۰ نفر

راه و روش موثر و مطمئن برای جذب خواستگار خوب

۲۴ تیر ۱۴۰۱، ۲۲:۲۸
کد خبر: 653362
راه و روش موثر و مطمئن برای جذب خواستگار خوب

شاید دختر دم‌بختی باشید که قصد و آمادگی ازدواج دارد، اما خواستگار خوب و مناسبی ندارد. یا اینکه به دنبال ویژگی‌های خاصی برای همسر آینده‌تان هستید اما هیچ کدام از خواستگارانتان دلخواه شما نیستند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، خبر خوب این است جذب خواستگار دلخواه و ایده‌آل به هیچ وجه کار سختی نیست، البته در صورتی که مهارت لازم را برای آن کسب کرده باشید. در واقع اگر راه و روش جذب خواستگار را بلد باشید، امکان ندارد که جهان هستی آرزویتان بی‌پاسخ بگذارد و آنچه را که قلبا می‌خواهید از شما دریغ کند. در این مقاله روش مرحله به مرحله برای جذب خواستگاران خوب و مناسب را برای شما بیان می‌کنیم.

روش جذب خواستگار خوب و مناسب

اگر می‌خواهید خواستگار ایده‌آلتان را پیدا کنید، راهنمای گام به گام ما را دنبال کنید.

راه و روش موثر و مطمئن برای جذب خواستگار خوب

در این زمینه بخوانید؛

از نماز و دعای ازدواج تا دعای خواستگاری

دختران بی خواستگار کلیک کنند

رفتار درست و با کلاس تو خواستگاری

چرا پسرها از خواستگاری و«ازدواج» پشیمان می شوند؟

خواستگار خوب چه ویژگی هایی دارد؟

مهم ترین سوالاتی که در خواستگاری حتما باید بپرسید

خودتان را ارزیابی کنید

قبل از آن که برای یافتن نیمه گمشده‌تان آماده شوید، باید تکلیفتان را با خودتان روشن کنید و بدانید که کجای این دنیا ایستاده‌اید. خودکاوی کنید تا اول خودتان را بشناسید. چقدر در زندگی پیشرفت کرده‌اید؟ آیا از وضعیت فعلیتان راضی هستید؟ احساس خوشبختی می‌کنید یا ناراحت هستید؟چرا دنبال خواستگار مناسب می‌گردید و می‌خواهید زندگی مشترک را شروع کنید؟ احساس تنهایی می‌کنید؟ خواهان استقلال مالی هستید؟ به حمایت عاطفی نیاز دارید؟ هیچ دلیلی اشتباه نیست، اگر خودتان را بشناسید و موقعیت فعلیتان را بدانید، درک بهتری از نیازهایتان خواهید داشت و عاقلانه‌تر می‌توانید برای آینده‌تان تصمیم بگیرید.

روابط گذشته‌تان را ارزیابی کنید

قبل از آن که وارد رابطه جدیدی شوید، باید روابط قبلیتان را بررسی کنید. از اشتباه‌های گذشته درس عبرت بگیرید. موفقیت‌هایتان را نیز چراغ راه آینده قرار بدهید. کدام خصوصیات خواستگارها و دوست پسرهای قبلیتان را دوست داشتید؟ از کدام خصوصیات آن‌ها متنفر بودید؟ آیا برای یک رابطه جدید و تمام ماجراهای آن آماده هستید؟

نیازهایتان را مشخص کنید

اگر نیازهایتان مبهم باشد و ندانید که چه خواسته‌ای از زندگی دارید، چطور انتظار دارید به چیزی که می‌خواهید برسید؟ برای مثال فرض کنید که می‌خواهید از همسایه‌تان خواهش کنید که یک پیراهن آبی برایتان از فروشگاه بخرد. اگر سایزتان، جنس پیراهن یا حتی سایه رنگ آبی مورد نظرتان را به همسایه نگویید، بعید است که پیراهن خریداری شده را دوست داشته باشید. شاید همسایه تاپ چهارخانه سرمه‌ای و سفید پلی استری را بریتان بخرد که هیچ شباهتی با پیراهن ابریشمی آبی کمرنگ مطلوبتان نداشته باشد.

