۰ نفر

اشتباهاتی که پوست و زیبایی شما را نابود میکند!

۱۸ خرداد ۱۴۰۱، ۱۹:۲۵
کد خبر: 642579
اشتباهاتی که پوست و زیبایی شما را نابود میکند!

چه چیزهایی پوست را خراب میکند؟ و یا به عبارت دیگر چه مواردی در زندگی روزمره باعث آسیب دیدن پوست می شوند؟

به گزارش اقتصاد آنلاین، پوست از جمله اجزایی مهم در بدن انسان می باشد که شادابی و سلامتی آن بسیار ارزشمند است و امروزه دلایل زیادی وجود دارد که در خراب شدن پوست نقش دارد. همچنین استفاده از مواد غذایی نا مناسب، تغذیه نا سالم، استفاده از مواد آرایشی بیش از حد و برخی مشکلاتی دیگری که در خراب شدن پوست تاثیر زیادی می گذارد را می خواهیم در ادامه بررسی کنیم.

همینطور میتوانید از دیگر خدمات ما که شامل کاشت مو در تهران میشود نیز استفاده کنید.

چه چیزهایی پوست را خراب میکند

تمامی مواردی که در قسمت زیر شرح داده شده اند باعث آسیب دیدن پوست می شوند:

دوش با آب داغ

از علت های بسیار مهم در خرابی پوست می باشد که باید آن را به حداقل برسانید. برخی افراد می گویند بعد از اتمام یک مشغله کاری حتماً جهت از بین رفتن خستگی باید دوش با آب گرم بگیریم. شاید تا حدی این مطلب درست باشد، اما می تواند مشکلاتی برای پوست داشته باشد. دوش با آب داغ باعث از بین رفتن چربی های پوست شده و به مرور زمان دچار افتادگی پوست می شود.

خوابیدن با آرایش

یکی از علت های خراب شدن پوست می باشد که متاسفانه بسیاری از خانم ها به آن توجه نمی کنند و بدون پاک کردن آرایش خود به رختخواب خود می روند و این کار پیامد های ناخوشایند را در پی خواهد داشت. خوابیدن با آرایش باعث بسته شدن منافذ پوست می شود و پوست در هنگام خواب به اندازه کافی نمی تواند هوا تنفس کند. طبق بسیاری از مطالعات منافذ پوست در هنگام خواب باز می شود که در این حالت هوا در پوست جریان می یابد.

استفاده نکردن ضد آفتاب

ضد آفتاب یک نوع تغذیه ضروری در انواع پوست می باشد. برخی افراد بر این باور اند که استفاده از ضد آفتاب فقط در مقابل اشعه نور خورشید ضروری است و باور این افراد کاملاً غلط می باشد. استفاده از ضد آفتاب در هر ساعت شبانه روز لازم می باشد. زیرا ضد آفتاب پوست را در مقابل بسیاری از مشکلات پوستی سالم نگه می دارد.

کم خوابی

نیز از آن دسته موارد است که در خرابی پوست تاثیر گذار است و افرادی که شب ها دیر می خوابند سخت در اشتباه هستند، زیرا کم خوابی باعث خسته و آشفته شدن پوست می شود و به مرور زمان پوست حالت اولیه خود را از دست می دهد که می تواند به مشکلاتی مانند خشکی،  چین چروک، کم آبی و پیری منجر شود.

نمک زیاد

مصرف نمک زیاد نه تنها برای سلامتی مضر است بلکه اثری منفی برای پوست دارد. مصرف بیش از اندازه نمک باعث مشکلاتی پوستی شده و پوست را به مرور زمان نابود می کند.

مشروبات الکلی

متاسفانه برخی افراد امروزه وجود دارد که این نوشیندنی مضر را بیش از اندازه مصرف می کنند که یکی از علت چه چیز هایی پوست را خراب می کند نقش زیادی دارد. مصرف مشروبات یکی از دلایل های اصلی در خراب شدن پوست می باشد که بسیاری افراد در حال ندانستن از پیامد های آن مورد مصرف قرار می دهند.

تغذیه نا مناسب

اگر می خواهید بدانید چه چیز هایی پوست را خراب می کند دیگر طرف آن نمی روید. تغذیه در سالم بودن پوست بسیار تاثیر دارد و افرادی که به تغذیه خود توجه نمی کنند اشتباه بزرگی را مرتکب می شوند. اگر می خواهید پوستی عاری از مشکلات و سالم داشته باشید در قدم اول باید به تغذیه خود اهمیت بدهید. مصرف مرتب از سبزیجات و میوه جات باعث شادابی پوست می شود.

لایه برداری زیاد

در رابطه به چه چیز هایی پوست را خراب می کند باید بگوییم که لایه برداری بیش از حد برای پوست بسیار ضرر دارد. شما با لایه برداری کردن به پوست تان آسیب می رسانید، پس آن را به حداقل برسانید.

سخن پایانی

در این مطلب برای شما عزیزان شرح دادیم که چه چیزهایی پوست را خراب میکند و برای پوست مضر است. در انتها می توان گفت که اگر به قصد دارید جلوی آسیب دیدن پوست خود را بگیرید، از انجام دادن این امور پرهیز کنید و در صورتی که کار شما از مراقبت و رسیدگی گذشته است و پوستتان دچار آسیب شده است، برای استفاده از راهکارهای جوانسازی پوست به کلینیک مدرن مراجعه کنید.