۰ نفر

تغییر رفتاری در شوهر که زنگ خطر محسوب میشه

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۸:۴۰
کد خبر: 636968
تغییر رفتاری در شوهر که زنگ خطر محسوب میشه

انتخاب شخص ایده‌آل برای زندگی مشترک کار دشواری است. اما آنچه دشوارتر محسوب می‌شود، حفظ رابطه و مدیریت درست آن است. در همه ی رابطه ها خیانت چند تعریف دارد که برای ما تنها یک تعریف از آن، جا افتاده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، اگر فکر میکنید نیاز دارید تا هفت اشتباه خود، که کم از خیانت ندارند را بدانید؛ در خواندن این مطلب تعلل نکنید.روانشناسان بر این باورند خیانت یکی از مهمترین اتفاقاتی است که در بسیاری از مواقع نقطه پایان رابطه را رقم می‌زند.

عمل خیانت باعث از بین رفتن اعتماد زن و شوهر شده و زخم عمیقی را در دل آنان ایجاد می‌کند.با این حال، خیانت تنها یکی از عوامل مخرب رابطه محسوب می‌شود و عوامل دیگری وجود دارند که درست به اندازه خیانت باعث سلب تعهد و امنیت رابطه عاطفی می‌شوند.روانشناسان برخی رفتارها را معادل خیانت به همسر دانسته و تصور می‌کنند این عوامل درست به اندازه خیانت رابطه را تخریب می‌کند.

بیش از شما، به خود اهمیت می دهد

اهمیت بیشتر به نیازها و خواسته‌های خود رابطه عاطفی باید بر مبنای مساوات و رفاقت دوطرفه به جلو پیش رود. حتی عده‌ای می‌گویند” عاشق همیشه معشوق را در جایگاه اول قرار می‌دهد. ارزش قائل شدن برای هم و غم همسر ارتباط زن و شوهر را تسهیل کرده و مهر و عاطفه را در دلشان تقویت می‌کند.

اهمیت ندادن به همسر و حذف او از اولویت‌ها به معنای ورود به سراشیبی رابطه است. توجه شود که منظور از اهمیت قائل شدن برای همسر این نیست که فرد از خواسته‌های خود بگذرد، بلکه باید بین نیازهای خود و خواسته‌های همسرش تعادل برقرار کند.فراموش نکنید دوست داشتن در “عمل” ثابت می‌شود، نه “حرف”.

هدفی فراتر از یک "هم خانه"

این وضع درست زمانی شکل می‌گیرد که زن و شوهر به یکدیگر به چشم صرفاً یک همخانه‌ای نگاه می‌کنند و ملاکی فراتر از آن برای ادامه رابطه ندارند.این حالت که به مرور زمان ایجاد می‌شود، بسیار خطرناک است. زمانی که زوجین کارهای خانه را به عنوان “وظیفه” همسر قلمداد کنند دلخوری‌ها بیشتر و بیشتر می‌شود. سرانجام تصور می‌کنند قربانی این رابطه شده و انگار به دنیا آمده‌اند تا همواره در اختیار همسرشان باشند.

حمایت نکردن

زن و شوهر باید مثل یک تیم عمل کنند. زمانی که شخصی هم‌تیمی شما را مورد تمسخر قرار می‌دهد، قطعاً در صدد حمایت از هم‌تیمی‌تان بر می‌آیید. همسر درست مثل هم‌تیمی است که احتیاج به حمایت دارد.روانشناسان در توصیف این عامل به روابط بی‌شماری استناد می‌کنند که در آنها عدم حمایت از همسر منجر به از هم پاشیدگی رابطه و جدایی شده است.

احتمالا در میان مردان بیشتر شاهد این موضوع هستیم مثلا وقتی در محل کار خود به همراه سایر همکاران مرد جمع شده اند با تمسخر درباره برخی رفتارهای همسران خود در خانه حرف می زنند.

دروغ گفتن و پنهان کاری

دروغ گفتن به همسر حتی در مورد مسائل پیش پا افتاده آثار جبران‌ناپذیری در پی دارد. یک دکتر روانشناس در این خصوص می‌گوید: «دروغ گفتن مخصوصاً به افراد نزدیک مصداق بارز نقض حقوق بشر است».شاید بتوان گفت خیانت به این دلیل غیر قابل توجیه و ناشایست محسوب می‌شود که با پنهان‌کاری و دروغ همراه است. اساس رابطه موفق بر پایه اعتماد، صداقت، احترام مشترک و آزادی فردی استوار است. انتخاب این سبک زندگی به معنای ادامه زندگی مشترک است.