در عین حال به هیچ وجه حق شکایت ندارید و نمی‌توانید همسایه‌تان را بابت این سوءتفاهم سرزنش کنید، چون این شما بوده‌اید که منظورتان را به درستی توضیح نداده‌اید.چنین مشکلی در جذب خواستگار نیز می‌تواند پیش بیاید. اگر تصمیم خودتان را درباره ویژگی‌های خواستگار مناسبتان نگیرید، باید خودتان را برای تنهایی آماده کنید تا سرانجام منظورتان از پس پرده مه مشخص شود یا بدتر از این، به یک بازنده واقعی تبدیل شوید. درست است هر رابطه‌ای تجربه‌ای آموزنده است که می‌توانید از آن درس بگیرید، اما لازم نیست که زندگی خود را به کلاس درس عبرت تبدیل کنید و دائماً ندانسته و ناآگاهانه خودتان را به دردسر بیاندازید.

راه و روش موثر و مطمئن برای جذب خواستگار خوب

متوجه باشید که نمی‌توانید خواسته و اراده خواستگارتان را زیر پا بگذارید

خواستگارتان نیز مانند شما حق دارد که آزادانه برای زندگی آینده‌اش تصمیم بگیرید، بنابراین خودتان را به هیچ مردی تحمیل نکنید. به عبارت دیگر برای وصلت با مرد خاصی که فکر می‌کنید، نیمه گمشده‌تان است، پافشاری بی‌جا نکنید. طرف مقابل نیز باید به انازه شما برای شروع زندگی مشترک راغب و آماده باشد تا رابطه‌تان جان بگیرد و به خوشبختی منتهی شود. به جای این که دنبال یک “شخص ایده‌آل” بگردید، تمرکزتان را روی پیدا کردن “شخصیت ایده‌آل” بگذارید.

خصوصیات خواستگار ایده‌آلتان را بنویسید

فهرستی از حداقل ۲۵ خصوصیت خواستگار ایده‌آلتان تهیه کنید؛ آن چیزی که روی کاغذ سندیت پیدا می‌کند، می‌تواند واقعیت پیدا کند. درست است که بعضی از این ویژگی‌ها جای بحث دارد و می‌توانید آن‌ها را تعدیل کنید، اما بعضی از آن‌ها باید اصولی و غیرقابل صرف نظر کردن باشد. این خصوصیات همان ویژگی‌هایی است که درباره آنها مطمئن هستید و وجود یا عدم وجود آنها می‌تواند در زندگی مشترکتان مشکل‌ساز شود. برای مثال اگر مطمئن هستید که می‌خواهید بچه‌دار شوید، طبعاً عاقلانه نیست، مردی را به عنوان شریک زندگیتان انتخاب کنید، که مصمم است بچه‌دار نشود. بعد از آن که فهرستتان کامل شد، وانمود کنید که می‌خواهید آن را برای یک دلال ازدواج بفرستید. یک نسخه از این فهرست را روی آئینه بگذارید تا هر روز آن را ببینید. یک نسخه دیگر را در پاکت نامه بگذارید، در پاکت را ببندید و آن را در صندوقچه یادگاری‌هایتان بگذارید تا محفوظ بماند.

استوری برد خودتان را تهیه کنید

از فهرستتان به عنوان یک راهنما استفاده کنید و به خواستگار مورد نظرتان جان بدهید. تمام ویژگی‌های خواستگار ایده‌آلتان را از ظاهر گرفته تا جاهایی که دوست دارید، با هم بروید، حرف‌های که می‌خواهید با هم بزنید، لباس‌هایی که دوست دارید با هم بپوشید و ست کنید و غذاهایی که می‌خواهید با هم بخورید، بنویسید. اما تهیه این استوری برد برای پیوستن به نیمه گمشده‎تان کافی نیست، باید هر روز ۱۵ دقیقه به این استوری برد نگاه کنید و زندگی دلخواهتان را مجسم کنید. به این ترتیب تجسم‌هایتان واقعیت پیدا میکند و در نهایت خواستگار دلخواهتان را میبینید که با دسته گل مقابلتان ایستاده است.

خواسته‌تان را به جهان اعلام کنید

بگذارید فهرستتان بپزد و جا بیفتد. جهان اکنون خواسته‌تان را دریافت کرده است. ایمان داشته باشید که همه چیز به بهترین وجه پیش خواهد رفت. اگر شک داشته باشید، جهان پیام متناقضی را دریافت میکند که شما هنوز برای رسیدن به خواستههایتان آماده نیستید. مردد بودن فقط مسیر رسیدن به همسر ایدهآلتان را سختتر میکند و موانعی غیرضروری را پیش پایتان قرار میدهد.

