۰ نفر

چجوری میشه از شوهر خسیس پول گرفت؟

۱۰ شهریور ۱۴۰۱، ۲۲:۵۶
کد خبر: 664867
چجوری میشه از شوهر خسیس پول گرفت؟

پول یک موضوع پر چالش در رابطه هاست. بعضی مردان می گویند که زنان روز به روز مادی گراتر می شوند و پول یکی از ملاک های اصلی آنها برای ازدواج قرار گرفته است. این تعاریف کمی اغراق گونه بنظر می رسد. در بعضی موارد اینطور نیست که زن بیش از حد از شوهر خود پول بخواهد.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛  یا فقط برای جنبه های مالی با او ازدواج کرده باشد. بلکه مشکل اصلی این است که مرد بسیار بخیل و خسیس است و تمام درخواست های زن که به پول ختم می شود او را آزار می دهد.

قبل از اینکه با مرد خود ازدواج کنید، توجه قابل توجهی به دنیای درونی او داشته باشید. اعمال او را تجزیه و تحلیل کنید و سعی کنید بفهمید که آیا او یک فرد خسیس است یا نه. شاید برای شما نیز این سوال پیش آمده باشد که مرد خسیس را چگونه بشناسیم؟ مشاوران آویژه در این مقاله سعی کرده اند به سوالات شما در مورد ویژگی مردان خسیس، سوالات خواستگاری در مورد خساست، ازدواج با مرد خسیس و … پاسخ مناسبی بدهند. اگر شما نیز نگران این هستید که نکند در چاه خساست مرد گرفتار شوم با ما همراه باشید.

چرا زنان از مردان خسیس متنفرند؟

آن فورتیه می گوید:«از افراد خسیس دوری کنید. آنها در ارواح کوچک گرفتار شده اند.» جالب اینجاست که مردان و زنان از خصوصیات موازی در یکدیگر متنفرند. مثلا زنان از بخل در مردان خود متنفرند و مردان از اسراف (یا طمع) در زنان خود متنفرند.اگر دقت کنید می بینید که هر دو ویژگی به پول مربوط می شود. مردان از زنانی که فقط به پول آنها علاقه دارند منزجر می شوند.  زنان از مردانی که نمی خواهند برای آنها پول خرج کنند متنفر می شوند.


در این زمینه بخوانید؛

مردان ایرانی از این رفتار زنان متنفرند

سرنوشت زن و مردهای ایرانی بعد از طلاق

چرا ابراز عشق برای مردان ایرانی سخت است؟


 

زنان نسبت به مردان به همدلی و مراقبت بیشتری نیاز دارند. بنابراین، در مقایسه با مردان، زنان راحتتر پول خرج می کنند و از هر ابزاری برای بیان احساسات و محبت خود استفاده می کنند. آنها نسبت به مردان کمتر بخیل هستند. برخی از زنان می گویند از هدیه دادن به کسی که دوستش دارند لذت می برند اما وقتی که متوجه می شوند این محبت کردن و بخشیدن یک طرفه و نامتقارن است، آنها نیز سرد می شوند به همین دلیل زنان از مردان خسیس متنفرند.

تفاوت بین خساست و صرفه جو بودن

شوهر خسیس

اغلب دو کلمه خسیس و صرفه جو باهم اشتباه گرفته می شوند. افراد صرفه جو و اقتصادی پول را وسیله ای برای اولویت بندی ارزش ها می دانند آنها در موقعیت های به جا پول خرج می کنند و از زندگی خود لذت می برند. برای افراد خسیس چنگ زدن به پول ارزش ذاتی و عادت همیشگی به حساب می رود. مردان خسیس آنقدر در فکر پول جمع کردن و پس انداز هستند که زندگی کردن را فراموش می کنند. خیلی از مردهای خسیس پول زیادی دارند اما خساست و بخیل بودن آنها مانع از آن می شود که خودشان و عزیزانشان از زندگی لذت ببرند. تحقیقات نشان می دهد که تا حد زیادی از ویژگی های بخل ، وراثت است.

