۰ نفر

همه علائم آشکارِ سرد شدن یک رابطه عاطفی

۲۵ مرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۱۸
کد خبر: 660956
همه علائم آشکارِ سرد شدن یک رابطه عاطفی

یک رابطه عاشقانه چه موقع به پایان خود میرسد؟ نشانه های سرد شدن نامزد چیست؟ اینها سوالاتی است که در حالت عادی هرگز نمی خواهید با آن روبرو شوید.

این رفتار همسرت یعنی براش کسل کننده شدی

به گزارش اقتصاد آنلاین، زندگی مشترک و رابطه عاشقانه یک اتفاق عجیب و پیچیده است. سرد شدن رابطه عاشقانه شما را با چالش های زیادی مواجه میکند. گاهی ممکن است احساس خستگی کنید. عشق و هیجان بین شما و همسرتان کمرنگ شود و همین باعث شود به این سوال فکر کنید. در چنین شرایطی لازم است بفهمید که آیا این بدبینی و احساسات ناخوشایند دائمی است یا فقط یک مرحله گذرا است؟

چون تمام روابط این روزهای ناخوشایند را دارند و امری طبیعی است. بنابراین هر اختلاف کوچکی به معنای پایان یافتن و سردی رابطه نیست.

نشانه های سرد شدن رابطه

دلیل پنهان سرد شدن مردتان نسبت به زن و زندگی

در واقع برای سرد شدن رابطه عاشقانه علائمی وجود دارد. علائمی غیرقابل حذف و غیر قابل تردید که میتواند تایید کننده سرد شدن رابطه و پایان آن باشد. اگر در روابط خود به هر یک از موارد زیر برخورد کردید، بدانید که اصلا نشانه خوبی نیست.

1. شما برای همسرتان در اولویت قرار ندارید

یکی از مهم ترین نشانه های سرد شدن رابطه این است که همسرتان مانند قبل به شما بها نمیدهد. در واقع وقتی همسرتان از گذراندن وقت با شما جلوگیری میکند و همواره از روبه رو شدن با شما فرار میکند، میتواند از نشانه های سرد شدن مرد یا زن باشد. اگر به این فرد اعتراض کنید احتمالا مدام میشنوید که بیش از حد گرفتاری کاری، خانوادگی و… دارم. اما شما باید به او بگویید این چیزی نیست که از زندگی مشترک و رابطه عاشقانه میخواستید.

2. از یکدیگر فاصله گرفتید

ممکن است همسرتان در کنار شما نشسته باشد، اما کیلومترها از هم فاصله داشته باشید. این جایی است که رابطه به پایان خود می رسد. از گویاترین علائم سرد شدن رابطه همین فاصله گرفتن از یکدیگر است. منظور من فاصله فیزیکی نیست بلکه منظور نوع احساسی است.

در چنین وضعیتی تماس های تلفنی کمتر و کوتاهتر میشوند. مکالمه هایی که انجام میدهید معنادار نیستند و تنها صحبت های کوتاه و پیش پا افتاده را شامل میشود. شما مانند قبل برنامه ای برای وقت گذراندن با یکدیگر نخواهید داشت. در بسیاری موارد شما به جای مواجهه واقعی و درگیری بالقوه، ارتباطات خود را قطع میکنید و به تدریج از نظر روحی و جسمی هیچ توجهی دریافت نمیکنید. این مورد یکی از واضح ترین نشانه های سرد شدن مرد در رابطه است. اگر این روند ادامه پیدا کند، اتفاقات خوبی در زندگیتان رخ نخواهد داد.

3. همسر شما درباره اتفاقاتی که برایتان میفتد کنجکاو نیست

یک رابطه سالم به معنای کمک به یکدیگر برای انجام امور روزانه به بهترین نحو است. عدم علاقه به آنچه در طول روز انجام میدهید، نشانه بزرگ از سرد شدن رابطه است. مخصوصا اگر این بی توجهی از سوی زن باشد. اگر ناگهان همسرتان نسبت به آنچه در کار شما میگذرد یا کارهایی که از انجام آنها لذت میبرید، بی توجه شود، یک هشدار و زنگ خطر است.