جذابیت خود را افزایش دهید

مهمترین نکته برای جذب خواستگار مناسب این است که به آدمی تبدیل شوید که همیشه میخواسته‌اید باشید. همگی ما در تخیلاتمان تصویر واضحی از یک رابطه زناشویی ایده‌آل داریم، همه در رویاهایمان رفتاری را که می‌خواهیم با همسرمان داشته باشیم و رفتاری را که از همسرمان می‌پسندیم، تجسم کرده‌ایم. البته این تخیلات در مشاهدات ما از روابط دیگران ریشه دارد، همگی دوست داریم، آن رفتارهایی را که برای آنها ارزش قائل هستیم و به آنها احترام میگذاریم، تجربه کنیم.تمام خصوصیاتی را که از شوهر آینده‌تان انتظار دارید، مانند مهربانی، دست و دلبازی، ثروت، صداقت یا شوخ‌طبعی، در نظر بگیرید. آیا شما هم این خصوصیات را دارید؟ از قدیم گفته‌اند کبوتر با کبوتر، باز با باز. جذابیت خود را افزایش دهید تا به همان فردی تبدیل شوید که در سودای جلبش هستید.

برای مثال اگر به دنبال خواستگاری خوش اندام و متناسب هستید، باید روی تناسب اندام خودتان کار کنید. اگر درصدد جذب خواستگار پولدار  هستید، خودتان هم باید زرنگ باشید و پول دربیاورید.اگر خصوصیات کلیدی مورد نظرتان در خودتان وجود نداشته باشد، چطور توقع دارید که خواستگاری را با این ویژگی‌ها جذب کنید. تمام تمرکزتان را روی خصوصیات خواستگاری که می‌خواهید جذبش کنید، نگذارید.

اگر خواستگار مطلوبتان را پیدا کنید، شما چه ویژگی‌هایی دارید که او را به ازدواج با شما ترغیب کند؟ نهایت سعیتان را بکنید تا به بهترین نسخه از خودتان تبدیل شوید. استعدادها و توانایی‌هایتان را کشف کنید. فرصت رشد، تغییر و بالغ شدن را برای خودتان فراهم کنید. عمر باارزش خود را در انتظار تغییر کردن زندگی هدر ندهید، خودتان دست به کار شوید و زندگیتان را تغییر دهید. مسائل انگشت‌شماری در زندگی وجود دارد که برای مدیریت آنها نیاز به کمک دیگران داشته باشید، هر فردی معمار زندگی خودش است.

برای شروع زندگی شاد منتظر نمانید

بسیاری از مردم به اشتباه بر این باورند که وقتی نیمه گمشده‌شان را پیدا کنند، به خوشبختی خواهند رسید. اما واقعیت این است که هیچ کس به جز خودتان مسئول شادی و خوشبختی زندگی شما نیست. اگر خوشبختیتان وابسته به وجود دیگران باشد، هرگز واقعاً راضی و خوشبخت نخواهید شد.

انسان‌های شاد و خوشبخت جذابیت غیرقابل مقاومتی دارند. تمام مردان متفق‌القول هستند که زنان شاد جذابند. تا به حال با افرادی آشنا شده‌اید که وجودشان به فضا روح می‌دهد و چشم و چراغ هر محفلی هستند؟ این افراد همه را مانند آهن‌ربا به خود جذب می‌کنند. اگر آدم معاشرتی و خونگرمی نیستید، اشکالی ندارد. مهم این است که شادی و نشاط از وجود شما ساطع شود و خوش‌اخلاقیتان راه را برای نزدیک شدن به شما باز کند. یک لبخند جذاب و مسحورکننده در باغ سبز را به مردی که جذبتان شده است، نشان میدهد تا او جرات کند و برای آشنایی با شما پیش‌قدم شود.

قدرشناس باشید

یکی از مطمئن‌ترین راه‌ها برای افزایش شادی و جذب خواستگار خوب این است که قدردان و شکرگزار نعمت‌هایی باشید که در اختیار دارید. در هر موقعیتی نیمه پر لیوان را ببینید. جنبه مثبت شکست خوردن در روابط عاشقانه قبلی این است که به کمک این شکست‌ها متوجه شده‌اید که چه انتظاری از خواستگارتان دارید و خواستگار ایده‌آلتان باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد. هر روز صبح که از خواب بیدار می‌شوید، خدا را شکر کنید که فرصت دوباره‌ای را برای آشنا شدن با آدم‌های جدید به شما بخشیده است. به قول معروف شکر نعمت، نعمتت افزون کند. همچنین می‌توانید فهرستی از کارهایی را تهیه کنید که انجام دادن آنها از سوی همسر آینده‌تان باعث خوشحالیتان می‌شود. برای مثال بنویسید که “چقدر خوب است که همسرم متوجه میشود، لباس جدیدی پوشیده‌ام و از من تعریف می‌کند.” یا “چقدر خوشبختم که همسرم برای من گل می‌فرستد.”