خصوصیات مرد خسیس چیست؟

شاید فردی به خواستگاری شما آمده باشد و این سوال برای شما بوجود آمده که نشانه های خواستگار خسیس چیست؟ یا خیلی وقت ها دختران در زمان نامزدی می گویند احساس می کنم نامزدم خسیسه. در این قسمت ویژگی های مرد خسیس را بررسی میکنیم تا شما بتوانید تشخیص دهید مرد مقابلتان آیا خسیس است یا خیر

او هرگز برای شما هدیه نمی خرد

هر مردی که خریدن هدیه برای نامزدش یا زن مورد علاقه اش برایش مشکل باشد احتمالا فرد خسیسی است. این حرف که یک مرد همیشه باید هدیه بخرد و اگر کوتاهی کرد یعنی علاقه ای به همسرش ندارد اشتباه است. اما یک مرد بالغ و متفکر می داند که یکی از راه های بدست آوردن قلب همسر و یا دختری که دوستش دارد، هدیه خریدن برای او است. خرید هدیه هر چند کوچک باعث می شود زن از علاقه شوهرش به او  اطمینان پیدا کند. پس اگر مرد حتی در روزهای خاص مثل تولد همسرش یا سالگرد آشنایی چیزی برای شما نخرید احتمالا فردی خسیس است.

این نکته که زن باید شرایط اقتصادی همسرش را نیز در نظر بگیرید حائز اهمیت است. اگر مردی حتی در شرایط اقتصادی بد به یاد شما بود و شاخه گلی برایتان خرید ارزش بسیار بالایی دارد. اما اگر مردی با اینکه از نظر اقفتصادی شرایط مطلوبی دارد ولی از هدیه خریدن اجتناب می کند قطعا خسیس است.

شوهر خسیس همیشه از شرایط ناله می کند

اگر مرد شما همیشه از پول شکایت یا ناله می کند یا دائم از وضعیت اقتصادی خود ناراضی است. با اینکه شما می دانید حساب بانکی اش حرف دیگری می زند، خساست در رگ هایش جاری است. او مدام  در گوش شما می‌ خواند که همه چیز برای او خیلی سخت است و شرایط مالی بدی دارد در حالی که در واقعیت اینطور نیست. این ناله ها و شکایت ها برای این است که انتظار خانم را پایین بیاورد و زن درخواست مالی از او نکند.

مردان خسیس وقتی خوشحال اند که از آنها پول نخواهید

تقریباً هر مردی از خانم خود انتظار دارد در زندگی صرفه جو باشد و با مخارج بیهوده، فشار مالی بر زندگی وارد نکند. اما برخی  از مردان انتظار دارند که همسرشان هرگز از آنها درخواست پول نکند. آنها وقتی خوشحال هستند که همسرشان به پول نیاز نداشته باشد چه برای خرید باشد و چه برای شارژ تلفن یا هر درخواست دیگری که به پول ختم می شود. این نشانه ی خوبی نیست. مردی که خوشحالیش زمانی است که از او چیزی نمی خواهید، بخیل است.

خرج کردن برای خودش سخت است

شوهر خسیس

اگر با کسی قرار ملاقات داشتید و متوجه شدید که او حتی نمی‌تواند برای خودش پول خرج کند.احتمالا او مرد خسیسی است. اگر او دستمزد خوبی می گیرد اما همیشه نامرتب و ژولیده بنظر می رسد و خرید چیزهایی که حتی کسانی که درآمد چندانی ندارند نیز به راحتی می توانند بخرند برایش مشکل است، این نشانه بارز یک مرد خسیس است.

مرد خسیس در مورد پول شما کنجکاو است

در مورد مردانی که می خواهند بدانند چقدر درآمد دارید، توانایی مالی خانواده شما چگونه است و .. محافظه کار باشید .هیچ ایرادی ندارد که همسرتان از درآمد شما خبر داشته باشد اما وقتی انتظار دارد همه حقوقتان را به کارت او بریزید یا شما خرج زندگی را بدهید حتی هنگامیکه جیب خودش پر پول است، مراقب باشید چون با فرد خسیسی روبرو هستید .

آنها مردانی را که برای همسرشان خرج می کنند، مسخره می کنند

اگر او مردانی را که برای همسرشان هدیه می خرند و یا به طور کلی برای زن خود پول خرج می کنند را سرزنش و تمسخر می کند. پس قطعاً خسیس است.

برای خانواده اش خرج نمی کند

آیا او پول خوبی به دست می‌ آورد اما از پدر و مادر و خواهر و برادرش مراقبت نمی‌ کند؟ اگر این گونه است و مرد مورد نظر شما حتی هنگامیکه خانواده اش به او نیاز مالی دارند از کمک به آنها اجتناب می کند. مطمئن باشید در آینده نسبت به شما نیز همین گونه رفتار خواهد کرد و او مرد خسیسی است.

