۰ نفر

شوهری با این ویژگی ها، مرد خوب و ایده آل واقعیه

۵ تیر ۱۴۰۱، ۱۴:۵۰
کد خبر: 647968
شوهری با این ویژگی ها، مرد خوب و ایده آل واقعیه

تمام دختران در سنین جوانی دلشان می‌خواهد با یک مرد ایده آل و مطابق آرزوهایشان ازدواج کنند. اما خوب است بدانید یک زندگی مشترک عاشقانه و موفق، همکاری هر دو طرف رابطه را می‌طلبد. با این وجود، یکسری ویژگی‌ها و خصوصیات مردان آن‌ها را فردی ایده آل برای ازدواج می‌کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، پس برای انتخاب همسر مناسب خود نیاز به شناخت ویژگی‌های مرد ایده آل دارید. در نظر داشته باشید مردان مناسب برای ازدواج حتما نباید با ایده آل‌های شما مطابقت داشته باشند. همانطور که یک دختر خوب برای ازدواج ممکن است دارای نقص‌هایی باشد. اما مرد ایده ال چه نشانه‌ها و خصوصیاتی دارد؟ برای پاسخ به این سوال با ما در ادامه این مطلب همراه باشید. 

نشانه های مرد ایده آل

مردان نیز درست مانند زنان دارای نقص‌ها و کاستی‌هایی هستند. برای آن که بتوانید یک زندگی خوب و موفق بسازید باید در رابطه خود کمی انعطاف داشته باشید. مردان ایده آل نیز ممکن است گاهی آن طور که انتظار دارید، عمل نکنند. 

در ادامه به برخی از نشانه‌های مردان ایده ال اشاره کرده‌ایم:

1. مرد ایده آل اهل بحث و دعوا نیست

یک مرد ایده آل هیچ گاه رفتار خشونت آمیز از خود نشان نمی‌دهد و آغاز کننده‌ی دعوا و بحث نیست. اما اگر دعوایی صورت بگیرد آن را خاتمه داده و طرف مقابل را به آرامش دعوت می‌کند. مرد ایده ال آرامش دهنده است و هیچ گاه برای نشان دادن قدرت خود از زور استفاده نمی‌کند. اما حتی اگر لازم باشد این کار را به دلایل منطقی، بدون استفاده از کلمات ناشایست و برای دفاع از خود انجام می‌دهد.

2. چهارچوب و خط قرمز هایی برای خود و دیگران قائل است

هر کسی در زندگی برای خ‌ود مجموعه‌ای از اصول اخلاقی و چهارچوب‌هایی را داراست. شکسته شدن این چهارچوب ها و گذشتن از خط قرمز برای همه آزارنده است. با مطرح شدن بحث زندگی مشترک این مسائل پیچیده تر می‌شوند. یک مرد ایده آل برای خود خط قرمزهایی دارد و به اصول فکری شما احترام می‌گذارد. این مردان هیچ گاه سعی در عبور از اصول اخلاقی شما را ندارند و به آن‌ها بی احترامی نمی‌کنند.

مرد ایده آل همواره خط قرمزها را در زندگی مشترک نیز رعایت می‌کند. او هیچ گاه از مسیرهایی که خودش به تنهایی تعیین کرده عبور نمی‌کند؛ بلکه سعی می‌کند تا مفاهیم ذهن شما را در نظر بگیرد و در صورتی که بداند انجام کاری به تصورات و اصول اخلاقی شما آسیب وارد می‌کند از انجام آن امتناع خواهد کرد. البته شما نیز باید با توضیح و صحبت درباره اصول‌تان او را در این زمینه راهنمایی کنید. 

3. همیشه باعث شادی شما می شود

بیشتر دختران، مردان شاد و پر انرژی را دوست دارند. مرد ایده آل نیز همیشه به دنبال شاد و خوشحال کردن همسر خود است. برای مثال برایتان در هر دیدار گل آورده و یا با کادوهای هر چند کوچک شما را خوشحال می‌کند. همچنین مرد ایده آل در نوع انتخاب جملاتش به گونه‌ای عمل می‌کند تا اولویت خود را در خوشحال کردن شما نشان دهد. در واقع او می‌خواهد به شما یادآوری کند که همواره به فکرتان است و دیدن لبخند شما باعث شادی او می‌شود. 

