۰ نفر

خانم ها بخوانند؛ شناختن عوامل کم حرفی مردان

۲۱ شهریور ۱۴۰۱، ۲۰:۱۶
کد خبر: 667399
خانم ها بخوانند؛ شناختن عوامل کم حرفی مردان

کم حرفی مردان چه علتی دارد؟ بیشتر دعوا‌ها و دلخوری‌هایی که بین زوجین به وجود می‌آید به دلیل تفاوت‌های بین زن و مرد و عدم آگاهی آن‌ها از این تفاوت‌ها می‌باشد.

علت اصلی کم حرفی مردان و بهترین رفتار با شوهر کم حرف

به گزارش اقتصاد آنلاین، یکی از مشکلات معمول بین زوجین نارضایتی خانم‌ها از کم حرفی مردان است. این ویژگی مرد‌ها معمولا خانم‌ها را بسیار اذیت می‌کند و یکی از شکایت‌های معمول خانم‌ها این است که شوهرم بسیار کم صحبت می‌کند و به من بی توجه است. اما در واقع این خصوصیت مردان به دلیل ساختار ذهنی متفاوت شان است و به همین دلیل نسبت به زن‌ها کم‌تر صحبت می‌کنند. در ادامه مقاله به بررسی دلایل کم حرفی مردان و راه‌های صحیح برخورد با آن می‌پردازیم. شما میتوانید در این زمینه از مشاوره خانواده نیز کمک بگیرید.

روابط زن و شوهر

دلایل کم حرفی مردان

کم حرفی مردان دلایل متعدی دارد که دانستن آن‌ها نقش مهمی در کاهش مشکلات و اختلافات زناشویی دارد. این دلایل به شرح زیر می‌باشند:

1. دلیل فیزیولوژیکی

در ماه دوم بارداری هورمون تستسترون وارد مغز جنین پسر می‌شود. این هورمون بر روی سلول‌های مغز تأثیر می‌گذارد. توانایی برخی از سلول‌ها همانند سلول‌های مربوط به تکلم را کم می‌کند و سلول‌های جنسی و پرخاشگری را فعال‌تر می‌کند. این دلیل به خوبی مشخص می‌سازد که چرا مردان در هنگام دعوا کردن توانایی صحبت کردن شان پایین می‌آید و در عوض متوسل به زور بازو می‌شوند. 

2. کم حرفی مردان | شیوه نگرش

به طور کلی مرد‌ها کل نگر هستند. مردی که تنها کلیات یک موضوع را دیده است چیز زیادی برای صحبت کردن ندارد و حرف‌های خود را کوتاه و خلاصه می‌کند.

3. شیوه‌ی ارتباطی

مردها فقط جهت برقراری ارتباط صحبت می‌کنند و از صحبت کردن برای تخلیه احساسات استفاده نمی‌کنند. به همین دلیل بعضی اوقات متهم به خونسردی و سنگدل بودن می‌شوند. برای کسب آگاهی بیشتر در این زمینه به مقاله مهارت های ارتباطی مراجعه کنید.

4. کم حرفی مردان | فرایند صحبت

مردها بیشتر به دنبال نتیجه هستند و دوست دارند حرف خود را خلاصه کنند تا فقط نتیجه آخر را بگویند. مثلا اگر زن از همسرش سوال کند که «به مطب دکتر رفتی؟» مرد تنها می‌گوید «بله رفتم گفت سرما خورده ام» و صحبت خود را تمام می‌کند و حرفی از جزییات نمی‌زند. 

5. اختلافات زن و شوهری

ممکن است وجود برخی از اختلافات در ناخودآگاه مردان تاثیر بگذارد و باعث کم حرفی آن‌ها بشود. مثلا مردی که مدتی است با همسرش اختلاف دارد، علاقه اش برای صحبت کردن با او کم می‌شود. 

6. داشتن مشکلات شغلی

به طور کلی مردها هنگام مواجه با چالش‌ها و شرایط بحرانی، مخصوصا مشکلات شغلی کم حرف می‌شوند و ترجیح می‌دهند در سکوت و انزوا به راه حل مشکل خود فکر کنند.

جوش های صورت

راه‌های برخورد با کم حرفی مردان

با توجه با دلایل ذکر شده مشخص می شود که نمی توان از مردان توقع زیاد حرف زدن داشت ولی می‌توان راه‌هایی را به کار برد که کمی بیش تر صحبت کنند. روش‌های برخورد با کم حرفی مردان به شرح زیر می‌باشد.

1. توجه به زمان مناسب برای گفت و گو

توجه به این نکته بسیار مهم است. مرد‌ها وقتی از سرکار می‌آیند و یا خسته و عصبی هستند تمایل زیادی برای صحبت کردن ندارند و حتی ممکن است تلاش برای صحبت کردن با آن‌ها در این شرایط منجر به عصبانیت و دعوا شود. پس زمانی را برای صحبت با همسرتان انتخاب کنید که استراحت کرده باشد و اعصاب آرامی داشته باشد.

2. کم حرفی مردان | پرسیدن از جزییات

وقتی می‌خواهید با همسرتان صحبت کنید از او سوالات کلی نپرسید. سوالات کلی جواب‌های کوتاه از طرف مردان به همراه دارد. سوالات ریز بپرسید تا او هم با جزییات بیش تری جواب دهد.

3. بیشتر با هم وقت بگذرانید

کارهای مشترک‌تان را بیش تر کنید تا حرف بیشتری برای گفتن به یکدیگر داشته باشید. وقتی که مردها تمام روز از همسرشان دور باشند مسلم است که حرف خاصی برای گفتن به او ندارند. 

4. کم حرفی مردان | با احتیاط صحبت کنید

مردها به دلیل ویژگی اقتدارطلبی‌شان معمولا از مشکلات خود با همسرشان کمتر صحبت می‌کنند چرا که می‌ترسند همسرشان آن‌ها را نصیحت یا سرزنش کند. پس اگر همسرتان با شما درد و دل کرد بیش‌تر سعی کنید به او گوش دهید نه این که راهکار نشان دهید. برای برقراری ارتباط صحیح با همسر و حل اختلافات خانوادگی از مشاوره زوجین و زوج درمانی بهره بگیرید.

5. پذیرش تفاوت‌ها

تفاوت در ویژگی‌های مردان را بپذیرید و قبول کنید که علاقه ندارند به اندازه شما حرف بزنند. نمی‌توانید انتظار داشته‌باشید همسرتان تمام جزئیات را بیان کند و در مورد تمام مسائل اظهار نظر کند. هر چقدر که حرف زدن در مورد سیاست و فوتبال زنان را خسته می‌کند، حرف‌های زنانه با جزئیات نیز برای مردان کسل‌کننده است. بنابراین سعی کنید علایق مشترک را میان خود پیدا کرده و در مورد آن‌ها صحبت کنید.