صورتحساب رستوران را تقسیم می کند

اگر شما ۲ نفری برای یک قرار غذا بیرون بروید و در آخر به شما بگوید کیف پولش را فراموش کرده است، این موضوع اگر فقط یکبار اتفاق بیفتد طبیعی است و شاید واقعا کیف پولش را جا گذاشته باشد ولی اگر باز تکرار شد و هربار برای پرداخت صورتحساب بهانه ای آورد یا هربار از شما درخواست کرد صورتحساب رستوران را تقسیم کنید، او مرد خسیسی است  .شاید او کلا رستوران رفتن را خرج اضافی بداند و هربار که شما درخواست کردید بیرون از خانه از بخوردید، بهانه ای تراشید. یا از رفتن به سینما خوشش نمی آید و شما را به تماشای تلوزیون دعوت می کند. همه این ها ویژگی یک مرد بخیل است.

انتظارات شما را برآورده نمی کند

ازدواج با مردان خسیس باعث می شود هرگز انتظارات شما برآورده نشود. او یک سورپرایز خوب برای شما تدارک نمی بیند، زیرا همه چیزهای خوشایند هزینه دارند. اگر همین نگرش در رابطه شما وجود دارد، نباید طوری رفتار کنید که انگار همه چیز خوب است. در غیر این صورت تبدیل به یک عادت می شود و برای همیشه از طمع شوهرتان رنج می برید.

ازدواج با مردان خسیس و آسیب های آن

خسیس بودن یک ویژگی اساسی است که در تمام شخصیت فرد نفوذ می کند و باعث آسیب رساندن به رابطه ها می شود. ازدواج با مرد خسیس فقط به خساست در پول ختم نمی شود. به طور کلی خساست با پول شروع می شود و به خساست در مهربانی، احترام و مراقبت متقابل و… تبدیل می شود. یکی از ویژگی های شوهر خسیس این است که همیشه در حال محاسبه هستند به همین دلیل  احساس محرومیت و فقدان همدلی را تجربه می کنند که باعث می شود آنها به سمت احساساتی مثل ناامنی، بدگمانی، ناامیدی تمایل پیدا کنند.

در ابتدای روابط، مردان خسیس اغلب این ویژگی منفی خود را پنهان می کنند. اما زمانی که رابطه عمیق تر می شود خسیس بودن با شدت بالایی ظاهر می شود. آنها دیگر تحمل این را ندارند که پشت نقاب فرد معمولی یا ولخرج پنهان شوند و ویژگی های اصلی آنها ظاهر می شود. ازدواج با مرد خسیس به هر دو طرف آسیب می رساند. زنانی که ازدواج با مردان خسیس را تجربه کرده اند اغلب افرادی افسرده و گوشه گیر هستند که به شدت از مردان متنفر شده اند.

ازدواج با مرد خسیس و زندگی با او آسیب روحی و روانی زیادی را برای زن به ارمغان می آورد. شما باید در انتخاب خود دقت کنید و بفهمید آیا مرد مورد نظرتان توقع و انتظارات شما از زندگی را به درستی پاسخ می دهد و یا طرز فکر متفاوتی در مورد آنها دارد. اگر نتوانستید خسیس بودن مرد را تشخیص دهید می توانید ازیک مشاور یا روانشناس خانواده برای فهمیدن این موضوع کمک بگیرید. حواستان باشد صرفه جو بودن با خساست فرق دارد. اگر شوهر صرفه جویی دارید پس او را یک فرد خسیس و بخیل خطاب نکنید. 

خساست از نظر زبانی، جمع آوری پول و خرج نکردن آن به بهانه ترس از آینده است. این یک ویژگی بد است که فرد را از پول خرج کردن در سطح مادی یا خرج کردن احساسات، حمایت و تشویق دیگران در سطح اخلاقی باز می دارد.

یک مرد «خسیس» کسی است که پول دارد، اما تمایلی به جدایی از آن ندارد. به شدت بخیل است و حتی دوست ندارد برای خودش یا دیگران  پول خرج کند. حتی تمایلی به صرف پول برای چیزهای ضروری نیز ندارد.