به سلامت و زیبایی اهمیت دهید

یاد بگیرید که خودتان وبدنتان را دوست داشته باشید. خودتان را لوس کنید و ناز خودتان را بکشید تا به بهترین نسخه خودتان تبدیل شوید. برای خودتان هزینه کنید، مبلغی را برای رفتن به کلینیک‌های زیبایی، ماساژ گرفتن و خرید شامپوها و صابون‌های گران و حوله‌های زیبا کنار بگذارید و محیطی آرام و دوست داشتنی را برای خودتان خلق کنید. ورزش کنید و عزمتان را برای تناسب اندام و حفظ سلامتی جزم کنید.خوب لباس بپوشید و به سر و وضعتان اهمیت بدهید. این نکته بسیار مهم است، چون ظاهر خوب و زیبا باعث می‌شود که حس بهتری درباره خودتان داشته باشید. ورزش کردن اعتماد به نفس  و عزت نفستان را ارتقاء می‌دهد.

دست به کار شوید

به غریزه و حس ششم خود اعتماد کنید و آن را دنبال کنید. بسیار مهم است که به ندای قلبتان گوش بدهید. فکر نکنید که اگر هر روز فقط جلوی تلویزیون و رایانه بنشینید، جهان خواستگار ایده‌آلتان را جلوی در خانه‌تان سبز خواهد کرد. البته شاید این اتفاق بیفتد و شانس در خانه‌تان را بزند، اما فعال بودن باعث جذب سریعتر خواستگار مناسب میشود.

اگر دیده نشوید، پسندیده نمی‌شوید. از خانه بیرون بروید و شانستان را در مکان‌های جدید امتحان کنید. فهرستی از ۲۵ مکانی که دوست دارید بروید، تهیه کنید. رفتن به گردهمایی، مسابقات ورزشی، رستوران جدید یا تئاتر میتواند ایده خوبی باشد. حتی می‌توانید مهمانی برگزار کنید. کاری را خارج از منطقه امنتان انجام دهید. به این ترتیب شانستان برای آشنایی و جذب خواستگار خوب بیشتر می‌شود. اگر دائماً در همان پاتوق‌های همیشگی تردد کنید و همان کارهای قدیمی را انجام دهید، چطور انتظار دارید که نتیجه بگیرید؟ چنانچه برنامه روزمره‌تان را تغییر دهید، احتمال این که با خواستگار مورد نظرتان آشنا شوید، بیشتر می‌شود.

مراقب باشید که چه آرزوهایی می‌کنید

فهرست خصوصیات مرد آرزوهایتان را به دقت تهیه کنید، چون آن چیزی را که آرزو می‌کنید، جذب می‌کنید. با نوشتن این که یک خواستگار پولدار  می‌خواهید، اشتباه نکنید، چون ممکن است یک خواستگار خسیس پولدار  جذب کنید. در عوض بنویسید که دوست دارید خواستگاری را با وضعیت مالی پایدار جذب کنید که قلب بخشنده‌ای هم داشته باشد.

برای جذب خواستگار خوب و مناسب، ابتدا لازم است یک ارزیابی شخصی و درونی از خودتان داشته باشید. در چه مرحله‌ای از زندگی قرار دارید و چرا به دنبال ازدواج هستید. همچنین روابط عاطفی گذشته تان را مرور کنید و دلایل نافرجام ماندن آن‌ها را بررسی کنید. به طور شفاف روشن کنید به دنبال چه فردی برای ازدواج هستید و در این مورد واقع گرا باشید.

سعی نکنید فرد خاصی را برای ازدواج جذب کنید، بلکه به دنبال ویژگی‌های شخصیتی خاص باشید. ویژگی‌های خواستگار ایده‌آلتان را به صورت مکتوب یادداشت کنید و از جهان هستی آن را طلب کنید. هرکس افراد همتا و همانند خودش را جذب می‌کند، پس برای جذب خواستگار با ویژگی‌های ایده‌آل، لازم است خودتان هم آن ویژگی‌ها را داشته باشید. اگر می‌خواهید خواستگاران مناسب را جذب کنید، برای شروع زندگی شاد منتظر نمانید و خوشبختی را به بعد از ازدواج موکول نکنید. برای آنچه که دارید سپاسگزار باشید و به سلامتی و زیباییتان اهمیت دهید. برای پیدا شدن خواستگار مناسب به جای انتظار، خودتان دست به کار شوید و اقدام کنید. و در آخر مراقب آنچه که آرزو می‌کنید باشید.