۰ نفر

هشدار هواشناسی برای استان های شمالی

۱۷ شهریور ۱۴۰۰، ۱۵:۵۱
کد خبر: 560505
هشدار هواشناسی برای استان های شمالی

سازمان هواشناسی از هشدار هواشناسی سطح نارنجی برای سه روز آینده در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و غرب خراسان شمالی خبر داد.

به  گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سازمان هواشناسی نسبت به ادامه فعالیت سامانه بارشی که از عصر امروز (چهارشنبه) شروع و تا اواخر وقت جمعه ادامه دارد هشدار داد.

بارش باران، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید که امروز در گیلان و نیمه غربی مازندران و روز پنج شنبه در شرق مازندران و گلستان و در روز جمعه در گلستان، شمال و غرب خراسان شمالی پیش بینی شده است، باعث آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتمال برخورد صاعقه بویژه در مناطق کوهستانی و خسارت ناشی از تندباد لحظه‌ای خواهد شد.

سازمان هواشناسی مردم را به اجتناب از تردد و اتراق در اطراف رودخانه‌ها، پرهیز از صعود به ارتفاعات، آمادگی  دستگاههای مربوطه توصیه کرده است.

در این هشدار آمده است: اقدامات دستگاه‌های اجرایی مانند شهرداری‌ها و ... برای پیش گیری از آبگرفتی معابر، بازگشایی دهانه پل‌ها و آبروها، انتقال شلتوک به مکان‌های مسقف، خودداری از آتش زدن کاه کلش، ضروری است.

هم چنین سازمان هواشناسی توصیه کرده است که کارخانجات شالی کوبی اقدام لازم را جهت پوشش و ایمن سازی شلتوک‌های جمع آوری شده به عمل آورند، توقف عملیات سمپاشی، محلول پاشی و کوددهی در باغات و مزارع، انتقال محصول بادام زمینی به مکان‌های مسقف و توصیه به عشایر و دامداران برای عدم چرای دام در ارتفاعات نیز در هشدار سازمان هواشناسی عنوان شده است.