صحبت کردن درباره موضوعات مهم

مشخص است که هر روز با هم حرف می زنید. این کاری است که بالاخره مجبور به انجام آن هستید. همیشه چیزهایی وجود دارد که آدم ها هم می گویند « صبحت بخیر»،« شبت بخیر»، « مراقب خودت باش». اما هیچ کدام از اینها یک گفت و گوی واقعی که هر دوی شما را به هیجان بیاورد نیست. کی و کجا را به یاد می آورید که با هم درباره یک موضوع مورد علاقه حرف زده اید؟ ما از گفت و گویی حرف می زنیم که هردوی شما فاقد آزار و اذیت یکدیگر با هم حرف زده باشید.

از نظر جسمی مراقب خود نیست

اکثر مردان پس از ازدواج به ظاهر ظاهری خود اهمیت نمی‌دهند. آنها پس از اینکه با یکدیگر احساس راحتی کردید، دیگر از هر تلاشی برای آراسته بودن دست می‌کشند. از وظایف مرد در زندگی زناشویی این است که در خانه نیز تمیز و مرتب باشد. کثیف بودن لباس خانه، ریش‌بلند و ناآراسته، دهان بدبو، بدن عرق کرده و مواردی از این دست هر گونه احساس عاشقانه را در نطفه خفه می‌کند.

عشقش را پنهان می کند

مردان زیاد احساساتی نیستند و این باعث می‌شود نشان دادن عشق برایشان دشوار باشد. اما این از وظایف مرد در زندگی زناشویی است چراکه این مسئله برای زنان بسیار مهم است. زنان به دریافت عشق از سوی همسر نیاز دارند و وقتی همسرشان به آنها عشق می‌ورزد احساس خوبی دارند. وظایف مرد در زندگی زناشویی ابراز عشق و توجه است، با بوسه‌های تصادفی در طول روز و در آغوش گرفتن عشقتان را به او نشان دهید.

به رویاهای زن اهمیت نمی دهد

اگر همسرتان هدفی دارد که می‌خواهد برای رسیدن به آن تلاش کند، هر کاری که می‌توانید برای حمایت از او انجام دهید. به رویاهای او نخندید زیرا این کار فقط روح او را می‌شکند. شما تنها کسی در جهان هستید که باید احساس کند می‌تواند از او پشتیبانی دریافت کند، حتی اگر بقیه مردم فکر کنند احمق است. بنابراین، برای او بجنگید. او را باور کنید که می‌تواند هر کاری را که می‌خواهد انجام دهد.

دیگر خطاهای زن را نمی پذیرد

از وظایف مرد در زندگی زناشویی این است که همسرش را همان‌طور که هست بپذیرد. زنان و مردان همه ایرادات و نواقص مخصوص به خود را دارند. اما عشق واقعی پذیرش بد با خوب است. ذهنتان را روی تمام چیزهای خوب او متمرکز کنید و مواردی را که دوست ندارید نادیده بگیرید. اگر موضوعی است که واقعاً شما را آزار می‌دهد، در این مورد با او صحبت کنید، یا فقط یاد بگیرید که آن را بپذیرید. ممکن است مواردی در مورد شما وجود داشته باشد که او نیز باید یاد بگیرد آنها را بپذیرد.

مصالحه نمی کند

هر زوج اختلافاتی دارند، اما آنهایی برنده‌اند که یاد می‌گیرند به جای عصبانیت یا تلخی، درباره مشکلاتشان حرف بزنند. اینها زوج‌هایی هستند که رابطه آنها طولانی می‌شود. یادگیری احترام به عقاید یکدیگر در ازدواج بسیار مهم است و یادگیری برقراری ارتباط بدون فریاد باعث نجات ازدواج شما می‌شود و فرزندانتان خانه‌ای امن‌تری دارند.

مردی که می‌خواهد رابطه‌اش را حفظ کند، آماده سازش است. مواقعی پیش می‌آید که همسرتان ممکن است موقعیت خود را فدا کند تا شما را خوشبخت کند، بنابراین شما نیز باید یاد بگیرید که بتوانید سازش کنید و راه‌حل‌هایی ارائه دهید که هر دو بتوانید در مورد آن توافق کنید.

از همسر خود مراقبت نمی کند

از وظایف مرد در زندگی زناشویی این است که تمام وظایف خانه و مراقبت از اعضای خانه را روی دوش زن خانه نگذارد. از وظایف مرد در زندگی زناشویی این است که از همسرش مراقبت کند. این امر در زمان بیماری اهمیت بیشتری می‌یابد. او باید از همسرش در زمان بیماری و احتیاج مراقبت کند. هر کاری که برای سلامتی او نیاز است انجام دهد. اجازه ندهد در زمان بیماری فشار خانه‌داری و بچه‌ها به او وارد شود و بدنش فرسوده. یک مرد خوب همیشه مراقب شادابی همسرش است.

