۰ نفر

این سوره ها را ابتدا و انتهای روز بخوانید

۲۰ تیر ۱۴۰۱، ۲۳:۴۳
کد خبر: 652393
این سوره ها را ابتدا و انتهای روز بخوانید

خواندن قران فضیلت های زیادی دارد. درست به همین دلیل است که به مسلمانان توصیه شده تا زمان هایی را به تلاوت قرآن اختصاص دهند. اما همان طور که می دانید، زمان های مختلفی برای انجام این کار می توان انتخاب کرد، اما بهترین زمان برای خواندن قران می تواند فضیلت های آن را بیشتر کند.

سوره هایی که خواندنشان ابتدا و انتهای روز مستحب است

بهترین زمان برای خواندن قرآن

به گزارش اقتصاد آنلاین، در این مطلب با ما همراه باشید تا با بهترین زمان برای خواندن قران آشنا شوید. همان طور که می دانید، یکی از بهترین کارهایی که یک فرد مسلمان می تواند انجام دهد، تلاوت قرانی است که شروع شود و آن را به پایان برساند. همچنین خوب است که با تداوم این کار، در نهایت بتوانیم قرائت صحیح و روان قران را بیاموزیم. اما در این میان ساعاتی وجود دارد که ثواب خواندن قران را دوچندان می کند.

خواندن قرآن همیشه خوب است و فضیلت هایی را به همراه دارد، اما گاهی می توان با انتخاب بهترین زمان برای خواندن قران، حس و حال بیشتری از آن را نصیب خود کنیم.

این سوره ها را ابتدا و انتهای روز بخوانید

سوره هایی که خواندنشان ابتدا و انتهای روز مستحب است

یکی از بهترین زمان هایی که می توانید برای خواندن قران انتخاب کنید، صبح و شب است. به گفته امام رضا (ع) سزاوار است براى آدمى که وقتى نماز صبح و تعقیب نمازش را خواند، پنجاه آیه از قرآن بخواند. همچنین پیامبر اکرم (ص) فرمودند که کسى که در شب، ده آیه قرآن بخواند، در زمره غافلان [از یاد خدا] نخواهد بود. این حاکی از آن است که خواندن قرآن در صبح و شب فضیلت های بسیاری را به همراه خواهد داشت.

ماه رمضان

ماه رمضان یکی از پر برکت ترین ماه ها است و انجام اعمال مختلفی در آن می تواند برای فرد مسلمان برکت و ثواب به همراه داشته باشد. یکی از همین کارها، خواندن قرآن است. می گویند که خواند یک آیه از قرآن کریم در ماه مبارک رمضان، از ختم قران در ماه های دیگر، بیشتر ثواب خواهد داشت.

شب و روز جمعه

اعمالی که در روز جمعه می توان انجام داد و از آن ها ثواب برد، گسترده بوده که یکی از آن ها خواندن قران است. بنا به فرموده امام باقر و اما صادق (علیهما السلام) کارهای خوبی که در روز جمعه انجام می دهید مانند خواندن قران، ثواب چندین برابر دارد. چند سوره وجود دارد که در کاب مفاتیح الجنان از آن ها به عنوان بهترین سوره های مخصوص روز جمعه نام برده است. مثلا شما می توانید در این روز سوره های کهف، یس، واقعه، جمعه و… را بخوانید.

بین الطلوعین

در برخی از روایات آمده است که بهترین زمان خواندن قران، بین الطلعین است. بین الطلوعین قبل از طلوع آفتاب است. همچنین اوقاتی پیش از غروب آفتاب، قبل از فجر و قبل از خواب نیز از جمله بهترین زمان هایی هستند که می توانید برای خواندن قران انتخاب نمایید.

این سوره ها را ابتدا و انتهای روز بخوانید