در یک رابطه سالم باید درباره زندگی یکدیگر بحث کنیم، و اگر این اتفاق نیفتد، یک جای کار میلنگد. علاقه به یکدیگر چیزی است که روابط را خاص میکند، و این علاقه باید در رفتار دو نفر و توجهشان به هم نمایان باشد. در غیر این صورت رابطه به پایان خود نزدیک میشود.

4. احساس پایداری از ترس وجود دارد

ترس از رو به رو شدن با همسر، میتواند یکی دیگر از موارد نشانه های سرد شدن دختر در رابطه باشد. وقتی شما از گذراندن وقت با یکدیگر میترسید، کم کم به سمت پایان رابطه عاشقانه خود حرکت میکنید. شما دائماً فکر می کنید که آیا همسرم از من جدا خواهد شد یا خیر؟ دلیل سردی او چیست؟ وقتی اوضاع در این حالت است، بهتر است احساسات خود را با همسرتان در میان بگذارید.

5. نداشتن رابطه جنسی گرم

نداشتن رابطه جنسی یکی از معمول ترین علائم سرد شدن مرد از زن است. چون رابطه جنسی یک بخش مهم و جدانشدنی از زندگی مشترک است که فقدان آن طبیعی نیست. مخصوصا اگر در اوایل رابطه هستید. در واقع میتوانیم عدم رفع نیازهای جنسی را به عنوان دلیل سرد شدن رابطه هم مطرح کنیم. یعنی وقتی برای مدت زیادی با همسرتان رابطه نداشته اید، بدانید که اوضاع آشفته است.

6. برنامه ریزی برای آینده مشترک وجود ندارد

گاهی اوقات نشانه های سرد شدن زن از مرد این است که از برنامه ریزی برای آینده دست بردارد. وقتی همسرتان درباره اهداف کوچک و بزرگ زندگی با شما حرف نمیزند یا شما جایی در برنامه هایش ندارید، این یک عدم تعهد قطعی است. و احتمالا اوضاع از آنجا به بعد بدتر میشود.

7. بحث و جدل فراوان

گاهی اوقات از محکم ترین نشانه های بی میلی مرد به زن بحث و جدال دائمی است. زن و شوهرهایی که با هم مهربان هستند و یکدیگر را درک میکنند می توانند با خیالی راحت از کنار مسائل کوچک بگذرند. اما وقتی عکس این قضیه وجود داشته باشد، میتوان به سردی رابطه پی برد. یک وضعیت استرس زای کوچک منجر به این می شود که زن و شوهر چیزهایی را بیان کنند و کارهایی انجام دهند که رابطه را به سمت نابودی سوق دهد.

دلایل سرد شدن رابطه چیست؟

اگر نشانه های سرد شدن رابطه زوج ها را مشاهده کردید، باید به دنبال راه حلی برای رفع این مشکل باشید. بهترین کار این است که به دنبال دلیل اصلی سردی رابطه باشید. این دلیل میتواند یکی یا مجموعه ای از موارد زیر باشد.

1. عدم خوشحالی در زندگی

در روابط عاشقانه همیشه فراز و نشیب هایی وجود دارد. دوره هایی را سپری خواهید کرد که احساس خستگی و نارضایتی داشته باشد. اما در یک رابطه سالم و خوب، میتوان فهمید که اینها مراحلی هستند که اتفاق می افتند و در نهایت قابل حل هستند. اما اگر ناراضی باشید و این حس تغییر نکند چه می کنید؟ در واقع احساس نارضایتی پایدار از بارزترین دلایل سرد شدن رابطه است. وقتی به رابطه نگاه میکنید و آخرین باری که خوشحال بودید را به خاطر نمی آورید، وقتی حتی فکر کردن به همسرتان شما را آزار میدهد، خواه ناخواه از یکدیگر دور میشوید.

2. این رابطه را در حد خو نمی بینید

ممکن است علت سرد شدن رابطه زناشویی این باشد که رابطه شما یا شریک زندگی شما باعث میشود نسبت به خود احساس ناامنی، بی لیاقتی، ناچیز بودن و… داشته باشید. یک شریک زندگی و رابطه ای که با آنها داریم باید شما را به آدم بهتری تبدیل کند. باید احساس شادی، اعتماد به نفس و شایستگی در شما ایجاد کند. فرقی نمیکند که این کار آگاهانه باشد یا فقط به طور طبیعی اتفاق بیفتد.