دیگر قابل اعتماد نیست

مردی که همسرش را دوست دارد هر کاری می‌کند که زن به او اعتماد داشته باشد. او هرگز به همسرش فرصتی نمی‌دهد تا به او شک کند یا احساس ناامنی کند. اگر همسرتان را دوست دارید، پنهان‌کاری نکنید و دروغ نگویید.

وظایف پدرانه خود را نمی شناسد

وظایف مرد در زندگی زناشویی شامل قبول مسئولیت‌های پدری نیز می‌شود. تربیت فرزندان را تمام و کمال به همسرتان نسپارید و صرفاً خودتان را مسئول بخش مالی نیازهای فرزندتان بدانید. یک شوهر خوب بچه‌هایش را دوست دارد. اگرچه ممکن است بعد از آمدن از محل کار، خستگی باعث شود که بازی با بچه‌ها دشوار باشد. اما اگر بچه‌هایتان را دوست دارید باید برای آنها زمان بگذارید. از آنها بخواهید بازی‌های ساده‌تر و نشستنی انجام دهند، اما برایشان وقت بگذارید. با سرگرم شدن با فرزندان، همسرتان به این باور می‌رسد که شما نیز بخشی از مسئولیت‌ها را پذیرفته‌اید. و او به شما افتخار خواهد کرد که پدر خوبی هستید.

بدخلقی

زنان بیشتر به سمت مردانی می‌روند که می‌توانند آنها را بخندند. از وظایف مرد در زندگی زناشویی این است که به همسرش حال خوب بدهد و او را بخنداند. خندیدن با همدیگر را به خندیدن به یکدیگر تبدیل نکنید. بنابراین، اشتباهات او را مسخره نکنید. در عوض، به چیزهایی بخندید که برای هر دوی شما لذت‌بخش است.

در امور خانه داری هیچ کمکی نمی کند

یک شوهر خوب فعال است و در خانه نیز به همسرش کمک می‌کند. گاهی حفظ تعادل در انجام کار خانه و بیرون از خانه برای یک زن امروزی سخت می‌شود. اما شوهر خوب در کارهای خانه به همسرش کمک می‌کند. مسئولیت امور خود را تقبل کنید و در سایر کارها نیز تا حد امکان به او کمک کنید.

در ارتباط بین خانواده ها عدالت ندارد

برای زنان مسئله خانواده و رفت‌وآمد اهمیت زیادی دارد. خانواده او را بخشی از خانواده خود بدانید و با آنها همان‌طور رفتار کنید که با خانواده خودتان رفتار می‌کنید. برای آنها همان کاری را انجام دهید که برای والدین و خواهر و برادر خود انجام می‌دهید.

دهن بین است

بسیار پیش می‌آید که در زندگی با لحظاتی روبه‌رو می‌شوید که کسی از همسرتان بدگویی می‌کند. یک مرد خوب هیچ‌وقت بدون شنیدن حرف‌های همسرش قضاوت نمی‌کند و او را سرزنش نمی‌کند.

تفریح با خانواده ترجیح او نیست

تفریح با خانواده از وظایف مرد در زندگی زناشویی است. یک مرد خوب بیش از آنکه در کنار دوستانش باشد، وقت خود را صرف خانواده می‌کند. رفیق‌بازی از صفت‌هایی است که زنان از آن خوششان نمی‌آید و آن را ویژگی یک مرد خوب نمی‌دانند. شما حق دارید ساعتی از هفته را در کنار دوستانتان باشید، اما باید درعین‌حال برای خانواده و همسر خود نیز وقت بگذارید. همچنین، کار زیاد نیز نمی‌تواند دلیل خوبی برای دوری از خانواده باشد. شما به خاطر خانواده این مقدار کار می‌کنید. اما وقتی در کنار آنها حضور ندارید، ارزش تلاشتان کمرنگ‌تر می‌شود. پس با برنامه‌ریزی بهتر تلاش کنید ساعتی را در روز در کنار خانواده تفریح کنید و به گشت‌وگذار اختصاص دهید یا در خانه در کنار یکدیگر فیلم ببینید و فعالیت مشترکی انجام دهید. این به همدلی بیشتر بین اعضای خانواده کمک می‌کند و از بروز بسیاری از مسائل زناشویی جلوگیری می‌کند.