4. همیشه از همسر خود حمایت می کند

مرد ایده آل شما را برای خودتان می‌خواهد. با وجود تمام نقص‌ها شما را دوست داشته با وجود هر اتفاقی از شما حمایت می‌کند. او همواره در سختی‌ها و مشکلات پشتیبان شما خواهد بود. مرد ایده آل به شما اطمینان می‌دهد که در هر شرایطی می‌توانید به او تکیه دهید. او از تمام سعی و تلاش‌های شما تقدیر کرده و به توانایی‌هایتان ایمان دارد. زمان‌هایی که در مسیر زندگی و در تصمیم گیری‌ها و گاه استعدادهای خود تردید می‌کنید او به شما امیدواری می‌دهد.

5. شریک زندگیش را درک می کند

یکی از مهم‌ترین خصوصیات مرد ایده آل این است که نسبت به علایق و خلقیات همسرش آگاهی دارد. سعی می‌کند همسرش را بفهمد و به درگیری‌های ذهنی اش پی ببرد. او می‌داند که چه چیزی موجب آزردگی همسرش می‌شود. بسیاری از خانوم‌ها از این مسئله شکایت دارند که همسرشان آن‌ها را درک نمی‌کند.

درک متقابل زن و شوهر از یکدیگر می‌تواند بسیاری از اختلافات را پایان ببخشد و زندگی آرام‌تری را رقم بزند. فقط کافی است که خود را جای یکدیگر بگذارید؛ مرد ایده آل نیز چنین ویژگی دارد. او خود را به جای همسرش در نظر گرفته و به اصطلاح با کفش او راه می‌رود. او می‌داند چه مسائلی در نظرهمسرش اهمیت دارند، چه چیزهایی او را شاد می‌کند و چه چیزهایی باعث آزردگی‌اش می‌شود. مرد ایده آل اهداف و ارزش‌های شریک زندگی‌اش را می‌داند و به آن‌ها احترام می‌گذارد. 

6. مرد ایده آل متعهد است

تعهد یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که دوام یک رابطه را تعیین می‌کند و به شما به عنوان همسر احساس امنیت و آرامش می دهد. مردانی که پیش از ازدواج زندگی بی قید و بندی را تجربه می‌کنند به مرور به تنوع طلبی عادت کرده و به همین دلیل پس از ازدواج نیز نمی‌توانند یک شبه عادات خود را تغییر دهند. به همین دلیل ممکن است پس از گذشت زمانی از ازدواج و فروکش هیجانات اولیه مجددا به عادت‌های سابق خود بازگردند که این مسئله می‌تواند آرامش زندگی مشترک شما را دستخوش طوفان‌های بسیار کند.

7. شما را همان طور که هستید می پذیرد

مرد ایده آل کسی است که بتواند به طور واقع گرایانه شما را با تمام نقاط قوت و ضعف به صورت یک کل واحد در نظر بگیرد و به دنبال ساختن فرد دیگری از شما نباشد. افرادی که دائما اعتماد به نفس شما را هدف قرار داده یا از مسائلی نظیر وضع ظاهریتان ابراز نارضایتی می‌کنند، نمی‌توانند رابطه امنی را برایتان فراهم نمایند.

8. زندگی با او سکوی پرش است

ازدواج باید بستری باشد که زن و مرد در آن رشد کرده و بتوانند شخصیت‌های پخته تری را شکل دهند. از همین رو بهتر است به دنبال مردی باشید که علاوه بر ارتباط صمیمانه برای موفقیت شخصی‌تان نیز ارزش قائل باشد و تلاش کند همواره شما را به سمت پیشرفت سوق دهد. 

9. مرد ایده آل | مسئولیت پذیر است

فرد ایده آل برای شما ارزش و احترام قائل است و احساس می‌کند در زندگی مشترک در برابر رفتارهایی که نشان می‌دهد باید پاسخگو باشد. این ویژگی‌ها که همگی معمولا تحت عنوان مسئولیت پذیری تعریف می‌شوند باعث می‌شوند شما از نظر عاطفی احساس امنیت کرده و بنیان رابطه مستحکمی داشته باشید. 

10. مرد ایده آل مراقب شماست

مراقبت یکی از مفاهیم بسیار بنیادی در تعریف عشق است. کسی که واقعا دوستتان داشته و برای مراقبت از شما تلاش می‌کند و تا جایی ممکن اجازه نمی‌دهد آسیبی به شما برسد. مردانی که کودک صفت هستند و مراقبت از خودشان بیش از هرچیزی برایشان اهمیت دارد، نمی‌توانند گزینه ایده آلی برای ازدواج با شما باشند. البته توجه داشته باشید که مراقبت در زندگی مشترک باید امری متقابل باشد تا بار عاطفی رابطه  بر دوش یکی از زوجین سنگینی نکرده و احساس درک نشدن یا نادیده گرفته شدن به یکی از طرفین منتقل نگردد.