3. خیانت کردن

وقتی حرف سرد شدن رابطه عاشقانه به میان میاید، احتمالا اولین چیزی که به ذهنتان خطور میکند، خیانت همسر است. بله درست است یک دلیل عمده برای سرد شدن دوست پسر یا دوست دختر در روابط عاشقانه، خیانت است.

اما دلیل خیانت در روابط زناشویی هر چیزی که باشد، هرگز توجیه کننده این کار نیست. زیرا با این کار قلب و اعتماد طرف مقابل را شکسته اید. که این بازسازی رابطه را بسیار سخت کرده است، اما باز هم میتوان آن را انجام داد. نکته اصلی این است که در وهله اول از این دام جلوگیری کنید. حتی از تصور رابطه جنسی با دیگران کاملاً دست بکشید و خواهید دید که همسرتان بسیار جذابتر خواهد شد. همچنین میتوانید از مشاوره خیانت همسر استفاده کنید تا راهی برای حل این مشکل پیدا کنید.

4. حمایت نکردن

رابطه های سرد معمولا بخاطر عدم حمایت و توجه به یکدیگر شکل میگیرند. اگر نمی توانید از شخصی که دوست دارید، حمایت کنید، او راهی بجز فاصله گرفتن از شما نمیبیند. پس اگر می خواهید رابطه خود را همیشه گرم و صمیمی حفظ کنید، یاد بگیرید که از یکدیگر حمایت کنید.

5. دروغ گویی

اگر با خودتان فکر می کنید که دلایل سرد شدن روابط عاشقانه چیست؟ بهتر است نگاهی به خودتان هم بیندازید. زیرا سرد شدن رابطه میتواند به خاطر دروغگویی شما باشد. دروغ گفتن میتواند سلامت هر رابطه ای را تهدید کند. وقتی همسرتان شاهد دروغگویی و یا پنهانکاری های شماست ناخودآگاه باور و اعتمادش نسبت به شما کمرنگ میشود. پس برای جلوگیری از سرد شدن رابطه عدم صداقت را کنار بگذارید، خواهید دید که رابطه شما میتواند خیلی سریع تغییر کند و بهبود یابد.

6. عدم سلامت عاطفی

یکی از طرفین رابطه از نظر احساسی سالم نیست، این میتواند از دلایل سرد شدن رابطه باشد. آیا شما همیشه به همسرتان مشکوک هستید؟ آیا واقعاً به راحتی عصبانی میشوید؟ آیا خودتان را برتر از همه میدانید؟ اینها نشانه های ناسالم بودن از نظر عاطفی است.

یک رابطه محکم مبتنی بر کنار هم قرار گرفتن دو فرد سالم از نظر عاطفی است. اگر یکی از شما از نظر احساسی سالم نباشد، رابطه با مشکل روبرو خواهد شد. به یاد داشته باشید بین سلامت عاطفی و روانی تفاوت وجود دارد. در واقع تفاوت فاحشی وجود دارد بین بودن در کنار فردی که افسرده یا مبتلا به اختلال دوقطبی است، یا بودن در کنار فردی که بلوغ عاطفی یا ثبات ندارد. همین عدم ثبات عاطفی اگر کنترل و درمان نشود عاملی برای سرد شدن رابطه عاشقانه است.

سوالات متداول

نشانه های خیانت به همسر چیست؟

عدم صمیمیت عاطفی و جنسی، فاصله و دوری از هم، نداشتن برنامه ریزی برای آینده ای مشترک با یکدیگر میتواند نشانه خیانت از سوی همسر باشد.

بهترین عکس العمل در برابر خیانت و سرد شدن دوست دختر چیست؟

پیدا کردن دلایل خیانت اولین گام برای مقابله با خیانت همسر است. استفاده از مشاوره هم توصیه میشود.

دلایل سرد شدن روابط چیست؟

عدم خوشحالی و رضایت در زندگی، خیانت، حمایت نکردن از همسر، دروغگویی، عدم سلامت عاطفی و… دلایلی هستند که منجر به سردی رابطه میشوند‌.