل آن روی موهای تمیز بمالید و منتظر بمانید تا رنگ بگیرد.

پوست سبز گردو

  برای رنگ کردن موها با پوست گردو به نکات زیر دقت کنید

سعی کنید از رنگ موهای غالب مانند حنا و یا رنگ شیمیایی که پیگمان های قرمز و شرابی دارند استفاده نکنید چراکه امکان دارد موها رنگ نگیرند.

از شامپو ها و یا نم کننده هایی که مواد سیلیکونی دارند استفاده نکنید موادی با پسوندهای -xane، cone، zane، conlo در ترکیبات آلی خود جزو مواد سیلیکونی محسوب می شوند. زیرا مواد سیلیکونی پایه های رنگ پذیر را می پوشانند و اجازه نمی دهد رنگدانه های پوست گردو به ساختار مو متصل شوند.

در صورتی که موهایتان کراتین شده باشد نمی توانید با این روش موهایتان را رنگ کنید.

در صورت استفاده از اکسیدان های شیمیایی و مواد دکلره نیز مانع رنگ پذیری مو با این روش می شود.

امکان دارد که بعضی از افراد نسبت به پوست گردو و یا خود گردو حساسیت داشته باشند که به هیچ وجه نباید از این روش برای رنگ کردن موهایشان استفاده کنند.